13

6.6K 426 21
                                    

Zafriel meletakkan keretanya dikawasan sekolah. Beg sekolahnya disandang lalu dia berjalan menuju ke kereta. Zafriel memegang beg kertas berisikan hadiah buat cinta hati pengarang jantungnya.

Dia menyanyikan lagu kecil sambil melangkah ke kelas. Masuk sahaja, dia terus berjalan dengan cepat menuju ke tempat Arabella.

"Assalamuaikum cinta hati," sapa Zafriel yang baru sahaja melabuhkan punggungnya di atas kerusi.

"Waalaikumusalam awak," balas Arabella sambil mukanya mulai memerah kerana malu. Zafriel mengigit bibir menahan kecomelan Arabella.

" Aurora-"

"Zafriel-"

Panggil mereka berdua serentak. Kedua duanya terus memandang satu sama lain.
Arabella menyuruh Zafriel berkata terlebih dahulu namun Zafriel memberi alasan ladies first.

"Uhm, saya tak tahu nak bagi apa but here's nasi goreng untuk sarapan. Saya harap awak suka," kata Arabella lalu menghulurkan bekal kepada Zafriel.

"Best lah Aril dapat rasa air tangan bakal isteri," balas Zafriel lalu terus membuka bekal itu disana. Dia menghidu aroma nasi goreng yang enak itu.

"Oh, here's Aril gift for you. Harap Aurora suka," katanya dengan mulut yang penuh disumbati dengan nasi goreng. Arabella tertawa kecil lalu mengambil pemberian tersebut.

"Comel lah awak ni. Thanks," ucap Arabella ikhlas. Dia segera mengambil lalu meletakkannya di dalam beg. Dia memandang Zafriel yang tiba tiba mencebik.

"Why?" tanyanya polos. Zafriel membagi pandangan penuh makna yang bermaksud untuk menyuruhnya membuka hadiah itu sekarang.

Arabella hanya tersengih lalu mengambil kembali beg kertas tadi. Dia melihat ada satu kotak didalamnya. Dia pun mengeluarkan kotak itu lalu membuka wrappingnya.

Alangkah terkejut Arabella apabila membaca tulisan di kotak tersebut.

Pandora kot!

"Zafriel, kenapa habiskan duit beli untuk saya macam ni? Membazir lah," kata Arabella seakan akan rasa bersalah untuk mengambil hadiah tersebut.

" Saya jujur selama ni banyak kali jatuh cinta, tapi bila lihat Aurora kali ni, saya jatuh gedebuk! Macam baru first time saya tahu rasa cinta. You're so special and it made me feel lucky holding your heart," ucap Zafriel penuh ikhlas. Bersinar-sinar matanya memandang mata Arabella namun pada masa yang sama, pipi Zafriel sudah berona merah. Amat comel dimata Arabella.

" Awh, manis eh nasi goreng Ara tadi? Sampai Aril jadi manis macam ni?" kata Arabella sambil tergelak kecil. Zafriel tertawa kemudian dia terpaku. Arabella panggil apa tadi?

"Aril? Ara? Seriously?" tanyanya memandang Arabella yang masih memegang kotak gelang itu. Arabella hanya tersengih lalu mengangukkan kepalanya.

" God, my girlfriend is a cutiepie!" katanya lalu memakaikan Arabella gelang yang dibelikan. Nampak indah sungguh ditangan putih mulus Arabella.

Mereka bergelak ketawa sehingga beberapa pelajar atau lebih tepat the typical school's bad girls memasuki kawasan kelas. Siapa lagi kalau bukan Daniya dan geng chipmunks nya.

Zafriel menjeling tajam kehadiran mereka. Baru seronok nak sambung dating , tiba tiba Daniya datang lalu duduk di atas meja Zafriel. Arabella hanya mengendahkan kemudian kembali membaca buku.

Daniya yang melihat Zafriel mulai mengendahkannya lalu mengusik Arabella menjeling kasar ke arah pasangan itu. Dia kemudian terpandang gelang di tangan Arabella.

"Ew! Seriously?! Hancur imej pandora kau pakai gelang dia! Off that dirty hand!" katanya lalu cuba merampas gelang Arabella. Arabella hanya mengalah namun lebih cepat Zafriel menahan tangan Daniya.

" My last warning Daniya! Don't freaking dare to touch my girlfriend right here!" bidasnya lalu menepis tangan Daniya. Arabella masih lagi menunduk seperti tadi.

Dadanya mulai berasa sakit dan sesak lalu dia menggosoknya diam diam. Pintu kelas dibuka sekali lagi.

Kelihatan Arwish memasuki kelas dengan gaya machonya. Arwish memandang ke arah Arabella yang sedang tersenyum kepadanya. Bibir pucat dan kering yang melakar senyuman ikhlas itu hampir meruntuhkan ego Arman Arwish.

" Good morning abang," sapa Arabella lembut. Dia masih memandang abangnya yang menuju ke arah nya.

" Lmao, shut up sebab aku tak ada masa nak cakap benda tak berfaedah," bisiknya kasar ke telinga Arabella. Arabella pura pura tersenyum walau hatinya sakit yang amat.

***

Waktu persekolahan sudah tamat. Pelajar berduyun duyun ke pagar untuk pulang. Arabella masih lagi di kelas, mengambil masa belajar tambahan bersama gurunya.

Arwish dan Zafriel telah menghadiri latihan basketball manakala Atiqa menghadiri kelas cheerleading.

Setelah selesai, Arabella melihat Arwish yang sedang menghantar Zafriel ke kereta. Zafriel kemudian masuk lalu memandu pulang ke rumah.

Setelah itu, Arwish menunggu di tempat meletak kereta untuk kedatangan pemandu keluarga dan Atiqa. Arabella segera mengejar langkah mereka apabila kelibat Atiqa mulai kelihatan.

Manatahu kali ini dia di ajak pulang oleh mereka. Lagipun, Arabella berasa tidak sanggup untuk berjalan dalam 10km untuk sampai kerumah kerana keadaannya yang sakit.

Sedang dia menjerit meminta tunggu, Atiqa terdengar lalu segera memasuki kereta. Kereta hitam sedan itu kemudian meninggalkan perkarangan sekolah dengan pantas.

Arabella tetap berlari mengejar jejak kereta mereka tadi, namun hampa. Kereta itu semakin berjalan dengan laju.

Arabella tiba tiba berasa sesak nafas. Ruang dadanya semakin sempit dan tekaknya semakin loya. Dia segera berlari ke longkang berdekatan lalu memuntahkan isi perutnya. Namun perit apabila yang keluar hanya darah.

Arabella duduk di tepi jalan. Dia memandang ke arah langit yang mendung. Hai, cuacu pun faham perasaan hatinya. Tapi kenapa tidak manusia?

Kalau kepergiaanku mampu membahagiakanmu,
Aku sanggup.

***

#authorcomel comments im waiting!

anyway, saya menyusun kesepuluh jari comel saya untuk memohon ampun atas kelewatan update buku ini. Maaf juga kalau chapter bosan nak mampus.

Anyway, jangan lupa vote and comment kalau tak, tak mau kawan!😛

Okay thank you for reading and yedda! Cau lu!

Bukan Yang TerbaikWhere stories live. Discover now