▶16◀

1.8K 227 58
                                    

Hanya disebabkan Jungkook tidak diletakkan kod, jadinya anak itu tak akan menjalankan mana-mana misi dan duduk di rumah sahaja. Gitu?

Diterangkan banyak kali pun sebab, mereka berenam membantah. Katanya tidak adil jika adik lelaki bongsu mereka diasingkan, dari dulu hingga sekarang. Tak faham kenapa Lee Dong Hyeong buat macam tu.

Nak kata dia ada berdendam dengan kerabat Jeon? Tidak juga. Habis tu apa?



"Kalau macam tu, buang kami dari Black Ares.", suara Namjoon. Suasana bilik itu menjadi sunyi, terkejut juga dengan jawapan Namjoon. Rasanya itu keputusan yang bernas, biar mereka hidup berasingan dan bersara  dari dunia mafia dan mulakan hidup yang baru. Tanpa dikongkong oleh si bapa tiri durjana.

Sejak kedatangan semula Lee Dong Hyeong, suasana yang aman dulu bagai dirampas. Hidup mereka tidak terkawal sekarang ini.


"No, korang ikut aku. Jangan membantah sebelum–"



"So, let Jungkook join us too before I shot your head.", bidas Namjoon. Dia menyilangkan tangan di dada dengan kening sebelahnya dijengketkan, mahu mengusik jiwa si bapa diri. Kau ugut aku, aku ugut kau balik. Tak salah bukan? Jangan disebabkan kau King, boleh buat aku kecut.

Kali ini mereka sudah berani menunjukkan belang di hadapan Dong Hyeong. Tidak takut lagi seperti sebelumnya.



"Kalau kau bunuh aku, kau akan mati juga bukan? Hah kau nak biar Black Ares peninggalan eomma kau dikuasai oleh orang lain?"



"Itu yang appa nakkan bukan?", soal Namjoon semula. Dong Hyeong tersenyum lagi.

"Memang aku nak, cuma tak lengkap la kalau tak dikuasai dengan anaknya juga. Haera sendiri mengharapkan korang terus jaga puak ni hm? Aww tapi malangnya anak sendiri mengecewakan~"

Namjoon diam. Dia menyelitkan pula dengan nama Haera. Sungguh licik.



"So korang takkan tinggalkan puak ni hm? Jadinya aku nak korang teruskan dengan kod yang aku bagi."



"Kami akan stay dalam Black Ares, cuma please, lantik orang lain dengan kod tu. Kami tak mahu.", celah Jin. Dia tetap dengan permintaan itu sebab ya, nama adik lelaki bongsunya tetap tidak disertakan di antara mereka.




"Hey babe~ Aku lantik orang yang betul untuk pegang kod tu. Tak percaya? Biar aku buktikan.", Dong Hyeong bangun lalu menyintingkan kedua-dua lengan bajunya. Beberapa fail diarahkan untuk diletakkan di atas meja. Mereka enam beradik saling berpandangan antara satu sama lain, cuba nak fikir apa yang lelaki itu cuba buat.



"Kim Namjoon hm? Kod 02, sebab aku baca rekod setiap misi yang dijalankan sebelum ni...semuanya atas daripada plan dan idea kau sendiri bukan? And 90% daripada setiap misi tu dah berjaya atas jasa kau. Hebat~ Ah by the way, kau orang paling terlama handle puak ni kan? Aku rasa kau patut dianuderahi 02~", katanya sambil menyelak setiap helaian dokumen milik Namjoon. Namjoon tergamam, tak berani nak bersuara apa.

Dong Hyeong check?


"Ah you too babe~ Tak salah kalau aku nak lantik kau as 03. Kau pandai dalam mereka senjata right? Bila aku kaji, senjata yang diedarkan oleh puak ni semuanya daripada hasil tangan kau sendiri. Kaya dengan kemahiran yang kau ada~ Aku harap kau boleh teruskan cipta senjata yang lebih canggih dengan kod yang aku kasi tu ya.", ucap Dong Hyeong pula sambil memerhatikan Jin yang sudah tertunduk kepalanya.

Mereka perlu hentikan Dong Hyeong. ramai ahli Black Ares yang lain turut ada di sini. Kalau mereka tahu segala kelebihan yang anak Mafia Haera ada, nescaya mereka akan terus bekerja di bawah Lee Dong Hyeong dengan penyeksaan lagi.



°•SIBLINGS 3•°[-◈BTS◈-]✔Where stories live. Discover now