[ capítulo 07 ]

22.6K 1.2K 31
                                    

"Hayes jangan la macam ni! Aku lawak ja kot, tak payah la serius sangat! Joder!", kata Mateo dengan marah dan takut. (Fuck)

"Apa? Aku tak dengar la?! Harry turunkan tali tu! Biarkan dia! Nak bunuh sangat aku kan? Sekarang rasa pula bila kau dibunuh", kata Hayes kepada Mateo.

Hayes sengaja menggantung Mateo Di kandang ikan jerungnya. Tadi dia ugut nak bunuh sangat. Aduh ni la benda paling aku Benci kalau jumpa Hayes! Gertak sikit confirm kena denda! Setan punya member!

"Kau nak tahu tak Mateo? Sebenarnya baby aku tengah lapar".

".....Dan diorang pandai lompat", sambung Hayes sebelum dia ketawa sinis. Baby AKA jerung!

"HAYES!! AKU NAK TURUN LAH BABI!!! KAU TAHU TAK DIORANG BETUL-BETUL ADA BAWAH AKU!! SIALL!!FUCK LA KAU!!", jerit Mateo geram.

Kelihatan dua ekor jerung sedang memusing Di bawah tali Di mana Mateo tergantung.

"Harry turunkan lagi tali!", kata Hayes tersenyum penuh makna.

Mateo sebenarnya digantung dengan kaki berada Di atas manakala kepala Di bawah. Dia hampir sampai ke bawah Di mana jerung-jerung itu sudah membuka mulutnya , bersedia untuk makan Mateo.

"FUCK HAYES!! OKEY AKU MINTA MAAF!! TOLONGLAH HAYES!!! AKU NAK LAWAK DENGAN KAU JE SIAL!! BABI!!! MAMA HAYES TREAT ME LIKE SHIT!!", jerit Mateo kuat.

Gila tak takut!! Benda paling diorang takut adalah jerung peliharaan Hayes!

"Weyh tengok Mateo nak menangis!! HAHAHA!!", gelak Alec sakan. Mereka Yang lain sudah gelak gila-gila.

"Harry naikkan dia!", kata Hayes sambil tergelak sakan.

"Don't play with my word!", kata Hayes kepada Mateo.

Setelah Mateo dilepaskan, dia menjeling Hayes lalu meninggalkan mereka Yang sedang gelak sakan.

Sometimes Hayes can be really dangerous!

🥀🥀🥀

Hari ini Zaskia memilih untuk menerokai rumah agam milik Hayes. Dia memilih untuk melihat taman bunga Tapi dia tak tahu kat mana.

Terry!

Dia bergegas ke dapur untuk mencari Terry. Wanita itu sedang membersihkan dapur Yang agak kotor sedikit. Bagus perempuan ni!

"Hai Terry!". Terry terkejut lantas memandang Zaskia.

"Oh! Perder! What can I help you". (miss)

"Where is the garden? I really need some fresh air and calm place", kata Zaskia Yang sudah penat hidup dalam bilik dia. Terkurung!

"Just go straight untill you see garden signboard".

"Thank you Terry! Adiós!".

Selepas bertanya kepada terry dia terus berlalu ke luar rumah. Dia juga pandai cakap sepanyol sikit.

Subhannallah!

Sumpah aku tak tahu Yang rumah Hayes betul-betul ada atas bukit! ( bayangkan rumah hayes dekat image Tu ). Cantik sangat permandangan dari atas ni. Dia boleh lihat lihat kota Madrid Yang gah itu dari sini. Kelihatan air terjun sedang mengalir Di bawah rumah hayes.

Lelaki ni kreatif juga ye? Boleh dikatakan jalan ini hanya dilalui oleh ahli Hawk Valkariey saja kerana keselamatan di tempat ini sangat ketat sehingga Di setiap pelosok rumah ini ada bodyguard yang menjaga.

Seram tengok bodyguard kat sini! Besar gedabak semuanya. Pintu bukan sebarang pintu tetapi pintu gerbang sebagai pintu utama rumah ini.

Siot!

Lelaki ni buat kerja haram ke? Asal Kaya sangat? Astaghfirullahalazim! Tak baik fikir bukan-bukan. Dia mencari papan tanda Yang tertulis 'GARDEN'.

