♛29♛

1.3K 171 46
                                    

Flashback.
Jaerim dan yang lain berjaya menumpaskan kedua-dua penunggang motosikal misteri tadi. Kalau nak diikutkan plan, mereka akan terus bergerak ke tempat Black Ares dan serahkan berlian itu secepat yang mungkin kepada King.


Namun, hati Jaerim tidak sedap hati saat teringatkan Jungkook dan Hoseok yang masih berada di hospital. Namjoon setuju dengan cadangan Jaerim untuk berpatah balik semula ke hospital.


Tak disangka pula kejadian panik itu akan berlaku. Jadi, Jaerim sendiri masuk ke dalam bangunan untuk cari keberadaan Jungkook. Nasib baik jumpa.


Mereka pulang ke rumah mereka dengan selamat. Berlian Scorpio diserahkan kepada ahli Black Ares untuk dibawa kepada Lee Dong Hyeong. Misi selesai.



Mungkin...



______♛______



"Ah!—", keluh Jungkook saat Jin membalut pahanya yang cedera. Kepalanya juga dibalut. Si adik lelaki bongsu itu hanya tertunduk disebabkan kecewa terhadap diri sendiri yang gagal menjaga keselamatan abangnya sendiri. Saudaranya yang lain turut senyap.


"Apa yang dah jadi dengan kau Kook?", soal Jin dengan tatapan penuh tajam ke arah Jungkook. Lelaki itu langsung tidak mengedip mata sehingga Jungkook membalas pandangannya dengan penuh rasa gugup. Ini mesti nak soalkan pasal Hoseok.



"M-Maafkan aku hyung. Salah aku s-sebab Hobie hyung—ermm a-aku tak tahu siapa yang bawak H-Hobie hyung pergi a-aku—"


"Kook. Pasal Hobie tolak ke tepi. Aku cuma nak tahu, dah kenapa kau cederakan diri sendiri? Buang tabiat ke kau ni?", soal Jin lagi dengan nada yang serious. Jungkook kembali diam dan tertunduk ke bawah.


Dia pun tak tahu nak terangkan macam mana. Jungkook terus menggigit bibir sendiri, matanya mula berkaca, rasa macam nak menangis. Soalan Jin tergantung sepi.


Jin mengeluh kecil dan perlahan-lahan mendakap tubuh adiknya. Rambut Jungkook disisir lembut, Jungkook sedikit terkedu dengan tindakan si abang sulung itu.
Pelukan itu menenangkan sedikit jiwanya yang kini dikawal keresahan, Jungkook membalas pelukan.




"Rehatlah dulu. Nanti kau cerita lain. Aku keluar dulu.", ujar Jin seraya senyuman segaris, bahu Jungkook ditepuk perlahan. Jin mengorak langkah ke arah pintu dan meninggalkan Jungkook keseorangan di dalam bilik. Jungkook kembali tertunduk.



Tangannya yang turut berbalut ditenung lama. Rasa macam nak mencarut terhadap diri sendiri. Bodoh.




"Ermm boleh Jae masuk?", tegur gadis kecil itu di sebalik pintu yang terbuka separuh. Jungkook mengangguk sekilas, terbit senyuman di bibir Jaerim dan perlahan-lahan masuk ke dalam bilik jejaka itu dengan secawan air coklat panas.


"Here, Jae buatkan. Alang-alang dekat luar sejuk uwuu hujan.", Jaerim menyerahkan cawan tersebut ke arah Jungkook. Jungkook menyambut tanpa sebarang kata. Jaerim berdiri lama di hadapan Jungkook, nak tunggu si abang merasai air coklat panas hasil air tangannya.


Lama...




"Erm...tak nak minum ke? Nanti sejuk tak sedap."



"Thanks."

"Uwu most welcome.", jawab Jaerim teruja.



"Thanks sebab selamatkan aku.", sambung Jungkook lagi. Jaerim mengetap bibirnya dengan ketawa kecil, rasa segan. Jaerim mengambil tempat duduk di ruang sebelah Jungkook sambil menggaru cuping telinganya.


°•SIBLINGS 3•°[-◈BTS◈-]✔जहाँ कहानियाँ रहती हैं। अभी खोजें