Extra♡

2.1K 64 16
                                    

Sudah sebulan taehyung menjadi isteri sah bagi jeon jungkook dan keadaan dahulu telahpun menjadi seperti sediakala yang biasanya.

Jungkook diluar negara sedang melaksanakan tugasanya. Dan taehyung sehingga tiada masa untuk meluangkan masa dengan si suami itu.

Taehyung sejak akhir-akhir ini selalu sangat merasa lemah dan letih kelesuan dan asyik tidur. Tambahan lagi jungkook tiada dan itu membuatkan taehyung sangatlah bosan. Dia merindukan suaminya itu. Pada awalnya jungkook takut meninggalkan isterinya tetapi tidak kerapa dirumah ada Mrs.Jeon yang menjaga mereka.

Taehyung terkena serangan apa etah sehingga dia muntah-muntah dan berasa tubuh badanya tak beberapa sangat baik sebelumnya.

Jungkook yang ketahui keadaan taehyung sebegini menbuatkan dia tambah risau lagi. Dia ingin sahaja membatalkan projeknya tetapi tidak boleh kerana ini adalah projek terakhir baginya dan terlalu penting untuk syarikatnya.

Taehyung mengalami muntah'2 yang amat dahsyat. Inilah kali pertama dia merasai begitu sakitnya saat ini. Dia terfikir-fikir apa yang membuatkan dia sakit sebegini sekali.

“ Tae.. ” lirih Mrs.Jeon yang kini tengah melihat taehyung sedang mengunyah Asam-masin itu. Dia juga tahu taehyung memang suka makan makanan yang masam dan masin itulah yang menjadi faktor utama bagi Jeon taehyung.

Firasat seorang ibu mengatakan bahawa taehyung mengalami simptom kehamilan. Mungkin juga kerana taehyung sudahlama tidak didatangi Haid dan taehyung selalu Morning sick. Selera makanya makin bertambh tapi sering juga memuntahkan kembali bila tiba saatnya.

Itulah yang bermain dipemikiram Mrs.Jeon saat ini. Dia merasa bahagia kalau taehyung hamil dan dia punya cucu dari benih anaknya sendiri. Itulah hal yang paling besar bagi sesebuah keluarga.

“ Ye..Mama ”
Nyahut taehyung dan menoleh kearah ibu mertuanya , Tanganya tak berhenti menyuapkan Asam-masin itu kedalam mulutnya.

Mrs.Jeon menghampiri taehyung diatas sofa empuk itu lalu memberikan taehyung Paper bag kepada taehyung. Taehyung tercengang sekejap plik apa agaknua isi dalamya.

“ Ini apa ? Mama ” Dia pelik dengan Paperbag yang diberikan oleh
Ibu mertuanya.

“ Ambil dan cuba.. Now ” kini Mrs.Jeon semakin tegas sedikit. Taehyung melihat lalu mengeluarkan isi paper bag tersebut. Terbutang mata taehyung melihat sebuah kotak kecil yang memang agak familiar sangat.

“ Mama... ” Gumam taehyung matanya kini beralih kearah ibu mertuanya yang sedang tersenyum bahagia dihadapanya.

“ Cuba itu ”

Taehyung melihat kearah kotak yang berisi Pregnantcy test itu. Dan otaknya masih tak boleh berfungsi saat ini. Kenapa selama ini dia tak pernah perasaan langsung. Tapi benarkah dia sedang hamil.

Apakah dia bisa memberikan jungkook zuriat.

Dan boleh bahagia seperti pasangan yang lain.

Taehyung membawa kotak tersebut masuk kedalam bilik air. Dan duduk atas penutup jamban. Melihat kearah kotak itu. Mulalah dia tebayangkan wajah jungkook. Bagaimanakah agaknya riaksi wajah jungkook jikalau dia dapat tahu taehyung sedang hamil.

Itu berita yang mengembirakan.

Dalam beberapa minit taehyung melihat kearah Line itu. Terjelas dan terpampang line yang bergaris itu ada dua. Dan Itu tandanya positif, Bemakna taehyung memang sedang hamilkan anak jungkook.

Mata taehyung mulai berair dan dia terasa bahagia seumur hidupnya. Dia merasa terharu sangat hampir membuatnya menangis kerana gembira.

Taehyung memeluk Pregnantcy kit itu dengan erat dan memejamkan matanya untuk seketika. Dia mahu membuat kejutan untuk jungkook tentang berita ini. Selepas sahaja seminggu jungkook pulang ke korea.

[𝐂] 𝐈'𝐦 𝐬𝐨𝐫𝐫𝐲 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now