[ capítulo 09 ]

23K 1.2K 56
                                    


"Kau biar betul Alec! Apa pula kali ni?! Fuck betul la!", kata mateo geram.

"Kita kena bagitahu Hayes cepat", kata Frank sebelum mereka semua berpusu-pusu pergi ke bilik Hayes Yang terletak Di tingkat yang paling atas.

Mateo, Alec, Harry dan Frank bergerak ke arah bilik Hayes Yang bersebelahan dengan bilik Zaskia. Baru sahaja Frank nak pulas tombol pintu, tersembul wajah Hayes Yang jelas terkejut dengan kehadiran mereka.

Dia Yang sudah siap memakai baju lengan pendek warna hitam dan seluar pendek paras lutut sedia untuk keluar dari biliknya. Pakaian asas Hayes Kalau dalam rumah.

"Kenapa korang semua berdiri tegak depan bilik aku?", terjongket sebelah keningnya.

"Hayes sekarang kita dalam masalah! JL dan anak buahnya tengah otw ke tempat kesayangan kau. Aku ikut diorang then diorang cakap nak ke datang tempat Tu! Aku rasa dia ada niat lain! Kita kena gerak sekarang juga!", kata Alec tergopoh-gopoh.

"FUCK KAU JL!!! MEMANG CARI NAHAS MAMAT NI!!!", maki Hayes geram.

"Okay!! Sekarang ni aku nak korang kemaskan barang-barang korang secepat Yang mungkin. Suruh budak-budak ambil private jet aku! Sampai sana ja semua dah ada! Ambil semua peralatan terpenting kita!! Malam ni kita semua gerak!! Kita dah tak ada masa ni!!", kata Hayes.

Lantas itu mereka semua bergerak dengan pantas ke bilik masing-masing untuk menyiapkan barang-barang mereka. Mereka mengambil segala jenis rifle, sniper, dan pistol.

Hayes mengenakan hoodie hitam dan skinny jean. Dia juga mengenakan sarung tangan hitam bagi mengelak dari musuh atau polis dari mengetahui cap jarinya. Mask pula untuk mengelak dari musuh untuk mengetahui identiti diri.

Dia lalu mengambil rifle kegemarannya iaitu Thompson M1921 AKA Tommy gun. Dia juga membawa peluru tambahan Yang banyak. Semuanya diletakkan di dalam beg simpanan senapang miliknya. Beg galas disandang Di belakang sebelum dia berlalu keluar dari biliknya. Tiba-tiba dia macam teringat sesuatu.

Aduh!! Macam mana aku boleh lupa Zaskia pula!! Dia mengetuk dahinya. Bangangnya kau Hayes. Dia berlalu ke bilik Zaskia.

How can I forget the only my bebita?!

🥀🥀🥀

Dia sedang ralit membaca buku tersentak apabila pintu biliknya tiba-tiba dirempuh dari luar. Kelihatan Hayes sedang menghampirinya. Baru sahaja beberapa tapak, terhenti langkahnya Dia hanya merenung Zaskia lama. Dipandangnya Zaskia dari atas sampai bawah. Hayes telan liur!

Ya Allah! Kuatkanlah iman hamba mu ini! doa Hayes dalam hatinya. Zaskia Yang perasan akan perubahan Hayes terasa pelik. Dah kenapa mamat ni? Terbeliak tengok aku? Zaskia memandang dirinya.

"Arghhhh!!!", Zaskia berlari ke dalam selimut.

Patutlah Hayes berhenti berjalan. Terkejut tengok aku! Seronok la mamat Tu dapat cuci mata! Rupanya Zaskia hanya memakai singlet dan seluar pendek paras paha. Hayes tersenyum sinis.

She really Have a hot and sexy body!

Nasib aku boleh tahan. Tidak dah lama aku jadi singa kelaparan, bisik Hayes dalam hati.

"Kenapa awak masuk bilik saya? Lain kali ketuk dulu boleh tak!? Biadap?!", kata Zaskia Di sebalik selimut Yang menutupi seluruh anggotanya.

"Suka hati aku la! Don't you remember? My house, my rules? Lagipun bilik ni ada CCTV tertutup. So aku boleh tengok kau pakai apa sahaja!", kata Hayes sambil tersenyum sinis. Zaskia Yang mendengar terus terlopong. The fuck!? CCTV!!

THE HITMAN SECRETÒ✔️Where stories live. Discover now