DA14 🌸

2.6K 124 20
                                    

DHIYA ARYANAA

~kau amanah Allah untuk aku jaga~

🐝🐝🐝

SEBAIK SAJA mereka selesai memilih, Rafeeq membuat pembayaran manakala Dhiya pula terus melangkah keluar dari kedai itu. Sekeliling mall itu dipandang, akalnya ligat berfikir mana pula kedai yang dia hendak tuju selepas ini.

Bukk!!!

Dengan tiba-tiba Dhiya dilanggar seorang gadis yang sedang bercakap dengan telefon, skirt pendek paras peha yang dipakai cukup untuk membuatkan Dhiya tergamam. Tak cukup kain ke nak buat baju?

"Eh you buta ke?!" jerkah gadis itu, Dhiya berkerut dahi. Siapa yang langgar siapa ni, macam dia yang langgar aku sebab sibuk bergayut dengan telefon.

"Sorry miss tapi awak yang langgar saya, so the question you've been asking for should be mine. Back to you, miss are you blind?" soalan Dhiya berbaur perlian, aku elok je berdiri kat sini tadi. Dia yang main langgar orang, lepas tu suka-suka hati je nak tuduh!

"What?! I yang salah? Excuse me, you ni buta ke bodoh?!"

"Oh, tak. Saya tak buta and saya masih belum jadi bodoh on the phone while I keep walking without looking around and at the end langgar orang. So miss, siapa yang bodoh sekarang?" soal Dhiya, gadis itu mendengus kasar.

"Fuck you bitch!" ice latte yang baru sahaja dibeli tadi, disimbah ke wajah Dhiya.

"Dhiya!!!" jerit Rafeeq, isterinya yang sudah basah itu didekati. Semua orang di dalam Shopping Mall itu memandang ke arah mereka. Bahu gadis yang menyimbah Dhiya itu ditolak, Dhiya memeluknya.

"Eh what's wrong with you ha?!! You tak ada hak nak buat macam ni dekat wife I lah, you siapa!!! Jangan biadap sangat boleh takk!!!" tengking Rafeeq kepada gadis itu, semua orang di setiap tingkat memerhati mereka di bawah. Gadis itu seolah-olah tergamam setelah memandang Rafeeq, tambah lagi mendengar kata-kata Rafeeq yang menyatakan Dhiya isterinya.

"Feeq?!" panggil gadis itu, Rafeeq berkerut dahi. Begitu juga Dhiya, pelik.

"Eh you Rafeeq right? You tunang Inara, is it? I Suzy, I kawan dia" ujar gadis itu lagi, Rafeeq seperti disimbah simen. Kaku tak terkata dia saat itu, air liur ditelan kesat. Jika gadis ini benar-benar kawan Inara, habis lah dia. Namun perasaan takut itu ditepis sejauhnya, apa yang penting baginya kini hanyalah Dhiya yang sudah kesejukkan di sebelahnya.

"Whatever lah!!! I tak kenal you, so shut the fuck up. I nak you mintak maaf dekat dia sekarang!"

"Feeq you serious ni wife you?"

"Say sorry to her, right, now!!!" tengking Rafeeq lagi, terhinjut bahu Suzy mendengarnya.

"O-ok, ok I'm sorry but... who is this girl?" soal Suzy, berkerut dahinya saat itu.

"Her name is Dhiya, Dhiya Aryanaa and if dia wife I pun so what?!!!! Ada masalah ke dengan you? I menyusahkan you ke?"

"Then Inara? She still your fiance right?!" soal Suzy lagi, Rafeeq mendengus kasar.

Isterinya yang sudah kesejukan itu dia pandang, sudah lah Dhiya memakai blouse putih waktu itu. Oleh kerana bajunya yang basah di hadapn, pakaian dalamnya juga hampir kelihatan. Mujur tudung yang dipakai labuh menutupi dada, Rafeeq membuka bomber jacket yang dipakainya lalu diletakkan di badan Dhiya. Biarlah dia hanya memakai t-shirt putih lengan pendek di situ, asalkan tubuh isterinya itu tertutup dan tidak menjadi tatapan ajnabi.

Dhiya AryanaaWhere stories live. Discover now