33

834 101 211
                                    

" Okay meh sini!"

Jungkook dan Jaehyun hanya mampu redha tatkala Rahael menarik tangan mereka dengan kasar untuk duduk di meja makan. Gadis itu tampak bersemangat untuk menjalankan misi terakhir ni.

" Lepas saya bodek bodek Han dan ugut nak racun semua bunga dia, akhirnya dia kasi saya sedikit klu pasal pengantin gila yang dah bunuh Jeongguk tu." Ujar Rahael seraya meletakkan sehelai kertas putih di atas meja.

" Kau yakin pengantin tu yang gila?"

" Kenapa awak cakap macam tu?"

" Mana tau.. sebenarnya aku ni jahat masa kehidupan lepas. Sebab tu aku dibunuh." Jungkook berkata perlahan membuatkan Rahael kaku ditempat dia duduk.

" Lagipun kau sendiri cakap. Sebelum aku dibunuh, aku.. aku bunuh kau dulu."

Suasana jatuh sepi. Jungkook yang duduk di sebelah Rahael itu saling bertatapan dengan gadis itu dengan tatapan sayu. Sukar menerima kenyataan yang di kehidupan lepas, dialah manusia penyebab kematian Rahael.

Jaehyun berdehem perlahan. Kertas yang ada tu dia tarik ke arahnya, tak suka vibe sendu yang tiba tiba datang tanpa diundang itu.

" Apa apa pun, tu cuma kehidupan lepas yang dah berlalu." Pujuk Jaehyun membuatkan kedua manusia itu kembali menoleh ke arah Jaehyun yang duduk bertentangan mereka. Jaehyun ukir senyuman kecil lalu menayangkan kertas di tangan.

" Better selesaikan misi ni dulu dan kasi Rahael bangun."

Rahael terkebil kebil sekejap.

" Ha! Okay! Jom!"

Gadis itu merampas kertas itu dari tangan Jaehyun lalu kembali duduk. Dia berdehem sedikit membetulkan pita suaranya sebelum memulakan bicara.

" Ciri ciri si pengantin lelaki yang pertama. Ada dua lesung pipit."

Usai berkata begitu, serentak Jungkook dan Rahael menoleh ke arah Jaehyun. Jaehyun terkelip kelip mata seketika. " Eoh?"

" Awak ada dua lesung pipit!"

" Habistu kau terus nak kata aku lah pengantin lelaki tu?" Soalan mudah dari Jaehyun tu membuatkan Rahael kembali diam.

" Agak ar. Namjoon ada dua, Jooheon ada dua, Hongbin pun. Hyunjin pun." Tutur Jungkook pula membuatkan Rahael kembali memandang kertas itu.

" Okay! Terlalu luas. Next! Tulip kuning."

Sekali lagi Rahael memandang Jaehyun. Jaehyun yang menerima pandangan itu, sekadar mengurut batang hidungnya.

" Bukan aku, Rahael."

" Tapi awak kata aritu awak suka tulip kuning. Dan awak ada bunga tu." Rahael menyuarakan bukti yang dia rasa betul.

Jaehyun mengetap bibirnya.

" Tapi, ada seorang lagi lelaki yang berkaitan dengan tulip kuning dan kau." Jujur Jaehyun menutur kata membuatkan RaKook disitu terkebil kebil. " Ha?"

Jaehyun menongkat dagunya.

" Aku perasan, ada budak sekolah korang ni suka melawat kau bawa bunga tulip kuning. Dia selalu datang beli kat kedai Han jugak. Dan, dia jugak ada dua lesung pipit macam aku." Tenang Jaehyun berkata.

" Siapa?" Serentak Jungkook dan Rahael bertanya.

" Aku baca name tag dia haritu. Nama dia, Hwang Hyunjin."

Krik krik.

" AAAAA ANDWAE! Takkan sunbae kejam tu pengantin saya kat kehidupan lepas hshshshhsshshsh!" Rahael mula meroyan. Ini lagi sukar untuk diterima. Kenapa mesti Hyunjin?

[C] heart : kookWhere stories live. Discover now