▶14◀

1.9K 225 117
                                    

Warning: 2000+ pp
Seya terlebih rajin *dap*

______◆______


"Emm Jimin kau bukak citer apa? Nak tahu jugak.", Hoseok menepuk bahu Jimin perlahan mahukan jawapan. Jimin mengunyah gula-gula getah sambil jarinya menekan butang remote. Ambil masa juga nak balas soalan si abang istimewa itu.
Dia ajak Hoseok tengok sekali, si matahari tu ikut je walaupun tak kelih objek apa pun.

"Kita layan Parasyteuu. Best jugak."

"Ouhh o-ok. Best–", Hoseok memuncungkan bibirnya dan kembali duduk senyap. Gelagat mereka berdua hanya diperhatikan saja oleh Namjoon yang duduk tidak jauh dari situ. Namjoon tersenyum tipis. Sabar je la Hoseok, esok lusa dia dah nak buat operation. Harap semuanya akan berjalan lancar.

Ouh ya, lambat juga Jin berurusan di luar sana. Tak balik lagi.

↭↭◆↭↭

Mereka dua beradik duduk kaku di kerusi masing-masing. Hampir setengah jam mereka menunggu di dalam bilik yang agak luas itu. Ya, bilik ketua bagi puak Black Ares. Kita tekankan, King.

Ayah angkat mereka sendiri, Lee Dong Hyeong.

Jungkook dah rasa gugup, kedua-dua tangannya tidak henti daripada menggigil kecil. Lelaki itu tetap menguatkan diri, disebabkan Jin je. Dia tak nak saudaranya itu terlalu risau.

Namun, Jin dapat rasakan juga. Dia yang berada di sebelah Jungkook cuba menenangkan si adik lelaki bongsu itu.
Tangan Jungkook yang sejuk dipegangnya.

Trauma yang dialaminya tidak seperti anak yang lain. Jungkook masih pendamkan ketakutan itu sampai ke tahap awal dewasa.

"Kook, semua akan ok. Percaya cakap aku. Aku nak yang terbaik juga buat kau. Tak adil kalau kau tak diberi keistimewaan sama taraf macam yang lain."

"K-Kook nak b-balik hyung....tak apa. Tak perlu nak risaukan K-Kook...", Jungkook tak dapat nak teruskan ayatnya, mereka dikejutkan dengan kedatangan seseorang yang membuka pintu. Lee Dong Hyeong. Lelaki itu menanggalkan kot hitamnya dan dicampak ke atas sofa.

Dong Hyeong dengan senyuman manisnya mengambil tempat di kerusi duduknya. Jin kembali berposisikan tegak termasuk Jungkook dengan wajah yang tertunduk.

"Yes? Ada apa kau nak jumpa aku sweety?", suaranya pun dah boleh mendalamkan lagi rasa gugup buat Jungkook. Dia terus tertunduk dengan tangannya mencengkam kuat hujung baju Jin.

"Saya nak dapatkan kepastian, berkenaan sampul milik Jungkook yang appa pernah serahkan hari tu. Kosong. Memang tidak bertaip atau appa sengaja mengosongkan isi surat tu?"

"Aku sengaja~"

Jin tergamam, Jungkook juga. Dong Hyeong tersengih dan mencapai botol wain merah yang elok terhidang di sisi mejanya. Dituang pula ke dalam gelas kaca yang jernih.

"K-Kenapa?"

"Sebab aku ada hak. Ikut suka aku la nak lantik sesiapa, tak gitu?", soal Dong Hyeong semula. Boleh rasa aura kekejamannya di situ.
Jin bingkas bangun dan menghentak kedua-dua telapak tangannya ke atas meja dengan kuat. Itu sungguh mengejutkan. Ini kali pertama dalam hidup Dong Hyeong, tak pernah Jin berkasar dengannya.

I like it~

"Kalau macam tu, appa tarik balik kod yang appa serahkan dekat saya dengan yang lain. Bukan saya saja, Namjoon dan yang lain pun memang tak terima kod ni kalau Jungkook tak dapat kod juga. This is not fair! Kalau Jungkook tak sertai misi, habis appa nak letak dia dekat mana?! Stop la nak asingkan Jungkook daripada saudara dia yang lain! Just stop! Sampai bila hm?", nafasnya laju dihirup dan dihembus dengan ketaran. Air matanya juga sudah berkaca. Jungkook yang masih duduk cuba menarik lengan abangnya supaya bertenang.

°•SIBLINGS 3•°[-◈BTS◈-]✔حيث تعيش القصص. اكتشف الآن