▶19◀

1.6K 203 103
                                    

"Auch geli duh!", acuh Taehyung saat Jin menempelkan kapas yang lembap dengan cecair iodin di dada kirinya yang luka. Kalau luka teruk macam ni, mereka dah tak perlu pergi ke hospital. Kim Seokjin boleh buat segalanya, jangan risau.

Peti first aid dibuka lalu diambil peralatan untuk jahitan kecil. Dada kiri Taehyung disuntik dengan ubat bius sebelum butir peluru yang masih tertanam di dalam isinya dikeluarkan dengan penyepit, terpaksa dikorek sadis juga sebab dalam. Itu membuatkan Taehyung hampir tergigit lidah sendiri menahan sakit.


"Uwuu peluru dia bukan beshe beshe. Tak tido aku malam ni huwaaa!!", ada-ada je Taehyung nak merengek sehinggakan Jin sendiri dah menayangkan muka menyampah. Mereka semua berada di ruang tamu dengan mimik kerisauan yang terpasang di wajah masing-masing. Namjoon dah mengurut kepala sendiri.




"Apa kita nak buat? Nampaknya appa nak gunakan kita lagi untuk misi curi berlian tu. Korang tak rasa ke hal ni boleh merisikokan lagi nyawa kita?", soal Namjoon lalu menanggalkan cermin mata petaknya. Mereka kembali mengeluh.


"Aku rasa ramai je yang lebih handal dari kita. Tapi lelaki bengap tu still nak pilih kita untuk misi ni? Gila siot–", bidas Yoongi yang disertakan dengan kata-kata carutan yang agak sadis.



"Erm m-mungkin appa hanya harapkan kita camtu hmm–"



"But what about Jungkook?? Dia tak join misi ni like defak! Jadinya si bengap tu tak harapkan Jungkook seorang?", Yoongi memotong percakapan Hoseok membuatkan lelaki itu kembali berdiamkan diri. Ouh bila disebutnya nama Jungkook, semua mengalih pandangan ke arah anak Jeon yang turut duduk di situ.

Di mana lubang hidungnya disumbat dengan kapas sebab darah masih mengalir keluar...so yeah that's why hmm.





"Kook, apa dah jadi dengan kau?"

"A-Aku tak tahu. Aku pun cuba nak fahamkan situasi tadi...", balas Jungkook dengan wajahnya tertunduk ke bawah. Kapas yang sudah lembap dengan darah ditukar dengan yang baru, bila dilihat bekas sampah dah penuh dengan kapas darah hidung lelaki itu. Teruk sangat ditumbuknya dengan buku lima si adik perempuan bongsu.


Jungkook tak nak abangnya tahu perkara yang sebenar. Sudah lama dia rahsiakan.




"Air dah siap. Meh minum dulu.", terpa Jaerim sambil membawa sedulang air lemonade lalu diletakkan di atas meja. Macam biasa, seorang satu gelas yang berbeza warna.


Jaerim punya warna oren, hmm gelas ni je lah yang tinggal. Rasa macam nak tukar warna dengan Jin, mungkin tidak. Mau kena rasuk si abang sulung tu nanti. Peminat setia pinkeu tuh.



"Haa apa jadi dengan korang berdua dalam kereta tadi? Sampai hidung Jungkook tak henti keluar darah. Nasib tak tersenget hidung mancung Kook.", kata Jin dengan jelingan tajam ke arah Jaerim. Gadis itu terkedu sekejap, cuba nak tenangkn diri sebelum menjawab.

Jungkook memberi isyarat mata ke arah Jaerim. Sepertinya Jungkook mahu si gadis itu ceritakan perkara yang tidak benar kepada mereka yang lain. Tapi kenapa?




"Jae?"

"Ouh emm macam ni. Haaa kitorang berebut nak buka lagu feveret dekat radio~~ Jungkook oppa la nak tergedik bukak lagu jiwang giler giler! Berdesing telinga Jae ni dengar so Jae cuba nak halang telinga nesen Jae dan yaaa kami berebut nak tekan butang radio untuk tukar lagu. Pastu kami bush bush bush and then boom hidung Jungkook oppa kena tumbuk dengan penumbuk cumil Jae. Yep macam tu.", Jaerim menyudahi ceritanya dengan menepuk tangan.


°•SIBLINGS 3•°[-◈BTS◈-]✔Where stories live. Discover now