01 🖤

1.7K 169 8
                                    

Dari jauh sesosok tubuh perempuan sudah kelihatan di iris matanya. Seketika kemudian dia tersenyum kecil. Dia fikir dirinya akan datang awal sebaliknya dia sendiri sampai lewat sedangkan dia mengajak temannya ke sini. Dengan penuh bergaya dia menapak ke dalam kafe itu dengan kasut tumit tingginya.

"Hi." Sapaan itu tidak dibalas. Haeyeon ketawa kecil. Sah kawannya seorang itu tengah marah.

"Sorry..." Haeyeon tersengih kecil. Beg tangan diletakkan di atas meja sebelum dia melabuhkan duduk di hadapan kawannya.

"Leka layan suami ke sampai kau lewat jumpa aku?" Hana memerlinya.

Senyuman Haeyeon mengendur. "Jangan sebut pasal dia boleh tak? Bernanah telinga aku."

"Iya, aku bergurau je."

"Jahat kau punya bergurau." Haeyeon menjeling manja pada Hana. Entahlah dia tidak suka nama Jaemin bermain di telinganya walhal lelaki itu adalah suaminya sendiri.

Perkahwinan mereka tidaklah sesuatu yang menyeksakan baginya malah bahagia pun tidak. Cuma perkahwinan mereka ini dibina atas dasar keluarga. Mereka disatukan disebabkan keluarga mereka yang terlalu menginginkan mereka bersama. Iya, mereka berkahwin tanpa rela.

Bagi Haeyeon ini adalah satu perancangan oleh Tuhan yang menyatukan mereka bersama. Walaupun tidak rela dia terpaksa akur.

Tetapi lain bagi Na Jaemin. Dia menganggap yang Haeyeon sengaja merancang semua ini. Baginya Haeyeon lakukan semua ini untuk mendapatkan kesenangan hidup. Iyalah dia anak orang kaya, ada rupa pula itu.

"Pergi mati dengan harta kau."

"Apa harta?"

"Huh?" Haeyeon membesarkan matanya melihat Hana di depan. Matanya dikerdip-kerdipkan sebelum mencapai telefonnya untuk melihat waktu.

"Macam mana hubungan kau dengan suami kau sekarang?"

"Seperti biasa. Tiada yang berubah." Haeyeon menghela nafas dan melepaskan telefonnya tadi ke atas meja sebelum merapatkan badannya ke sisi meja.

"Kau tahu tak, dia still tuduh aku macam-macam. Cakap aku ni nak kikis harta dialah, kahwin sebab muka handsome dialah. Eee kalau bukan sebab dia suami aku dah lama aku sumbat lada dalam mulut." Haeyeon membebel. Sempat lagi dia menghentam meja untuk melepaskan marah.

Hana ketawa kecil. "Kenapa kau tak sejukkan hati dia je? Goda dia ke apa ke."

"Oh please, goda dia adalah perkara yang terakhir aku akan buat." Ujar Haeyeon sambil tersenyum lebar.

"Hm iyalah Jung Haeyeon. Aku datang sini sebab nak makan."

"Habis itu? Pesanlah. Aku dah kenyang. And one more thing, aku boleh teman kau sampai pukul 11 je tau. Aku kena balik."

OG : HUSBAND 남편 ° NCT JAEMINМесто, где живут истории. Откройте их для себя