CSB ; 17

2.1K 93 8
                                    

Suggestion song for this part
Kisah Cinta Kita - Hafiz Suip
Terabadi - Daniesh Suffian.

Enjoy!
.

"Twinkle twinkle little star~"

"Awak fikir saya ni budak-budak ke Aryan nak nyanyi lagu tu?" Aazeen menghadiahkan satu jelingan cinta buat Aryan. Auch!

"Eh lagu tu cute lah untuk kau. Kalau merajuk boleh pujuk orang guna lagu tu tau. Macam budak-budak merajuk, orang akan nyanyi kan lagu tu." Kata Aryan tanpa rasa diri nya salah langsung. Aryan memberi sengihan kambing buat Aazeen.

Nak ketawa tapi tengah merajuk. Nanti tak dapat pula nak kene pujuk kan? Aazeen menyambung kerjanya membaca majalah baharu. Malaslah nak layan. Orang nak dia pujuk betul-betul, dia nak main-main pula.

"Aazeen. Janganlah merajuk. Okay aku minta maaf. Aku buat kerja melulu. Tuduh melulu. Tak bincang lagi apa-apa dengan kau pasal rumah tu. Janganlah merajuk. Kau ni." Pujuk Aryan. Dia bukannya romantis sangat pun bab-bab memujuk ni.

"Awak kan suami, suka hati awak lah nak buat apa tanpa bincang dengan saya. Saya ni kene ikut jejak suami je." Aazeen berkata tanpa memandang Aryan. Sakit pula hati. Dalam sakit hati tu ada lah juga serba salah sebab tak layan suami. Tak baik tau!

"Okay i'm sooooooooo sorry okay? Please....sweetheart." Aazeen terus berhenti membaca majalah dan sedikit terkejut.

Rasa berbunga-bunga pula hati ni tiba-tiba. Sweetheart? Betul ke apa yang dia dengar ni? Matanya terus dialihkan ke arah Aryan. Mukanya sedikit tertanya-tanya. Aryan ke sebelah ni?

Senyuman manis dilemparkan pada Aazeen. Dah berjaya ke? Dah kan ? Kan kan? "Maaf ye Mrs Aryan." Aazeen mengeluh perlahan. Diletaknya majalah yang dibacanya tadi dan badannya dipusingkan menghadap Aryan.

"Awak ni kalau tak sakitkan hati saya satu hari memang tak boleh kan? Asyik-asyik menyakitkan hati saya. Cuba lah buat saya ni makin bertambah-tambah lagi sayang kat awak." Muka cemberut Aazeen datang kembali.

"Eh. Selama ni kau tak sayang ke dekat aku? Oh kau tipu aku eh?" Dengan hati yang geram, Aazeen mencubit-cubit lengan Aryan. Orang tengah serius dia main-main pula!

"Abang ni kan! Eee saya geram je tau. Cuba lah pujuk tu baik-baik sikit. Ni nak menyakitkan hati lah!" Muncung Aazeen kembali memanjang. Rasa nak nangis pula dipermainkan sebegini. Hai lah encik suami.

Aryan merintih kesakitan dan mengusap lengannya yang sasa itu. Wajah Aazeen dipandang. Terukir senyuman pada wajah Aryan. Ini lah masanya. Dia perlu pujuk Aazeen dengan sepenuh hati dia. Oh sayang, akan ku serahkan hati ini buatmu.

"Sayang.." Kedua belah tangan Aazeen dicapai dan di usap lembut. "Abang minta maaf ye? Abang mengaku abang salah. Abang tak bincang dulu dengan sayang. Maafkan abang ye? Aazeen sayang." Senyuman manis diukir untuk Aazeen.

Aduh cair!

Aazeen memandang Aryan. Wajah Aryan di pandang lama. Jantungnya sekarang tidak berfungsi dengan baik! Ya Allah selamatkan lah jantung ini dari gugur! "Awak jangan lah nak panggil saya sayang, kalau awak masih belum boleh nak terima saya sepenuhnya. Saya tak marah awak pun. Cuma saya nak suami saya pujuk saya elok-elok. Beri saya kasih sayang."

Aryan masih tersenyum dan tangannya mula mengusap pipi mulus Aazeen. Gebu! Tangannya kembali diletakkan di atas tangan Aazeen. Mata mereka bersatu. Jantung masing-masing masih tidak berapa stabil.

"Tengku Aazeen Adriana...." Saat nama itu dilafazkan dari mulut Aryan, satu perasaan gelisah keluar dari hati Aazeen. Wajah Aryan ditatap penuh kasih. Aazeen menarik nafas panjang dan menghembuskannya. "Ya?" Dengan suara yang agak sedikit yakin Aazeen menjawab.

CINTA SEORANG BIDADARI [SU]Where stories live. Discover now