03

1K 118 128
                                    

+jeonjungkook+

" Tu adik Jin hyung en, Kim Rahael?"

Aku hanya memasang telinga saat Taehyung dan Jimin mula berbual di belakang aku. Aku pula dah bergerak lama ke tempat kitorang nak training.

" Haah. Lawa njir. Nafsu playboy Jungkook tak naik ke?"

" Eh dwaeji—"

Sikit lagi aku nak ketuk kepala Jimin guna busur ni bila dengar dia perli aku gitu rupa. Jimin dan Taehyung dah ketawa melekek lekek. Dasar. Njir nombor satu, perangai macam Hamadi.

" Eh betullah, taknak try ke?"

" Adik member aku tak usiklah." Balasku dingin. Langkah kami mati tatkala sudah tiba di tempat latihan. Aku letak busur aku di atas tanah sebabkan tangan yang sedikit lenguh. Huh.

" Harini saya jumpa something spesial kat dalam stor sukan." CikguKwangsoo memulakan sambil menyorokkan sesuatu di belakang badan. Dahi aku berkerut.

" Apesal aku boleh bau kesialan di sebalik kespesialan dia tu?"

Bisikan Jimin kepada Taehyung hampir buat aku dekah. Aku gigit bibir. Tak dapat nak nafi, aku turut boleh rasa kesialannya.

" Apa yang speSIAL nya tu cikgu?"
Taehyung bertanya mewakili kami bertiga. Cikgu Kwangsoo sengih lebar sebelum akhirnya dia tunjuk apa yang dia sorok dari tadi.

Serentak mata kami membulat.

" Tema kita harini ialah, Zaman Joseon!"

Aku terus pandang Jimin dan Taehyung dengan rasa terkejut sebelum pandang semula Cikgu Kwangsoo.

" C-Cikgu.. nak buat apa dengan arrow tu?"

Tanyaku sedikit gagap. Mana taknya weh, arrow tu tAjam hanat. Aku ulang taip, TAJAM. Dahlah badan dia diperbuat daripada kayu. Betul betul nampak macam arrow purba kuno zaman dahulukala.

Persoalannya, ada apa dengan arrow itu?

" Sebab tulah saya kata harini temanya zaman Joseon! Kamu akan cuba praktis guna arrow ni!"

" wHAT?!"

Aku dengan Jimin dan Taehyung serentak membebel. Gila. Aku tak berani nak guna arrow setajam itu! Pisau kat hujung tu je dah bersinar sinaran mentari menyinari.

" Apa what what? Takde. Jungkook, kamu mula dulu. Guna arrow ni."

" T-Tapi.."

" No tapi tapi. Hey, kamu tau tak saya kena tulis laporan dua karangan penuh pasal kegiatan latihan kita setiap minggu? Kamu tau tak kalau ada nilai tambah atau kreativiti dalam latihan kita, nilai gaji saya pun akan bertambah? Nanti siapa yang saya belanja makan pizza? Hengkorang jugakkkk! Cepat ambek!"

Nak taknak, aku ambil juga arrow tu walaupun tangan aku dah berpeluh. Entah kenapa, ada rasa nebes yang datang menyinggah dalam hati. Kesialannya semakin kuat dan membuak buak.

Jimin dan Taehyung pula dah menyandar pada sebatang pokok yang rendang kat belakang aku.

Aku pandang papan bullseye kat depan aku. Kelihatan Rahael sedang memandang aku dari tepi papan tu dengan wajah teruja.

Kemudian aku pandang kembali papan tadi. Bullseye yang biasanya berbentuk bulat dan berwarna merah itu sudah bertukar menjadi sebuah origami merah berbentuk hati. Aku jongket kening sebelah.

Mesti kerja Rahael ni.

Aku angkat busur setelah masukkan anak panah tadi ke dalam lubang. Kemudian aku hala ke arah papan bullseye itu dengan sebelah mata yang terpejam.

[C] heart : kookWhere stories live. Discover now