31

806 49 3
                                    

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Sejak kejadian yang berlaku pada masa itu, Terus Jungkook dan taehyung langsung tidak bertegur sapa. Taehyung tidur seperti biasa dengan keadaan bertentangan dengan jungkook. Begitu juga dengan jungkook yang tidur langsung tidak memandang kearah taehyung.

Mereka malu apa yang berlaku beberapa hari yang lepas itu. seperti biasa mereka bangun pergi kesekolah bersama-sama tapi tidak bercakap apa apa pun. Masing-masing membuat keputusan untuk mendiamkan diri.

Taehyung tahu bahawa jungkook seperti mengelakan diri dan abaikan dirinya. Walau dia juga tidak mahu bertegur dengan jungkook tapi dia rindu akan jungkook yang seringkali menyakitinya. itu adalah sebuah memori yang terindah

" Tae ! "
Sapa baekhyun yang melihat
taehyung lagi tadi asyik termenung entah apa yang agaknya difikirkan itu.

" Eung ? "

" Kau kenapa ? Okey tak. Sejak akhir ni kau selalu sangat termenung dan tak banyak bercakap. Masih bergaduh lagi dengan jungkook ke ? "

" Eh , tak lah tae okey je biasalah Exam dah nak dekat jadi banyak letih sebab selalu study lewat malam"

Iya memang betu taehyung selalu study lewat malam dekar ruang tamu atau di bilik bacaan. Kekadang dia banyak menghabiskan masanya dengan membuat ulangkaji dan juga Membaca buku begitu juga dengan Nota ringkas yang selalu dibuat olehnya.

Terkadang dia terfikir kenapa jungkook elakkan diri darinya sejak berlaku kejadian yang lepas itu.

Kejadian itu seakan bermain difikiranya. Tidak hilang dari pandangan dan sentiasa ada dalam ingatanya.

" Baekkie !! Aku nak jumpa Guan Lin jap apa apa hal kita jumpa nanti ye "

" Ye baiklah "

Taehyung berjalan keluar dari kantin dan menuju ke koridor. terdapat beberapa orang pelajar basketball sedang berkumpul.

Kebetulan pula , Guan Lin memang akan terlibat dalam pertandingan basketball antarabangsa. Jadi Guan Lin agak sibuk dengan latihanya.

Taehyung sering menghabiskan masanya dengan Guan Lin disekolah. Dia sering mengatakan bahawa dia ada Extraclass tetapi dia lepak bersama Guan Lin didalam bilik Musik.

Entah kenapa taehyung berasa sangat nyaman bila bersama dengan Guan Lin. Anak kecik itu selalu mengusiknya dan membuatnya tertawa lalu tersenyum semula.

Dia itu seperti seorang penghibur. Tak pernah tak ketawa taehyung bila melayanya. Kerana itu Taehyung berasa senang dengan Guan Lin walaupun mereka umur setahun satu.

" Lin ! "

" Hyung !! "
Guan Lin memeluk tubuh
Taehyung dengan Erat. Memandangkan Guan lin agak tinggi berbanding Taehyung. Taehyung kini hanya bercium dada Guan lin yang lembap itu.

" Yahhh !! Lin basah baju "

" Ahh Mianhae Hyung !! "
Pujuk Guan Lin
Taehyung tersenyum petak

" Gurau je !! "

" Ishh mengada-gada je dia ni "

Kini Mereka menjadi pusat perhatian disekolah. Ramai pelajar yang melihat kemesraan mereka ini.

[𝐂] 𝐈'𝐦 𝐬𝐨𝐫𝐫𝐲 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now