J-16

985 120 93
                                    

No one pov



"Gempa."

Serentak mereka bertiga menoleh ke arah suara tersebut. Terbeliak mata Gempa apabila melihat wajah perempuan tersebut. Thorn seolah-olah faham akan situasi tersebut segera menarik Taufan ke tempat lain membiarkan Gempa dan perempuan tersebut berdiskusi sesama sendiri.

Setelah rasa agak jauh dari Gempa dan perempuan yang tak dikenal tersebut, Thorn terus menarik lengan Taufan untuk duduk dikerusi yang tersedia di dewan tersebut. Tak lupa matanya juga sekejap-sekejap mengintai pasangan tersebut.


"Weyh ? Siapa tu ? Apahal dia kenal Gempa ? Asal Gempa pun macam kenal dengan dia ?" soal Taufan bertubi-tubi kepada Thorn. Disebabkan soalan yang bertubi-tubinya itu, maka sebuah tamparan kasar mendarat dikepalanya.


"Eish ! Kau sabar boleh tak ?! aku nak ceritalah ni !" kata Thorn dengan nada sedikit berbisik sambil matanya tak lepas memerhati Gempa dan perempuan tersebut yang sudahpun duduk menghadap satu sama lain. Taufan juga turut memerhati. Okay tadi nampak macam nak gaduh tapi sekarang mesra semacam.

"Awek dia eh ?" teka Taufan menyebabkan Thorn terus menoleh ke arahnya. "Apa ? Betul lah eh awek dia ? Lawa siot~" kata Taufan. Thorn dengan perlahan mengangguk.

"Lawa memang lawa. Disebabkan lawa dia tulah Gempa garang dengan dia tau." ujar Thorn menyebabkan Taufan mengerutkan kening tanda pelik. Lawa pun boleh buat orang garang eh ? Thorn merapatkan dirinya dengan Taufan lalu memandang ke kiri dan ke kanan.

"Gempa tu...sebenarnya anak orang kaya. Anak Dato' gitu. Perempuan tu pun sama juga. Anak orang kaya. Kira darjat dia orang berdua ni, bukan main-mainlah. Gempa dengan perempuan tu, dah couple 3 tahun." terang Thorn kepada Taufan. Taufan terangguk-angguk faham.

"Tapi...sejak tahun lepas, hubungan dia orang macam berbolak balik sikit. Tak bukan sikit, banyak aku rasa. Sebab satu salah faham, habis bergaduh."

"Salah faham...kenapa ?" soal Taufan takut-takut. Sempat juga dia mengerling ke arah Gempa yang masih berbual dengan perempuan itu. Tiba-tiba, datang seorang lelaki berumur sekitar 20an bersama bayi didukungannya duduk sekali bersama Gempa dan perempuan tersebut.

"Aihhhhh ??? Siapa pula tu ?" soal Taufan dengan wajah terkejut sekali. Lagi terkejut bila nampak Gempa mesra gila dengan bayi tu. Baru saja Thorn menjawab, bahunya ditepuk oleh Blaze dan datang adiknya di belakang.

"Serius kau nak tau Fan ?" soal Blaze seraya terus duduk di kerusi yang kosong. Adiknya yang berada di sebelah juga turut diajak duduk bersama. Yelah, takkan nak biar adik kau berdiri macam orang gila pula kan ?

"Ha lah. Tu suami perempuan tu ke ?"

"Ish kan aku dah kata tadi perempuan tu awek Gempa. Memang sahlah bukan bini lelaki tu." balas Thorn dengan geram.


"Habistu ?!"

"Haishhh lelaki tu abangnya Gempa. Abang sulung dia. Perempuan tu pula, macam Thorn cakap, perempuan tu awek dia." jelas Azri—Eh, Blaze kepada Taufan. Taufan menggaru kepala tidak faham.


"Habis baby tu ? Anak abang dia ke ?" soal Taufan pelik. Serentak mereka bertiga menoleh ke arah Gempa yang sedang bermain dengan bayi di dukungannya.


"Baby tu...anak Gempa." jawab Blaze dan Thorn serentak menyebabkan Taufan terkejut biawak. Matanya jangan cakap ah, bulat macam nak terkeluar dah. Berkali-kali dia pandang Gempa, Blaze dan Thorn meminta kepastian. Macam tak percaya.


Gempa.


Yang kau sangkakan leader sekolah juvana tu,




DAH ADA ANAK SEORANG ?!!




Juvana [BBB] ✓Место, где живут истории. Откройте их для себя