DA19 🌸

2.9K 127 15
                                    

DHIYA ARYANAA

~kau amanah Allah untuk aku jaga~

🐝🐝🐝

SETELAH hampir setengah jam berbual, mereka mengambil keputusan untuk pulang. Kehadirannya dan Miera ke sekolah itu juga tidak lain tidak bukan hanya lah untuk berjumpa dengan Puan Shida, tujuannya ingin mengambil sijil kokurikulum yang tertinggal.

"Madam kitorang balik dulu tau, ada jodoh kita jumpa lagi ok? Thanks simpankan sijil ni" Dhiya dan Miera meminta diri, tangan Puan Shida disalam.

"My pleasure. In Sya Allah, kalau panjang umur kita jumpa lagi. Jaga diri baik-baik, ada plan nak sambung belajar mana-mana ke?"

"Tak ada! Saya nak terus kahwin madam, lagi pun Wak Doyok dah masuk meminang. Tinggal tunggu saya bagi greenlight je ni, confirm terus kahwin! Hihik" ujar Dhiya seraya tergelak kecil, Miera tercengang. Bitch, nak kahwin berapa kali?

"Wak Doyok? Hm, tak nak kalah betul taste dia. Ye lah, nak kahwin nanti jangan lupa jemput madam tau"

"Eh tak kan lah saya tak jemput, mestilah saya jemput madam. Nanti saya sanding atas Mustang, buat perarakkan satu Bukit Bintang. Madam datang tau, majlis saya tak berseri tanpa kehadiran madam nanti. Ahah!"

"Hm, meriah majlis tu. Kalau dah dijemput, In Sya Allah madam datang" ujar Puan Shida, melayan jelah! Dhiya tersengeh.

"Madam, mana Cikgu Feeq?" Dhiya beranikan diri bertanya, Puan Shida berkerut dahi.

"Lah tak move on lagi ke? Saya ingat awak main-main je ber-crush kan dia sebelum ni" ujar Puan Shida, Dhiya tersengeh.

"Tanya je, hehe"

"Jangan diusik tunang orang, nanti kang viral tak pasal-pasal" tegur Puan Shida, Dhiya mencebik.

"Dhiya ni memang madam, mana pernah serik" sindir Miera, Dhiya tersengeh kembali.

"Hehe! Ok lah, bye madam!" ujar mereka sebelum melangkah pergi, Puan Shida melambai kecil.

"Jom cari cikgu Pendidikan Islam kita"

"Kata nak jumpa laki kau?"

"Kejap lah, aku nak jumpa cikgu-cikgu lain dulu. Baru lah dating, hehe" ujar Dhiya, Miera hanya mencebik. Mereka berjalan melepasi bilik guru namun serta-merta langkah Dhiya terhenti.

"Eee!!!!!" jerit Dhiya, Miera berkerut dahi.

"Apa hal?"

"Laki aku!!!" Dhiya menghentak kaki tanda protes, tangan dikepal menjadi penumbuk. Miera memandang meja Rafeeq, kelihatan seorang guru perempuan muda di situ.

"Alahai biarlah, borak pasal student kot tu"

"Dia ni memang laki tak guna betul lah! Tak cukup aku dengan Inara dia nak cari lagi sorang ke apa?! Dah ada bini dah ada tunang, ada hati nak pasang scandal!" Dhiya mendengus kasar, Miera menepuk dahi.

"Otak kau! Dhiya, matang lah sikit. Jangan buat perangai budak-budak boleh tak? Dah nama satu kerja mestilah ada benda yang diorang nak bincang. Lagi pun kan cikgu tu yang kat meja laki kau, janganlah salahkan laki kau pulak. Aduh kau ni pun, bodohnya tu pekat betul" marah Miera, Dhiya mendengus.

Dhiya AryanaaWhere stories live. Discover now