46

764 36 0
                                    

.

.

.

.

.

.

.

Taehyung

Aku membuatkan bubur untuk han-sol yang secara tiba-tiba terkene serangan demam akibat kejadian pagi tadi, dimana Aku dihalau dengan agak kasar oleh appaku.

Iya aku tahu semua salah aku dan aku juga bodoh kerana terlalu berfikiran singkat. Tapi aku buat semua ini bersebab hanya orang tidak tahu apa yang terjadi.

Perlahan-lahan aku mengelus rambut han-sol yang sedang tertidur diatas katil. Suhu badanya agak panas sedikit dan han-sol sejak akhir akhir ni selalu sangat mengalami trauma.

Kerana sering kali melihat aksi ganas dari jackson dan itu menyebabkan han-sol ketakutan dengan pukulan tangan atau tengkingan suara.

Pekara-pekara itu membuatnya sangat takut dan trauma akan selalu menghantuinya.

Bubur yang masih panas itu berada diatas meja menunggu sehingga dia kembali dingin dan barulah aku mengejutkan han-sol untuk makan dahulu.

Dalam keheningan aku menatap wajah han-sol bunyi kunci pintu dibuka dan menampakan Jisoo sedang berjalan masuk dengan wajah kesedihan. lalu dia datang menghampiriku.

“ Aik? kenapa han-sol ”
Soalnya yang melihat han-sol sedang tertidur sambil didahinya terletak tuala basah.

“ Dia demam ”

“ Mwo ? Demam bila kene ”

“ Humm.. Masa balik dari rumah Eomma tae ”

“ Ha ? Jingjja ? Macam Mana reaksi Eomma kim bila nampak tae ? ”

“ Agak terkejut tapi.... ”

“ Wae ? ”

“ Appa tae dia tak terima tae pulang kerumah dan di halau tae dari rumah tadi. Tu yang menyebabkan Han-Sol menangis terus kene demam panas ”

“ Yahh ? Seriously ! Aigoo kesianya tae ”

Aku mengeluh nafas berat dan tiba-tiba cecair jernih jatuh bertaburan membasahi pipiku ini. Entah tapi rasa cukup sakit bila memedam semua ini.

“ Tae-Ah ! Wae ? Kenapa nangis ”

“ Hiks..Hiks..Jisoo , tae tak kuat lagi dengan semua ni. Parents tae dan tak terima tae lagi !! Macam mana ni ”

Aku menangis terisak-isak jisoo yang melihat terus berasa simpati. Dengan pantas dia menarik aku kedalam pelukan dan mengosok belakang badan aku cuba untuk menenangkan aku.

“ Shhhh...Taehyung dahlah aku ada untuk kau janganlah nangis aku akan sentiasa tolong kau. ”

Ujar Jisoo dan aku makin menguatkan tangisan aku ini.

[𝐂] 𝐈'𝐦 𝐬𝐨𝐫𝐫𝐲 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now