13

3.7K 722 51
                                    

A/N:

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

A/N:

Update 🌸

-----

Minji mengikuti pergerakan tubuh suaminya dari arah belakang. Kedua-dua anak mereka sudah dihantar ke rumah pengasuh baru.

Jungkook munculkan satu idea mengejut. Katanya dia mahu meluangkan masa bersama Min Ji.

Wanita itu tidak membantah kehendak si suami. Lantas, permintaan Jungkook diterima dengan hati yang rela.

"Dah lama kita tak honeymoon. Aku rindu kau, Jeon Min Ji. Aku rindu saat-saat manis kita berdua."luahan hati suami kesayangan hati menambah kemerahan rona pipi wanita itu.

Min Ji tersenyum malu. Dia segera memaut lengan kekar Jungkook dari sebelah kiri. Manakala, kepalanya sengaja didaratkan di bahu lebar Jungkook.

"Saya suka idea awak. Bolehlah saya kenal awak lebih mendalam lagi. Saya..sayang awak."tutur Minji tanpa berselindung.

Usai meletakkan beg-beg pakaian di dalam bonet kereta, pasangan sama cantik sama padan itu melangkah masuk ke dalam kereta.

Bunyi enjin kereta mengaum menambah sedikit debaran di dada Minji. Destinasi yang dituju langsung tidak diketahuinya.

Telapak tangan Jungkook mendarat di pipi sebelah kanan Minji. Dia sempat cubit manja. Lalu, tangannya bergerak pula ke stereng kereta.

"Aku akan bawa kau bercuti. Kita berdua. Tiada gangguan. Kau akan kenal diri aku yang sebenar. I promise you, Jeon Minji."

Minji memerhatikan kulit tangan Jungkook yang sudah timbul dengan urat-urat halus. Rahang lelaki itu bergerak menahan rasa yang tersimpan di dalam hati.

Wajah cantik Min Ji dikerlingnya pantas agar dia dapat berkelakuan baik pada saat itu.

"Aku tak sabar nak tunjukkan sisi sebenar oksijeon yang kau suka. Kau jatuh cinta terhadap seseorang yang jahat. Aku kagum dengan kau. That's my girl. Hak milik Jeon selamanya."

Jari-jemari Jungkook menekan butang radio di dalam kereta. Irama muzik berentak separa rancak itu membuatkan mulut lelaki itu mengumam bait-bait lagu tersebut.

Oksijeon semakin tidak sabar untuk tunjuk belangnya yang sebenar.

-tbc-

A/N:

😉

[C] Oxyjeon | jjkWhere stories live. Discover now