20

896 50 5
                                    

***

Keesokan pagi , Aku bangun diawal pagi sekitar 7.00 AM dan aku melihat ramai ahli keluarga yang tidur dibahagian ruang tamu. Disebabkan bilik tak banyak mereka buat keputusan untuk tidur diruang tamu. Cuaca di sini sangatlah sejuk dan berangin walaupun dalam keadaan panas terik.

Aku melihat kearah jungkook yang masih lagi tertidur dalam keadaan menyiaral diatas katil. Aku tak perasan yang ditidur kat sebelah aku. Memandangkan bilik ini agaklah sempit tak akan nak biarkan jungkook tidur bawahkan. Lantai bilik ini dah lah sejuk tak pasal pasal badan dia nanti sakit sakit.

Aku bangun dari katil kemudian menuju ke bilik mandi. Selesai sahaja mandi aku membuka pintu dan melihat mereka masih lagi tidur. Aku sempat berfikir.

Adakah aku bangun terlalu awal ataupun mereka memang akan tidur waktu waktu begini. Tiba tiba aku melihat jackson keluar dari bilik yang bertentangan dengan kamarku. Lama juga kami berpandangan kemudian dan aku cepat mengalihkan pandangan. Terus berjalan keluar mencari udara sementara menunggu yang lain untuk bangun.

Aku melihay seorang gadis yang amatku kenali iaitu jisoo dan sempat dia memandang sinis kearahku. Aku tak rasa yang aku ada buat salah denganya , sehinggakan dia pandang macam tak puas hati dengan aku.

Lalu dia menghalang aku dari berjalan. Kakiku secara automatik terhenti dan memandangnya.

" Aku nak tanya ni ! mana jungkook " ujarnya. Nak je aku belasah minah ni dah lah pagi pagi buta pandang tak puas dengan aku lepastu halang laluan aku and sekarang tanya pasal Husband aku apahal ?
Ada yang gaduh kat sini
karang.

" Dia ada kenapa ? " jawabku selamber kemudian aku bergerak untuk pergi kehadapan tetapi dia tetap menghalang laluanku.

" Aku nak pesan dengan kau , jangan berani kau nak dekat dengan jungkook atau kau akan tahu apa akibatnya " Ujarnya. Eh Minah ni suka hati je nak bagi aku warning yang aku tak boleh dekat dengan jungkook. Actually apa hubungan dia dengan jungkook sedangkan jungkook suami aku.

" Hello ! Excuse me ! Kenapa aku tak boleh nak dekat dengan dia. Actually kau dengan dia apa hubungan korang " Balasku dengan memberanikan diri. Setakat minah ni. Huh ! Celah gigi aku jelah.

" Jungkook itu milik aku , Dan jangan cuba nak rampas dia dari aku. Jungkook itu aku punya dan kau sila angkat kaki pergi jauh dari hidupnya. And Aku tak kisahlah kau siapa pun tapi kalau kau cuba bermain dengan aku. Huh ! Tahulah nasib kau " Ucapnya dan dengan pantas dia menendang kakiku. Terus refleks kakiku dan mengerang hebat akibat dari tendangan maut Minah gila tu.

" Yaishhh dia tak kenal ke siapa aku ! Aku wife jungkook suka hati je nak cakap jungkook tu dia punya. Abis aku ini apa ? Ha ni yang buat aku rasa panas sangat " Aku mengosok gosok kakiku yang lembam kerana ditendang oleh perempuan tu. Aku tak rasa dia perempuan yang baik. Nampak macam perempuan jalang adalah.

Skip

" Jungkook kamu dan taehyung pergi ke pulau dan cari kupang kecil yang berada disekitar kawasan itu. Jangan terlalu jauh sangat " Ujar Nenek dan aku mengangguk lalu jungkook mengenggam tanganku dan kami berjalan kearah pulau sambil membawa baldi untuk mengutip kupang nanti.

" Nenek jisoo nak ikut jungkook juga " Aku melihat jisoo beria ia nak ikut kitorang. Semak jelah mana aku nak duduk dengan jungkook kat situlah dia ada.

[𝐂] 𝐈'𝐦 𝐬𝐨𝐫𝐫𝐲 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now