◆♔41♔◆

1.4K 145 74
                                    

"Mana Queen kau?", soal Mingyu dengan jelingan tajam ke arah gadis yang berdiri di hadapannya. Lisa mengerutkan keningnya, ingatkan ada urusan yang penting dengan perjumpaan secara sulit ini. Soalan keling sebegini pula yang ditujukan.


"Kenapa kau tanya?"

"Seorang anak buah aku hilang diculik semalam atas satu kemalangan. Aku tahu dia ada hubungan dengan Queen kau, mesti ada sesuatu yang tak kena bukan? Ini semua berpunca dari kau. Kau culik anak buah aku kan?!", bentak Mingyu dengan tangannya menyelup masuk ke dalam poket jaketnya yang disembunyikan sepucuk pistol.


#inisemuarancanganMingyujer
#acahtuduhsedangkandiadahtahusiapadalangsemuatu
#panjangbenorhashtagnyerr

Akibat rasa tidak puas hati, Lisa meludah lidi pengorek gigi yang digigitnya lalu memasang wajah ketat.


"Si budak Beomgyu tu? Bitch huh buat apa aku nak culik dia? Queen aku sekarang ni pun asyik terlantang je atas katil, tunggu nak bersalin je. Kau pehal?", bidas Lisa semula. Mereka berdua terhenti daripada bicara apabila dikejutkan dengan kedatangan seseorang. Gadis yang mempunyai corak tatu kumpulan mafia Hera Rose di pahanya itu datang ke arah mereka berdua dengan wajah yang kerut.

"Sis Lisa, berita buruk. Ada someone datang ke tempat kita. Katanya dia mahu berjumpa dengan Queen Haeri. Malangnya Queen Haeri tak ada masa tu, so diorang balik dengan satu pesanan sis."

"Pesanan? Siapa diorang tu?", soal Lisa semula.

"Kami tak tahu, nampak seperti kumpulan mafia yang belum kita jumpa sebelum ni. Dia tinggalkan pesanan untuk Queen, "Be careful, kalau budak tu tak cerita segala rahsia kau, aku akan cari sendiri sampai dapat, tak kira nyawa. ", terang gadis itu dengan sedikit gugup.

Lisa terkesima, apa yang dimaksudkan disebalik pesanan tersebut? Mingyu yang turut mendengar terus mengalihkan pandangannya ke arah Lisa. Huh dah agak, something fishy. Mereka berdua kemudiannya saling membalas pandangan.



"Bukan kau yang culik Beomgyu...", ujar Mingyu dan acah bersalah dengan lakonan seperti makcik terung baru dapat citer baru wa gempak.

"See? Bukan aku! Nampaknya diorang yang datang ke tempat kami tu yang dalang semua ni. Apa yang Beomgyu kongsi rahsia dengan Queen kami? Kau mesti tahu jugak kan?"

"Aku tak tahu. Jadi apa yang patut kau dan aku nak buat sekarang ni? Anak buah aku dalam bahaya, Queen kau pun dalam bahaya jugak kalau ditinggalkan dengan pesanan gila macam tu. Nyawa pulak yang dilibatkan.", Mingyu menanyakan pandangan daripada timbalan Queen bagi Hera Rose tersebut.

Lisa mengetap bibirnya dan mengerling anak matanya ke arah anak buahnya sendiri. Anak buahnya sekadar mengangguk seperti faham apa yang ditanyakan oleh Lisa. Lisa kembali ke arah Mingyu dengan keluhan berat.



"Kita bekerjasama. Selamatkan Beomgyu dan cari pemburu kepada nyawa Queen Haeri. Deal?", Lisa menghulurkan tangannya ke arah Mingyu, lelaki itu sedikit tergamam dengan persetujuan itu. Bishop akan bekerjasama dengan Hera Rose? Sounds great right? Ahahaha misi berjaya. Disebalik persetujuan ini, dapat juga Mingyu gunakan Hera Rose bagi tujuan yang lain juga. Ya, misi rahsianya.

"Deal.", Mingyu berjabat tangan dengan Lisa. Terbit senyuman tipis di bibir masing-masing yang tersirat maksudnya.




"Sebelum tu, aku pun nak kerjasama dari puak kau juga untuk misi kami.", ujar Lisa.

°•SIBLINGS 3•°[-◈BTS◈-]✔Where stories live. Discover now