BAB 41

25.9K 970 34
                                    

Lagu rancak yang melatari ruang sekelilingnya itu dibiarkan saja menyapa halwa telinga. Sesekali mata Syah melirik ke arah Malik yang sedang membuat pesanan di bar yang tersedia betul-betul di hadapan nya. Para gadis yang sudah hanyut menari dipandangnya lalu satu keluhan malas Syah lepaskan.

Rasanya, hari ini mood dia untuk bersuka ria memang sudah lari habis. Syah rasa kosong bila berada di situ. Beberapa kali, dia cuba untuk selesa namun entah kenapa dia rasa asing. Huh.. pelik. Selama ni, dia okey aje. Berpeluk dengan para gadis, menikmati kerancakan muzik yang terpasang malah minum air setan itu juga dia rasakan biasa. Tapi.. hari ni, huh!! Entahlah, mood nya untuk lakukan semua dosa itu sudah pudar.

Malik kembali dengan dulang berisi empat botol bir yang mempunyai perisa yang berbeza. Beberapa goblet juga turut tersedia di atas dulang tersebut. Senyuman teruja Malik terpancar.

"Hmm.. banyaknya kau beli?" soal Syah sambil matanya meliar menilik botol-botol yang terisi air neraka itu.

Tawa besar Malik berhamburan. Dua gelas dia sediakan. Satu untuknya, satu lagi untuk Syah.  Salah satu bir dicapainya lalu dituang ke dalam gelasnya.

"Malam ini, aku tiba-tiba pula rasa berbesar hati nak belanja kau. Yurp.. kau kan dah kahwin. Aku kenalah sambut!" terujanya dengan sengih panjang.

Wajah Syah dipandangnya. "Kau nak mana satu?" soal Malik.

Bibirnya diketap lembut. Satu persatu botol bir itu ditiliknya lalu satu keluhan berat dia lepaskan. Haih, seleranya hendak menikmati air khayal itupun tak ada. Moodnya betul-betul mati.

Terus gelengan diberinya. "Aku taknaklah."

Terkedu Malik dibuatnya saat Syah menolak pelawaan untuk minum. Yurp, itu memang benda paling pelik sepanjang dia hidup. Syah tolak minum? Huh, Syah pastinya tak waras sekarang ni.

"Kejap? Kau kata taknak? Erm.. wait. I know. Mesti air kegemaran kau tak ada kan? Kejap weiyh, aku nak pesan ." ujar Malik yang sudah berura-ura mahu bangun.

Segera, Syah mematikan tindakan Malik itu. Sebuah gelengan dia beri kan sebagai tidak. Terpinga-pinga Malik dibuatnya. Kembali dia duduk. Wajah Syah dipandangnya hairan.

"K-kau Syah kan? Member aku?" soalan bodoh diberinya. Masih tak percaya.

Tersengih Syah mendengarnya. Tak semena-mena, kepala Malik ditolak nya. Apa kebodoh soalan si Malik ni? Pfft..

"Apa cerdik soalan kau ni? Hmm.. aku Syah lah? Kawan kau." sahut Syah.

"Tak cuma aku pelik. Kau baru tolak untuk minum weiyh?! Seorang Syah takkan menolak minum dengan aku." jelas Malik dengan nada yang masih was-was.

Syah tarik sengih sumbing. "Alah. Bukan pelik pun. Mungkin malam ini, mood aku kelaut sikit kot. Itu yang tak ada mood nak minum. Hmm.. kalau kau nak pesan, tolong pesan coke untuk aku." ujar Syah sempat lagi buat pesanan.

Mahu tak mahu, terpaksalah juga Malik turuti. Sepuluh minit di bar, Malik kembali dengan dua tin coke. Satu untuknya, satu lagi untuk Syah.

Tak best minum sorang. Inilah member. Kalau kawan tak minum, dia akan follow.

Coke itu dibuka Syah lalu diteguk bagi menghilangkan dahaga di tekak. Sesekali matanya melirik ke arah beberapa pasangan yang sudah mulai tunjuk gelagat tak senonoh. Terus pandangannya dialihkan. Huh?!

Yurp, Syah rasa memang malam ni dia rasa lain sangat. Minum pun tidak, nak menari pun tidak.. Apa lagi pelik daripada itu?

"Hai, nak duduk boleh tak dengan abang-abang semua?" sapa beberapa orang gadis yang pakaian nya cukup menyeksa mata lelaki.

Cinta Kerana Dia..[✅Completed]Where stories live. Discover now