♔32♔

1.3K 186 109
                                    

Taehyung melangkah keluar dari pejabat pos, dengan tersengih kerang busuk berjalan ke arah Jimin yang sedang menunggu di tempat parkir motosikal. Dah selesai kerja la tu gamaknya.

"Kau pehal tersengih macam tu? Cepat pakai helmet, aku hantar kau balik dulu. Nanti nak pergi ambil Jungkook pulak.", ujar Jimin dan mula menghidupkan enjin. Taehyung memuncungkan bibirnya, ada la tu nak merengek sesuatu. Helmet  yang tersarung di kepala Jimin diketuk perlahan tanda mahukan perhatian. Dengan wajah yang menyampah terpasang, Jimin menjeling ke arah Taehyung tajam.

"What?"

"Aku nak giii beli Taelifeu please sekejap je aku mengidam teruks! Tu tu tadi aku check ada promosi harga!! BIG BANG BANG MILKTEA EXTRA CUP!!! Bawak aku gi beli dulu halah halah~ Hari ni jee—"

"Ishh laa aku!! Lain kali je lah kau beli, aku ada kerja siot!", keluh Jimin sambil tangannya menolak kepala Taehyung yang cuba memeluk tubuhnya. Sengaja acah gedik, nak bodek hati seketul anak Park bukannya senang. Mereka berdua terhenti seketika saat telefon milik Jimin berdering, omo!! Hati Jimin dah tak tenang, takut si Beomgyu tu telefon pula nanti susah. Sekali tengok skrin, nama Namjoon. Nasib baik. Mereka berdua bertukar serious, mesti ada sesuatu yang tidak kena.


"Hello hyung."

"Jimeng, lepas kau ambil Jungkook, kau jangan balik ara? Please jangan balik.", pinta Namjoon di talian dengan nada bisikan, itu mengelirukan Jimin.

"Why? Apa jadi?"

"A-Appa datang rumah, aku cadangkan jangan bawa Jungkook balik buat setakat ni. Kami ada sesuatu yang nak diuruskan dengan appa. Paling confuse sekarang ni, Hobie dah dijumpai. Appa bawak dia ke sini. Please jangan gitau Kook apa yang terjadi, kau bawak la dia pergi mana-mana dulu sampai aku call kau balik. Faham? Nanti kita bincang lain.", terang Namjoon laju. Jimin sekadar mnengedip mata tanpa sebarang respon. Dia mengangguk faham dan langsung mematikan panggilan.


"Apa jadi?", soal Taehyung ingin tahu.

"Ok sekarang ni aku akan hantar kau balik dulu, nanti kau akan tahu apa yang terjadi. Masalah besar duh, besar besar. Sebelum tu aku nak pergi isi minyak dulu, jangan lupa ingatkan aku.", balas Jimin. Taehyung mengangguk sekali tanda faham, dia pun kurang jelas dengan apa yang Jimin cakapkan. Acah faham jelah.


______♔______

Mr Ahn mengerlus nafas panjang selepas mengkaji semula rakaman cctv yang terakan di setiap koridor hospital di mana diserang kelmarin. Jungkook yang duduk di hadapannya hanya mengetap bibir dan memeluk tubuh sendiri. Lagi gugup apabila Mr Ahn mengalihkan pandangan ke arahnya tanpa sebarang suara, Jungkook terus menunduk ke bawah.


"Memang kamu tak sedar ke masa kamu cederakan diri tu?", soal Mr Ahn membuatkan Jungkook semakin gementar. Dia menggeleng perlahan, jari-jemarinya juga tidak henti daripada mengikis kaki meja. Mr Ahn bingkas bangun dan mencari sesuatu di almari, sambil-sambil itu juga dia terfikirkan sesuatu.

Adakah ini kali pertama Jungkook jadi macam tu? Cederakan diri tanpa sedar, dan ada masa juga dia sedarkan diri. Maksudnya...mesti ada tujuan dia perlakukan sebegitu. Mr Ahn kembali berjalan ke arah Jungkook dan meletakkan satu bungkusan kecil di hadapannya.

°•SIBLINGS 3•°[-◈BTS◈-]✔Where stories live. Discover now