◆♔49♔◆

1K 132 95
                                    

Entah mengapa kepala aku terasa sangat sakit, gerak sikit saja dah berdenyut-denyut. Aku cuba mencelikkan mata, kedua-dua pergelangan tangan aku digari ketat. Aku mula bingung, di mana aku ni? Aku berada di dalam bilik yang agak luas, di setiap penjuru tersedia dengan cctv. What?


Aku cuba melihat pula ke arah kiri dan ke kanan dan langsung mataku terbuntang luas. Mereka yang lain masih tidak sedarkan diri, masing-masing terbaring dengan tangan digari ke arah belakang. Aku seorang saja yang digari di arah depan.



Ouh ya, kami berjaya diberkas? Tapi kenapa kami ditempatkan di dalam bilik yang begitu gelap ni? Dah macam pengganas.






Aku tidak berlengah dan cuba mengejutkan seorang demi seorang. "Oppa! Oppaa! Bangun please!", aku menampar perlahan pipi serta menggoncang tubuh mereka yang lemah lunyai. Omo, tak sedar lagi? Mungkin renjatan yang dikenakan ke atas mereka bervoltan lebih tinggi. Kejam.





Aku bergerak ke arah Namjoon dan cuba mengejutkan lelaki itu buat sekali lagi. Dah macam-macam cara aku guna, dia tidak bangun juga. Susah la kalau macam ni, hiks teringat pula dekat tips yang Taehyung pernah kasi.



Ya cara-cara menumpaskan musuh.




Mungkin cara ini aku boleh guna, well aku cuba.










"Putarkan Mr N*pples 180°"







Tersangatlah sadis.










Aku buat saja mengikut tips hanat si abang terchenta demi mengejutkan seketul Namjoon. Nak dikata satu keajaiban? Ya memang benar, Namjoon terhinjut dan langsung menjerit kecil. Yes!! Berhasil yeahh joget abang jago sila~





Aku menyambung lakukan perkara yang sama kepada abang yang lain. Seorang demi seorang ditackle nya oleh seketul anak Yoo, dicubit malah diputar hampir 360°. Maka bangunlah sekalian manusia di dalam bilik itu kecuali Seokjin dan Yoongi. Mereka terjaga saat terdengar suara pekikan Namjoon yang mengalahkan langsuir.






"Aish omo where am I?? Who are you?? You destroy my nu nu!!", tempik Taehyung menahan sakit. Terasa simpati pula sebab mereka tidak boleh mengurut dada sendiri disebabkan tangan digari ke belakang. Ouf my bad.



Namjoon pula berkedip-kedip mata, oh aku lupa yang cermin matanya tertanggal. Aku mencapai cermin matanya lalu dipakaikan kepada Namjoon. Nampak pun. Auto kembali gelabah ketam.






"J-Jae? Kita dekat mana?", soal Namjoon keliru, mereka juga meliarkan mata ke setiap sudut bilik yang lapang itu. Aku menggeleng tidak tahu. Perlahan-lahan kami bangun dan cuba mencari pintu untuk keluar. Tak masalahnya sekarang ni mana pintu?? Aku nampak dinding je semua!




Kami dikejutkan pula dengan satu suara yang menyapa kami berlapan, seseorang masuk dengan beberapa pegawai polis. Ouh pintunya di situ, hebat juga ya~ Warna sama dengan dinding.





"F*ck, dah pehal kami ditempatkan dekat sini? Dah la kasi renjatan, kau tinggalkan kami macam tu je? Syibal kau!" amuk Yoongi yang cuba menyerang mereka, nasib aku sempat menarik lengannya. Lelaki yang beruniform polis itu begitu tenang, ditunjukkn sehelai kertas laporan ke arah kami semua.




"Kalau kau ikut arahan aku, kami pihak polis tak akan cederakan kau. Sekarang ikut kami ke bilik soal siasat ." ujar lelaki yang bergelar inspektor itu. Aku dan yang lain masing-masing menahan geram, dah kenapa pula nak disoal siasat terhadap kami?




°•SIBLINGS 3•°[-◈BTS◈-]✔Where stories live. Discover now