♛26♛

1.3K 171 35
                                    

Ada sebab Jungkook tak benarkan Hoseok jalani pembedahan.
Mungkin ini sebabnya, tapi kenapa Black Ares yang lain tak membalas apa-apa? Sudah diberi arahan untuk hulurkan bantuan, namun apa yang mereka dapat...

Tidak dapat dibalas.


"Apa yang kau nampak tadi? Aku tak faham satu apa pun ni!!", soal Jin gelabah sambil tangannya mengawal stereng, Jimin pula sedang sibuk mendail nombor Jungkook. Tidak dijawab juga. Semakin resah setiap seorang daripada mereka.

"Takde masa nak explain, apa yang penting nurse ada call nombor aku. Jungkook berkelakuan aneh dekat sana!", balas Jimin. Mereka saling berbahas dengan bicara dan aku pula hanya berdiamkan diri di seat belakang. Kaku, tanganku masih mendakap beg yang berisi berlian mahal itu.

Jungkook berkelakuan aneh?...

Aku menggumam suara, aku cuba nak menujukan satu soalan. Apa yang menunjukkan bahawa Jungkook sedang berkelakuan aneh? Macam mana?


"Boleh Jae nak tahu, a-apa yang terjadi
?"

"Diorang cakap Jungkook hentuk kepala sendiri dekat dinding. Orang sekeliling tak berani nak sentuh dia, aku risau duh. Kalau jadi apa-apa dekat Hoseok, macam mana? Jungkook seorang je dekat situ.", balas Jimin. Aku kembali senyap.

Itu sungguh menyeramkan.

Ia mengingatkan aku kepada peristiwa di mana aku bergusti dengan Jungkook di dalam kereta hari tu.
Dia ugut nak bunuh aku.
Selepas dia sedar, dia minta maaf dengan ayat–

'Dia datang lagi...'



'Dia'?
Takkanlah. Diorang yang lain belum tahu lagi pasal ni.




"Jungkook oppa nak bunuh Hoseok?", bisik aku sendiri...tanpa sengaja. Tanpa disedari pula Taehyung yang duduk di sebelah terdengar monolog aku. Lelaki itu menjeling tajam lalu memegang lengan aku. Suara dalamnya membuatkan aku meremang teruk.

"Kau cakap apa?"

"M-Mana ada–"

"Aku dengar."

"Ermm haa tu tu!! Tengok sana tu!", aku mengubah topik lalu menuding jari ke arah sebuah kereta yang berhenti di simpang saat lampu bertukar kepada warna merah. Taehyung dengan confident tengok, dia kembali beralih ke arah aku.

"Yes aku tau, tu kereta yang aku nampak dengan Jimeng tadi."

"Haaa mana??!!", jerit Jimin yang cuba mengintai melalui cermin van. Ya, memang betul. Itu kereta yang mereka berdua terserempak tadi. Segera Jimin mengarahkan Jin untuk mengejar kereta misteri itu. Van kembali memecut laju, kereta itu pun makin melajukan kereta saat menyedari bahawa kami mengejar mereka.

"Kau tak boleh laju lagi ka?", soal Yoongi yang duduk di seat sebelah sambil mulutnya mengunyah biskut red velvet. Agak sukar untuk mengejar kereta itu dengan keadaan bandar Seoul yang begitu sibuk dengan orang ramai dan kenderaan.

"Shitake!! Susah nak kejor! Banyak sangat kereta!", rengek Jin, van yang dipandu sudah terhuyung-hayang. Namjoon hampir nak termuntah. Jimin asyik terhantuk dekat cermin van disebabkan tidak seimbang. Taehyung peluk aku. Ugh–

"Tch–tukar stereng! Biar aku yang tolong settle!", arah Yoongi lalu menekan butang bagi mengalihkan stereng. Kini Yoongi pula yang akan memandu, Jin kembali bersandar dengan nafas tercungap-cungap. Inhaler dikeluarkan lalu disedut. Terbatuk juga sebab tercekik oksiJin.

°•SIBLINGS 3•°[-◈BTS◈-]✔Where stories live. Discover now