11

952 117 84
                                    

" Weh, Rahael takde bosan do."

Dua orang gadis melangkah keluar dari bangunan luncur ais sekolah. Di tangan masing masing, terdapat kasut luncur ais yang berwarna ikut warna kesukaan masing masing.

" Yedo. Dia je paling power bila ada tournament. Em, atlet feveret." Si kawan mengiyakan. Mereka berdua terus berjalan menuju ke bangunan sekolah. Tamat sudah latihan untuk hari tersebut, atlet luncur ais sekolah yang bakal terlibat dengan tournament akan datang pun mula bergerak pulang.

" Eh? Itu bukan Jungwoo ke?"

Mereka mula memperlahankan langkah tatkala melihat kelibat seorang lelaki tinggi yang berjalan penuh longlai menuju ke loker sendiri.

" Woi Jungwoo!"
Jerit salah seorang dari mereka. Terus, Jungwoo dengan lambat lambat menoleh. Sebelah kening dijongket, terlalu penat untuk buka mulut.

" Omo omo. Kau kenapa?"
Soal mereka dengan wajah terkejut tatkala melihat muka sendu Jungwoo. Dengan eyebag beso bawah mata, rambut kusut nya lagi. Rindu Rahael sangat sangat ke nyah?!

" Aku.. buatkan.. homework.. anak gorila.." Balas Jungwoo satu persatu. Si duo tadi berpandangan seketika sebelum mulut masing masing terlopong.

" Aa, maksud kau Hyunjin sunbae? Pfft." Tak boleh nak tahan, mereka berdua tergelak jua akhirnya. Jungwoo sekadar mengabaikan dan mula buka loker. Buku yang tak diperlukan terus disimpan. Maleh aque.

" Yah, Jungwoo. Aku tau lah kau rindu Rahael. Tapi janganlah sendu sangat macam ni."

" Entah. Jom ikut kitorang lepak? Lepak kedai cendol sana tuh." Ajak yang lagi sorang pula. Jungwoo diam sebentar memikir.

" Ar, boleh lah. Jum."

" Jom!!"

Jangan sendu sendu, dear Uwu ku.

________________

Jungkook berdiri dari meja belajarnya dan terus meregangkan badan yang terasa sengal. Sempat digaru kejap perut dia sambil rambut diramas kasar.

Dari tadi asyik study je. Penat nyah..

" AAAAAAA!"

Jungkook tutup muka sendiri bila dia rasa ada orang tersentuh perut dia. Kemudian, dengan hati yang berdetak sakan, Jungkook mengintai melalui celahan jari.

Dan wajah Rahael menyapa matanya.

Terus nafas lega ditarik. Jungkook jatuhkan tangan dia lalu memandang Rahael dengan dahi berkerut seribu.

" Kau raba aku?"

" Ehh, suka suka je fitnah orang. Saya tolong turunkan baju awak okay. Mana tau kat dalam bilik ni ada hantu lain. Takut dorang tergoda dengan kesyeksyian awak jew." Balas Rahael selamba. Jungkook pula dah terdiam sendiri.

" A-Ada ha-hantu lain k-ke?"

Soal Jungkook dengan rasa gundah yang tak dapat nak disorok lagi. Rahael pandang Jungkook lama.

" Ada."

ENGGAKKKKKKK!!

Jungkook bulatkan mata dia lalu melangkah setapak mendekati Rahael. Kedua belah lengan gadis itu dipegang kuat. Matanya tak lepas merenung anak mata Rahael yang tampak serius tu.

" K-Kat bilik ni?"

Rahael angguk.

" Sekarang?"

Rahael angguk. Jungkook telan liur yang terasa kesat. Kemudian dia bertanya lagi.

" K-Kat mana?"

[C] heart : kookWhere stories live. Discover now