[ EPILOGÓ ]

22.5K 1.1K 196
                                    

2 tahun kemudian...

Angin petang pada hari itu sungguh nyaman menyapa mereka. Mereka berlima duduk di pesisiran pantai sambil menikmati permandangan matahari terbenam Yang begitu indah.

Angin Yang menyapa rambut mereka menari-nari mengikut rentak angin. Masing-masing sibuk melayani perasaan sendiri.

"Sunyikan tak ada Harry?", kata Mateo tiba-tiba dengan ketawa Yang hambar. Jelas wajahnya terpancar kerinduan yang mendalam.

"Kalau dia ada, mesti dia buat perangai gila dia". Frank juga ketawa hambar. Rindu saat Harry bersama dia.

"Tapi tulah, semua tu dah jadi kenangan".

"Dialah satu-satunya orang Yang selalu ada masa kita susah, sunyi, sedih untuk hiburkan kita", kata Hayes dengan suara serak. Mata biru lautnya masih memandang permandnahan Yang indah.

"Korang tahu tak Kenapa Harry buat macam Tu?". Semua mata memandang Alec saat kata-kata tadi terluncur dari bibirnya.

"Masa tu aku tengah lari nak selamat am Kau dengan Zaskia tapi, dia halang aku. Kau tahu apa dia cakap kat aku?". Semua masih sabar mendengar dari Alec. Air mata Yang bergenang Di mata Alec jelas kelihatan.

"Dia cakap Biar kali ini dia korbankan nyawa dia demi kita. Dia sedih setiap kali kita asyik selamatkan dia sampai terluka".

Seorang demi seorang mengalirkan Air mata Yang dari tadi ditahan. Mereka tidak mampu menahan kerinduan terhadap Harry Yang sanggup mempertaruhkan nyawanya.

"Sebelum dia pergi, dia bagi surat dekat aku. Dia siap cakap lagi Kalau aku dah tak ada tolong baca surat ni".

Alec menghulurkan sampul surat kepada Hayes. Teragak-agak Hayes untuk menyambut. Harry seperti sudah tahu Yang ajalnya sedang menjemput. Mereka yang lain hanya memasang telinga ketika Hayes membaca isi surat.

"Kepada kawan-kawan aku Yang paling Aku sayang dalam dunia ini. Tujuan aku menulis surat ini bukan untuk buat korang bersedih tentang pemergian aku. Bukan. Aku cuma nak korang maaf kan aku sebab aku selalu menyusahkan korang dari dulu sampai sekarang. Aku tahu aku terlalu annoying Tapi itu ja cara untuk aku berhibur dengan korang.

And aku tahu, saat ini paling korang rindukan nanti. Haha. Masa aku tulis surat ni, Air mata aku tak henti-henti mengalir. Aku tak tahu Kenapa tapi aku rasa macam aku dah sampai. Dillon, kawan ku Yang paling cool. Tak ada orang Yang boleh jadi macam kau. Tegas, ego, beku dan sangat diminati ramai gadis. Hihi. Aku nak minta maaf atas segala dosa aku dengan kau dan aku nak berterima kasih sebab selalu ada untuk aku.

Frank my hacker, kaulah kawan aku paling penyabar. Tak ada orang boleh jadi penyabar macam kau. Sorry sebab selalu kacau kau tapi Itu Bermaksud aku sayang kau sangat-sangat. Alec kawan sekepala aku, tanpa kau Alec aku
Tak mampu untuk jadi diri sendiri. Walaupun kau selalu marah aku tapi aku tahu kau memang sayangkan aku".

"Gila tak sayang kau Harry! Tak ada benda Yang aku nak selain kepulangan kau! Jangan buat aku sedih macam ni!", jerit Alec bersama tangisan Yang menhiasi wajahnya.

Mereka semua mengelap Air mata saat mendengar pengakuan dari Harry. Sungguh menyayat hati mereka. Sebak hati ni. Hayes menyambung semula bacaan Yang tergendala tadi.

"Mateo kawanku Yang paling ganas, Aku nak minta maaf sebab selalu buat kau marah setiap masa. Setiap kali kau marah aku, aku rasa macam kau seorang abang Yang ambil berat tentang aku. Hayes penyelamat aku, terima kasih sebab kau sanggup jaga aku masa aku kehilangan mak bapa aku. Aku tak percaya orang Yang terbuang macam aku dapat
Hidup mewah. Kalau bukan sebab kau, mesti aku dah merempat kan?

THE HITMAN SECRETÒ✔️Where stories live. Discover now