BAB 35

23.2K 878 44
                                    

Tudung hitam aku sarungkan ke kepalaku. Kemudian, aku belek wajah aku di hadapan cermin. Bawah mataku yang masih sembab aku tengok. Satu keluhan berat aku lepaskan. Huh..

Semalam, hampir satu malam aku menangis. Beberapa kali aku menghubungi nombor telefon Adrian namun dia masih tak jawab. Nampak nya dia betul-betul bencikan aku. Wajah bengisnya masih terimbau dalam ingatanku. Yurp.. anak mata nya memancarkan sinar kebencian pada aku. Langsung, lagaknya tidak memberi aku peluang untuk mendapatkan kemaafan.

Kepalaku juga ligat memikirkan apa yang terjadi hari ini. Mesti semua orang kecoh. Pastinya, Adrian akan beritahu semua orang untuk membatalkan perkahwinan ni. Membayangkan itu, aku rasa sebak. Please.. aku harap apa yang aku fikir kan tak menjadi kenyataan.

Satu keluhan berat aku lepaskan. Akhirnya, aku melangkah keluar dari bilik hotel. Tutup sahaja pintu, terus aku alihkan pandanganku pada bilik hotel Adrian yang masih tertutup rapat. Hmm.. tak ada tanda-tanda yang lelaki itu mahu keluar.

Terdetik dalam hati aku untuk pergi merapati pintu biliknya. Berkira-kira aku mahu mengetuk namun akhir nya aku pilih untuk tidak mengganggunya. Mungkin Adrian masih terkesan dengan apa yang terjadi semalam ni.

Rasanya kalau aku ada di tempat Adrian, aku pasti akan disapa perasaan yang sama. Perasaan marah, benci dan ditipu, pasti itu apa yang Adrian rasakan sekarang ini. Hmm.. tapi masalahnya salah itu bukannya salah aku.

Aku mangsa keadaan. Syah yang perangkap aku. Dengar tak Adrian, Syah perangkap saya..

Telefon pintar yang berada dalam tanganku berdering sekaligus mematikan lamunanku. Terus aku angkat apabila aku yakin panggilan itu datang daripada ibu.

"Kamu sudah bangun ke, Iffah?" soal ibu di hujung talian.

Aku telan liur. Rasa gelisahku menerpa. Adakah Adrian sudah beritahu fasal hal semalam pada semua orang?

"K-kenapa ibu tanya? Ada benda jadi ke?" soalan berbalas soalan. Jawapan langsung aku tak berikan.

"Haih, kamu ni. Kamu kan yang suruh ibu kejutkan kamu. Kamu cakap kamu nak tolong sikit kan?" tanya ibu sudah hairan.

Satu nafas lega aku lepaskan. Hmm.. nampaknya Adrian masih tak sebar kan berita itu pada sesiapa lagi.

"Okay, ibu. Iffah turun sekarang ni. Ad ada kat situ tak ibu?" tiba-tiba pula terdetik hati aku nak tanya fasal lelaki itu.

"Ada tapi dia kata dia nak keluar sekejap. Katanya ada benda yang dia nak uruskan." jawab ibu dalam talian.

Aku ketap bibir. Hmm.. ya Allah, macam mana aku nak menghadap lelaki itu sekarang? Mesti janggal, mesti rasa pelik.. dan yang pasti, aku takkan dapat lihat senyumannya.
...
Syah berpeluk tubuh memandang wajah Adrian di hadapannya. Lelaki itu nampak tenang sahaja. Langsung tak berkutik senyuman di birai bibir nya.

"Aku dah buat macam apa yang kau suruh, sekarang.. aku nak kau serah kan benda itu pada aku." mendatar Syah memintanya.

Adrian tersenyum sinis. Wajah Syah dipandangnya seperti menyindir. "Aku takkan serah selagi perempuan itu tak lepaskan aku. Kau faham tak?" ujar Adrian.

Syah sudah kacip gigi geram. Terus kolar baju Adrian direntapnya kasar lalu wajah bengisnya ditayang. Cukuplah dalam tiga minggu ni, dia dijadikan budak untuk jalankan rancangan bodoh lelaki itu. Dia tak mahu lagi bersekongkol dengan Adrian untuk terus menerus sakit kan hati Huraifah.

"Aku. Dah. Buat. Apa. Yang. Kau. Suruhlah. S*al!!!" gertak Syah menekan satu persatu bicaranya.

Wajah Adrian langsung tak berkutik. Malah senyum panjangnya terukir. Terus tangan Syah ditepisnya kasar. Sempat dia betulkan kolar baju nya itu.

Cinta Kerana Dia..[✅Completed]Where stories live. Discover now