[ Prólogo]

83K 2.1K 87
                                    




"Wah! Wah! Look what we got!".

"A monkey from a circus hahaha!", Bergema ketewa sinis mereka dalam bilik itu.

"What did you think you're doing fuckers?!!!", suaranya sudah naik seoktaf.

"I...i didn't do anything!!!", suaranya juga sudah naik seoktaf.

"Now tell me who send you!!! Or", dia mengacu pistol tepat Di kepala lelaki yang bernama Anthony itu.

"You wanna let this gun make you talk? Hmm?".

"I say I don't know anything!!! Stop arguing me!!!", Jerit Anthony kuat. Dia sudah tidak tahan lagi dengan lelaki Di hadapannya apabila tidak genting menjerkahnya saja.

"Wei tengok mamat ni? Pandai jerit pulak? Agaknya dia tak takut pistol ni terbang dalam kepala dia kut?", kata seorang lelaki Di belakangnya.

Anthony yang berada dia atas kerusi besi itu hanya berdiam tak berkutik kerana tidak memahami Apa yang dikatakan lelaki yang berada Di belakang ketua mereka. Dah la bilik Ni banyak senjata yang merbahaya, lagi lah dia rasa takut.

"Do you you know who I am? If you know you better watch out with who you're playing with!!". Amaranth darinya cukup keras dan mampu membuatkan sesiapa sahaja kecut perut. Anthony dengan beraninya meludah ke muka Hayes.

"You're sucker! You're not gonna found him!", katanya sambil tersenyum sinis.

Frank yang melihat terus menyepak muka Anthony kuat. Anthony mengerang kesakitan. Marah Hayes sudah kemuncak. Mukanya merah padam. Tiada secalik senyuman Di mukanya. Hanya urat-urat sahaja yang timbul. Kurang ajar betul. Hayes bangun lalu pergi ke tempat yang mereka meletakkan senjata yang sangat merbahaya. Dia mengambil assault S50.

"Ikat dia. Aku nak bagi dia rasa rifle terbaru aku ni!", arahnya pada Frank.

Frank tanpa banyak soalan terus mengikat Anthony. Anthony diikat dengan kepala Di bawah kaki Di atas. Arah berlawanan.

"Wh...what are you do...doing?", Anthony bertanya dengan suaranya Yang tersekat-sekat apabila Hayes berdiri agak jauh darinya sambil melihat scope supaya tepat mengenai kepala Anthony.

Huh! Tadi bukan main berani sangat sampai ludah kat muka aku. Nah sekarang rasa tembakan sedap ni masuk ke kepala kau.

"Nothing. Just sending you to the hell. Say bye to your damn world bro!", katanya sebelum dengan perlahan dia menarik pemicu assault S50 sebelum..

Bang!

Headshot!

"Gotcha! ", katanya apabila peluru betul-betul mengenai kepala Anthony.

Bersepai kepalanya lalu darah mengalir turun ke lantai. Habis bilik itu berbau darah Tapi bagi mereka itu perkara biasa.

"Lepaskan tali. Biar jatuh berkecai semua. Lepastu jangan lupa cincang dia bagi jerung makan. Jangan bagi ada satu cebisan pon!", arahnya kepada frank.

"Serious ke bro?". Lantas Hayes memandang frank.

"Do i look like I'm playing with my word?".

Soalan itu membuat frank diam seribu bahasa. Kalau itu yang dikatakan memang itulah Yang dia nak. Frank dengan pantas memotong tali Yang menggantung Anthony lalu jatuhlah Anthony dengan darah memercik keluar apabila kepalanya mencecah lantai. Habis darah penuh satu bilik penyeksaan mereka A.K.A dark room itu.

"Dah habis dah ka pertunjukkan? Aku siap bawa popcorn ni", kata lelaki itu selamba yang baru sahaja Tiba Di bilik dark room itu.

"Kau asal lambat Alec? Nampak tak mayat tak hidup tu? Tu kau punya turn bersihkan. Aku tak nak ada sedikit pon Yang tercicir. Denda sebab lambat!".

"Hmm dah memang kerja aku kan ", kata Alec selamba.

"Aku rasa diorang dah pandai tunjuk belang kakya kita. Siap hantar orang nak bagi amaran bagai. Dah la buat kecoh. Such a trash! Hayes Aku rasa kita kena ready la", kata Frank.

"Aku tahu. Sekarang diorang dah tahu Yang 'dia' hidup lagi. Selama sedaya upaya aku sembunyikan dia dari pengetahuan diorang. Tapi tak apa, selagi diorang tak sentuh hak aku, aku jamin diorang ada peluang untuk hidup. Tapi kalau tak! Semua sekali aku cari sampai lubang cacing! Aku nak tengok sejauh mana permainan diorang!!", kata-katanya sangat keras apabila melibatkan is 'dia'.

Frank dan Alec sudah telan liur. Fuh! Mampus la diorang! Kalau bab 'dia' Hayes boleh jadi sangat kejam dan sangat keras kalau sesiapa berani buat onar.

"Aku nak korang cari maklumat pasal diorang Yang berani buat onar! Cari sampai jumpa. Kalau aku yang jumpa lagi nahas diorang aku kerjakan!".

"Okey", jawab mereka serentak. Bagi mereka Hayes seperti rakan. Bila kerja diorang serius Tapi kadang-kadang masuk air juga. Tiba-tiba Hayes seperti teringatkan sesuatu. Dia berhenti berjalan lantas menoleh ke belakang.

"Mayat Tu korang nak buat solat jenazah ke? Aku suruh kau cincang kan? Ke nak aku Yang cincang korang?", kata Hayes sambil keningnya terangkat sebelah sebelum berlalu keluar.

Alec mendengus kasar sebelum berlalu ke arah mayat itu. Nasib kau ketua! Tidak dah lama nama kau atas batu nisan! Omel alec dalam hatinya.

Aku takkan lepaskan kau kali ini. Dah lama aku biarkan kau bebas tetapi mulai saat ini. No one will disturbing you cause you're mine Zaskia Melania! And Hayes Franco is yours! Katanya dalam hati dengan janji Yang disimpan begitu lama.


#what do you think? Rilek la... baru prolog guys..🧐 jangan baca prolog je..baca la semua chapter🥰🤩rugs tak baca☹️
#keep vote and support me!❤️

THE HITMAN SECRETÒ✔️Where stories live. Discover now