15

951 53 2
                                    


Vkook 🐰🐯
Abaikan Typo
Vote
Happy reading

____________________________________

Selepas lama Taehyung merehatkan diri, Ia pun bangkit dari katil dan membersihkan dirinya. Hari sudah pun senja tiba masanya untuk Dia menyiapkan makan malam buat keluarganya, Seharian dia tidak muncul diruang tamu kerana jungkook melarang taehyung dari turun kebawah dan sekadar berehatkan dirinya didalam bilik. Dia tahu bahawa esok mereka sekeluarga bergerak ke pulau jeju jadi kemungkinan taehyung memerlukan Rehat secukupnya. Tak mungkin jungkook akan membawa bakal isterinya dalam keadaan yang sakit ketika berjumpa dengan Neneknya disana nanti.

Taehyung berjalan keluar dari bilik dan melihat sekeliling mencari Jungkook. Kakinya perlahan menuruni tangga badan taehyung kini merasa lebih baik dari sebelumnya. Tubuhnya terlalu kurus kerana jarang makan dan tidak cukup berehat sejak dia berkahwin.

" Tae ! Kamu macam mana ?? Okey ke ? Mama dengar jungkook cakap kamu muntah muntah !! Sorry kalau mama tak jenguk kamu kat dalam bilik, Kookie tak izinkan mama menganggu kamu dia cakap bahawa dia akan menjaga kamu " Taehyung tersenyum angel sambil menganggukan kepalanya. Tak sangka bahawa jungkook menjaga taehyung dengan sangat baik .

" Tak perlu risau ! Tae baik je .. Sekarang tae dah okey " Ujarnya Perlahan sambil membalas pelukan Mama jeon kepadanya.

" Betul ke ? " Mama jeon kelihatan risau dan memegang wajah menantunya kerana pucat lesu tak bermaya.

" Tae baik je ! Jungkook jaga tae dengan sangat baik "

" Memang baik pun, Sebab tadi cukup dia risau tae asyik muntah muntah! Dia berusaha pergi farmasi ulang alik sebab nak belikan tae ubat ! Pelbagai makanan dan juga Vitamin yang dibeli olehnya " Ujar Mama Jeon , Taehyung merasakan bahawa jungkook sayangkan dirinya. Tak sangka lelaki yang dingin tu sangat care tentang dirinya. Taehyung tersenyum.

" Okey lah ! Mama Tae nak buat Makan malam jap "

" Eh tak apa ! Mama buatkan "

" Tapi ma.... "

" Tak payah ! Biar mama je buat kau tu kan sakit "

Suara garau milik jungkook mencelah dalam percakapan antara taehyung dan juga MrsJeon. Taehyung menunduk

" Nampak tu ! Suami kamu dah marah " Mrs.Jeon Membisikan perlahan ditelinga taehyung, Mata taehyung melirik kearah jungkook yang sedang menatapnya serius saat ini.

" Tapi...Bolehkan kalau tae tolong siki....."

" tak faham ke , Tak payah mengada ngada nak buat semua kerja nie.. Kau tu tak sepenuhnya sihat "

Jungkook mencelah lagi membuatkan taehyung jadi malas mendengar suaranya tu.

" Yelah " Taehyung memusingkan Bola matanya tanda malas melayan. MrsJeon meninggalkan pasangan tersebut diruang tamu dan berjalan menuju kebahgian dapur, Taehyung dan jungkook saling berpandangan antara satu sama lain. Jungkook sedang menyilangkan tanganya di dada dan menatap wajah taehyung dengan begitu digin sekali. Manakala taehyung Membalas tatapan dengan tatapan yang tajam.

" Asal pandang suami kau macam tu "

" Salah ke ? "

[𝐂] 𝐈'𝐦 𝐬𝐨𝐫𝐫𝐲 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now