Yes gotcha!

Zaskia tersenyum lantas dia berlari melihat tanaman Yang ditanam Di taman bunga itu. Sungguh cantik! What the hell?! Taman bunga ka syurga bunga? Banyak bunga-bungaan Yang jarang ditemui.

Bermacam-macam jenis bunga ada, antaranya bunga carnation, bluebell, red roses dan chrysanthemums. Tetapi bunga kesukaannya jugalah yang paling hanyak ditanam.

Hampir separuh tanaman Di situ African lily dan bloom. Semua ini bunga Yang jarang ditemui Di sesetengah negara. Sedang dia asyik membelek bunga dan menghirup udara Yang segar tiba-tiba satu suara menegurnya.

"Haii Zaskia!! How are you?", Tanya Harry dengan senyumannya Yang manis.

Zaskia Yang sedang memegang bunga red roses terpelanting bunga itu akibat terkejut. Dia memegang dadanya. Harry Yang melihat gelagat Zaskia tergelak nipis. Patutlah Hayes suka, she so cute!

"Oh harry. Terkejut saya! Ingat Siapa tadi. I'm fine and peace", katanya sebelum tersenyum.

Harry mengutip bunga Yang terpelanting tadi. Zaskia menyambut dengan sengihan Di bibir munggilnya.

"So, awak suka bunga la? What kind of flower do you like?", Tanya Harry ramah.

"I love African lily and bloom. They were so beautiful. Saya suka sebab bunga ini ada memori disebaliknya, maybe", Zaskia tersenyum nipis.

"Wow! Cool man! Saya tak suka bunga sangat! Sebabnya entah. Tapi Hayes memang tanam banyak bunga. Harry tak tahu pula Yang Dia suka bunga semua ni. Macam Mat jambu! HAHAHA!", ketawa Harry seronok mengutuk Hayes.

Zaskia Yang mendengar juga turut tergelak sekali. Mereka berbual-bual sambil berjalan mengelilingi taman ini.

"Harry awak tahu tak kenapa saya diculik?", Zaskia sudah lama ingin bertanya kepada hayes tetapi selalu tidak kesampaian

"Entahlah. Hayes ni seorang penyimpan rahsia. Dengan sesiapa pun dia tak nak cerita malah sahabatnya sendiri".

Harry juga tidak tahu apa motif Hayes menculiknya. Kalau sebab dendam, Dia tidak ingat akan ceritanya dua tahun Yang lalu. Suka juga dia menyimpan rahsia ya?

"Sebenarnya Hayes ada amnesia lepas kemalangan dua tahun Yang lepas. Dia tidak ingat apa-apa, hanya dia boleh mengingati seorang gadis dan keluarganya saja. Kami pun tak tahu Siapa gadis itu. Bila kami tanya siapa, Dia hanya diam tak pun dia menukar topik. Dulu Hayes seorang yang ceria sebelum dia kemalangan. Macam saya cakap, Hayes pandai menyimpan rahsianya", terang Harry panjang lebar.

Harry mengeluh tanda simpati akan Hayes. Dia pun ada amnesia ka? Dia juga rasa simpati dengan Hayes. Tiba-tiba Harry bersuara lagi.

"Zaskia nak tolong Harry tak?", Tanya Harry.

"Apa? Boleh ja".

Zaskia sudah tayang muka bingungnya apabila tiba-tiba Harry menunjukkan ke arah satu bilik.

Bilik Hayes?

"Kenapa dengan bilik Hayes?", Tanya Zaskia bingung.

"I've something to do. Do you want to join me?", Tanya harry sambil dijongket keningnya berkali-kali.

Zaskia berfikir sejenak sebelum mengganguk. Dia pun tengah bosan, boleh la dia ikut Harry. Harry sudah senyum gembira.

"Let's start our mission!", kata Harry sebelum mereka berlalu ke dalam rumah.

Hayes don't be surprise! We have something to you!

🥀🥀🥀


Korang jgn lupa follow, vote dan comment untuk buku POSEDILLO milik MimiyAzmi_ sebab dia selalu vote dan comment buku saya😩❤️ buku dia lawak dan best🤩baca jangan tak baca😙actioncomedy dia power sia😍🤟🏻

THE HITMAN SECRETÒ✔️Where stories live. Discover now