BAB 07

19.7K 859 3
                                    

Hari ini Hannah dan Brianna mengajakku keluar ke fun fair yang baru sahaja dibuka semalam tidak jauh dari tempat tinggalku.

Memandangkan mereka menghormati permintaan ku agar tidak membuat rancangan besar untuk hari jadiku, mereka menyenaraikan beberapa aktiviti yang boleh mereka buat bersama ku. Kami bertiga melangkah seiringan sambil menikmati gula-gula kapas di tangan.

"That's look fun!" Brianna menunjuk ke arah mainan yang sedang berpusing laju. Aku dan Hannah yang sememangnya ada masalah terhadap ketinggian cepat-cepat menggeleng. Brianna mencebik.

"How about that?" Dia menunjuk ke arah mesin yang berputar tinggi dan terhenti di udara. Beberapa jeritan kedengaran dari atas. Aku dan Hannah berpelukan takut.

"That?" Dia menunjuk lagi ke arah sebuah mesin sotong yang sedang menghayun penumpang dijarinya dengan laju. Aku dan Hannah telan liur tidak berganjak.

"There's nothing fun in here.. " Kata Hannah tayang wajah ayam berak kapurnya. Aku mengangguk setuju.

"It's scary.. " Balasku. Brianna ketawa. Kami berjalan mengelilingi beberapa kedai mainan. Sebaik sahaja terpandang gerai menjual minuman aku menarik keduanya ke situ.

"Coffee please. With red sugar in it.." Pesanku. Penjual itu mengangguk. Brianna memesan cappuccino manakala Hannah setia dengan lattenya.

Sebaik sahaja kopi panas itu berada di jariku, aromanya aku hidu. Mataku terpejam menikmati haruman caffeine yang sememangnya membuatku ketagih.

"Sedapnya.. " Aku menghirup perlahan. Hannah menggeleng.

"I want my man sama macam i want my coffee. Dark and strong.. " Bebelku. Brianna ketawa. Aku menikmati keenakan kopi tadi. Lupa seketika pada suasana riuh disekeliling.

"Cakap pasal coffee, i think that man is yours.. " Hannah menyiku lengan ku. Aku menoleh ke belakang. Dada bidang itu betul-betul menghadapku. Aku mendongak. Rahangku jatuh.

"M-Mr Spark?" Buat apa pula dia dekat sini? Aku tak tahu yang mafia pergi fun fair. Rasanya ini mafia pertama dalam sejarah pergi fun fair siap dengan baju kot nya.

"How are you?" Soalnya. Aku menjarakkan sedikit kedudukan kami.

"I'm fine.. " Baru semalam dia memaksa hantar aku balik, mustahil dia tak nampak betapa sihatnya aku.

"This is for you. Happy birthday love.. " Dia menghulurkan sejambak bunga ros padaku. Serba salah aku menyambutnya. Macam mana dia tahu hari ini hari jadiku? Rasanya aku tak ada posting apa-apa dekat media sosial. Akaun Facebook pun aku tak ada. Brianna dan Hannah senyum teruja.

"Thank you, Mr Spark

Hoppla! Dieses Bild entspricht nicht unseren inhaltlichen Richtlinien. Um mit dem Veröffentlichen fortfahren zu können, entferne es bitte oder lade ein anderes Bild hoch.

"Thank you, Mr Spark.. " Jambangan bunga itu bertukar tangan. Dia menundukkan badannya. Senyuman terukir dibibir.

"May i join you guys?" Soalnya memandang kami bertiga silih berganti. Kedua sahabat baikku itu mengangguk laju. Aku mengetap bibir. Akhirnya aku setuju. Kami jalan bersebelahan. Brianna dan Hannah mengekori dari belakang. Aku dapat menangkap senyuman kedua-duanya. Bukan main nasihat kan aku agar menjauhkan diri dari Danial Spark alih-alih keduanya setuju juga bila jutawan ini datang dekat. Malasnya!

KESAYANGAN ENCIK MAFIAWo Geschichten leben. Entdecke jetzt