[ Capítulo 54 ] : ENDING

19.4K 877 138
                                    


"ALLAH!!", jerit Frank apabila melihat dada Harry yang sudah penuh dengan darah.

Perlahan-lahan Harry melurut jatuh. Mereka semua meluru ke arah Harry yang sudah berubah riaknya. Dadanya berombak-ombak ketika bernafas.

"Harry kenapa kau buat macam ni?! Kau pakai ajak boleh tak bila buat sesuatu!!", marah Hayes yang memangku kepala Harry.

Harry senyum hambar. Wajah itu kelihatan menahan kesakitan. Sakit yang tak mampu diungkap dengan kata-kata.

"A..aku selamatkan kau", kata Harry dengan tangan mengenggam lengan baju Hayes.

Tiada lagi wajah yang ceria seperti dahulu. Alec perlahan-lahan melutut di hadapan Harry. Air mata yang tadi ditahan akhirnya menitis juga. Melihat keadaan Harry yang separa sedar membuatkan hatinya terluka.

"Ke...kenapa Harry?! KENAPA KAU BUAT MACAM NI!!", tengking Alec. Air mata lelakinya mengalir begitu laju.

"Aku minta ma..maaf alec. aku terpaksa...".

"...Aku nak balas budi korang semua. Maafkan aku kalau aku tak dapat jadi kawan yang baik untuk korang". Senyuman hambar dihadiahkan kepada mereka.

"BUKAN INI CARA UNTUK KAU BALAS BUDI ORANG HARRY!!".

Kali ini suara Hayes pula memetir. Sakit hatinya bila Harry pertaruhkan nyawanya sendiri untuk selamatkam mereka. Sedangkan banyak cara lagi. Kolar baju Harry dicengkam oleh Frank.

"Aku sayang kau!! Sebab tu AKU. TAK. NAK. KAU. MATI!! KAU FAHAM TAK?!", kata Frank sepatah-sepatah.

"CALL AMBULAN SEKARANG!!", jerit Hayes kepada Dillon yang dari tadi hanya berdiri terkaku.

Terkejut dia memandang Harry yang berdarah. Belum sempat dia tembak Jay tapi lelaki itu lebih pantas menembak Harry yang menjadi penghalang.

Apabila namanya dijerit sekali lagi oleh Hayes terus dia tersedar. Tangannya laju mendail nombor ambulan. Harry mula terbatuk-batuk. Darah mengalir keluar dari mulut Harry.

"Harry please stay", rayu zaskia yang sudah dibasahi air mata.

Harry memandang wajah zaskia dengan pandangan redup. Senyuman tawar dihadiahkan kepadanya. Lupa pula pada gadis polos yang setia bersamanya selama ini. Tidak langsung merungut tentang karenahnya. Saat itulah dia paling rindui.

"Zas...kia".

"Saya nak minta maaf sebab tak dapat nak pe..gang ba..by..awak". Makin kuat raungan zaskia apabila Harry berkata begitu seperti Harry tidak dapat lagi bertahan untuk hidup.

"Cakap dekat di..dia yang uncle harry sayang sa..sangat dekat dia. Cuma tak kesampaian nak ju..jumpa". Harry kembali terbatuk-batuk tapi lagi kuat sehingga darah tersembur ke lantai.

"Harry kau kena kuat! Kuat demi kami!", kata Hayes sambil tangannya menggenggam tangan Harry. Menyalur semangat.

"Aku pun akan ada untuk kau!", kata Alec berserta Mateo dan frank.

"Kami semua akan ada untuk kau".

Air mata Harry mengalir deras. Tak mampu dia ungkap dengan kata-kata lagi. Dadanya begitu pedih menahan rasa. Andai hari ini hari terakhirnya, dia redha.

THE HITMAN SECRETÒ✔️Where stories live. Discover now