27

837 112 241
                                    

Rahael menatap jam dinding yang ada dalam bilik Jungkook tu sambil duduk bersila di atas katil. Sebelah tangannya menekup dada kiri, matanya setia mengikut pergerakan jarum jam tersebut sambil menghitung perlahan.

" 59.. 58.. 57.."

Begitu tekun dia menghitung saat sampai tak sedar yang Jungkook dah lama perhati dia dari muka pintu sambil berpeluk tubuh. Sebelah kening lelaki itu terangkat, pelik dengan kelakuan Rahael itu.

" 5.. 4.. 3.."

Rahael pejam matanya rapat. Dada kiri ditekan lagi.

2, 1!

Lupdup.

" Uyehhhhh!!"

Tangan diangkat ke udara, Rahael bersorak gembira seketika sebelum dia baringkan tubuh di atas katil itu dengan senyuman melebar.

Jungkook terus datang mendekat. Sempat dia tolak tubuh Rahael yang tengah baring tu sehingga gadis itu tergolek ke tepi sebelum dia dengan selamba duduk di situ.

" Yaish!"
Rahael merengus geram. Nasib baik tak jatuh katil! Dia betulkan posisi dia sambil perhati Jungkook yang dah duduk kat atas katil tu sambil main fon. Bibir terus diketap.

Alamak, kejadian malam semalam bermain dalam minda. Hiks! JUNGKOOK KISS AKU!

" Kau buat apa tadi?"
Soal Jungkook tanpa memandang Rahael, khusuk dengan gajet di tangan. Rahael berdehem kecil sebelum dia bangun dari katil. Badan diregangkan sikit.

" Haha, takde pape. Nak blah lah ni."

" Kenapa kau nak blah?"
Kalini Jungkook memandang ke arah Rahael. Rahael telan liur. Takkanlah nak jawab, sEBAB SAYA MALU KITA BARU KISHING SEMALAM? Hiks.

" Taknak ganggu awak rehat."

K, bijak Rahael bijak. Baksu baksu bakso.

" No. Duduk sini."
Tegah Jungkook sambil menepuk ruang kosong di sebelahnya. Laju Rahael menggeleng.

" Eh, dapur memanggil! Saya nak makan k bye." Rahael cepat cepat melintasi Jungkook ingin beredar. Namun dengan pantas pergelangan tangannya dicengkam oleh Jungkook membuatkan langkah Rahael terhenti.

" Girlfriend yang baik akan dengar cakap boyfriend dia." Tenang Jungkook berkata. Terus Rahael duduk di sebelah Jungkook bersama sengihan melebar.

" Ehehehe hihi huhu haha saya girlfriend yang baik hoho." Mengada je si Rahael buatkan Jungkook senyum kecil.

Lelaki itu kemudiannya kembali dengan telefon pintarnya tadi tanpa menghiraukan si Rahael yang nebes nak mati sebab duduk kat sebelah Jungkook dekat dekat. fuh fuh fUHHH!

" Em, Jungkoooookk.."
Meleret Rahael panggil nama Jungkook sambil hujung lengan tshirt hitam yang Jungkook kasi pinjam memandangkan dia dah boleh tukar baju. K, shtap!

" Em."
Sahut Jungkook perlahan. Yaish! Rahael malu nak cakap, jari orang malu dibuat. 👉👈

" K-Kita.. err tak tak.. saya.. ermm.. haha yeah yeah, um.. saya.. fuhhhh.. huha huha.. em.. saya ni.. pshh.. err.."

Tergagap gagap Rahael ingin mengeluarkan suara membuatkan Jungkook menggigit bibir menahan tawa. Manakala Rahael rasa sesuck nafas kat tepi. I KENOT AIR!

" Em, lupakan."
Rahael akhirnya givap. Dia baru nak bangun dan berambus dari segala kenajisan ini tetapi sekali lagi pergerakan dia terbantut bila Jungkook meraih tapak tangan kanannya lalu menyilangkan jari mereka bersama dan diletakkan di atas peha kiri lelaki itu.

MAKKKKKKK!!

Lupdup lupdup lUPDUP LUPDUP!

" Ye, sekarang kau girlfriend aku." Jawab Jungkook pada soalan tak sampai Rahael tadi. Dia pandang Rahael sekilas sebelum dia kembali pandang fon ditangan. Rahael menggigit bibir kuat.

[C] heart : kookWhere stories live. Discover now