Part 24

4K 183 14
                                    


FARHAN tersenyum lucu dengan gelagat Sofea di sisinya. Beg tangan yang menarik minat gadis itu tadi dibayar. Kemudian mereka beriringan keluar. Sofea memeluk mesra lengan Farhan. Ada niat nak halang tapi tak jadi.

Sepanjang Sofea merungut pasal kolej, Farhan hanya buat-buat dengar.
'Bisingnya pompuan ni,' Farhan hanya tersenyum untuk tahan diri daripada mencarut. Mereka berdua berjalan di sekitar shoping mall.

"Darlinggg...," rengek Sofea tak puas hati.

Farhan yang sudah hilang tumpuan tidak hiraukan Sofea. Fokus pandangannya pada dua pasangan yang tidak jauh dari sini. Mall hari ni agak lengang.

Lia nampak gembira di sisi Azim. Ada senyuman yang terukir di bibir Lia.
Farhan menggeleng kecil. Rupanya hanya dia yang terseksa dengan masalah mereka berdua. Lia nampak cukup gembira tanpa sedar yang Farhan menahan rasa tengok diorang.

"Farhan, dengar tak?," soal Sofea dengan nada berjauh hati.

Dia rasa nak merajuk dengan Farhan!

Farhan mengeluh bosan. 'Lama sangat ke aku layan si gedik ni? Boleh perempuan jadi seserabut ni rupanya? Huh,' Farhan rimas tapi dia layan selagi mampu. Lia dengan Azim nampak bahagia. Jadi kenapa dia kena nampak menyedihkan seorang diri?

Farhan tak nak Lia rasa dia menyedihkan jadi Farhan layan je perempuan yang nak jadi girlfriend dia. Memang ramai yang pelik dengan perubahan mendadak Farhan tapi dia tak kisah. Perempuan-perempuan mula hurung dia bila dia dah tak sombong macam dulu.

Ramai perempuan nak berkepit dengan Farhan. Selagi dia tak bosan dia layan. Bila dah bosan dia layan perempuan lain pula. Farhan sekarang tak ubah macam playboy. Cuma... Farhan tak mengurat perempuan-perempuan yang nak kat dia. Dia orang datang dengan rela.

Bila top-three most handsome and famous student in KKEKL jadi terbuka dengan perempuan... perempuan mana tak meroyan? Masing-masing ambil peluang dan mencuba nasib. Farhan pula guna peluang ni untuk sorok perasaan terluka dia disebabkan Lia.

Farhan cuba have fun and be loose with Girls. Dia malas nak kisah tentang apa-apa terutamanya Lia. Gosip pasal Azim dan Lia, dia cuba tutup telinga pura-pura tak dengar. Malas nak ambil peduli. Farhan yang sekarang ialah Farhan yang tak ada perasaan.












Azim tergelak. Lia ugut nak ketuk Azim.

"Entah kenapa saya rasa kosong," rungut Lia.

"Solat tak? Biasanya seorang muslim rasa kosong sebab tinggal solat," komen Azim dengan selamba.

Lia mencebik dan pukul lengan Azim dengan beg silang nya. Azim hanya tersengih.

"Hello sikit," balas Lia geram.

"Saya tahu apa awak maksudkan.
Ni mesti ada kaitan dengan Farhan kan?," soal Azim menduga.

Lia terdiam dan terus menggeleng laju."Macam mana awak boleh terfikir macam tu?," soal Lia.

"Semua orang perasan yang Farhan dan awak dah tak rapat sekarang. Saya rasa sebab saya," jawab Azim dengan nada yang semakin rendah.

Lia menggeleng. "Bukan sebab awak.
Kita orang ada masalah sebab salah diri sendiri," komen Lia. Malas nak ulas panjang-panjang pasal hal yang dah berlaku. Salah dia jadi dia tak berani nak berdepan dengan Farhan.

Azim ternampak kelibat Farhan dan Sofea dari jauh. Mereka berdua kelihatan mesra. "Lia, panjang umur Farhan. Tu dia,"

Lia menoleh ke arah pandangan Azim. Wajah Sofea nampak bangga bila berdampingan dengan Farhan.
Lia menahan rasa menyampah. Tahu yang Farhan dapat lukakan hati dia dengan cara keluar dengan perempuan lain. Memang berkesan kalau Farhan nak balas apa yang dia dah buat. Lia tahu Farhan berubah sebab dia. Farhan jadi lebih terbuka dengan perempuan walaupun sebelum ni Farhan tak layan perempuan. Bukan anti cuma malas.

Our Thin LineWhere stories live. Discover now