03

4.1K 191 8
                                    

Malam

Ali pulang ke bilik dan perlahan-lahan membuka pintu untuk masuk. Keadaan bilik yang agak gelap itu agak menyukarkan untuk Ali terus bergerak ke dalam.

Ali terus berjalan perlahan-lahan menuju ke dinding dimana tempat suis lampu diletakkan. Setelah menjumpainya Ali terus menekan suis itu. Bilik itu akhirnya terang disinari lampu putih.

"Bilik ni macam kosong. Selalunya, Rudy akan baring kat atas katil dia." Ali berjalan perlahan ke katilnya dan terus berbaring sekejap bagi menghilangkan rasa penat yang melampau.

Tok tok tok

Bunyi ketukan pintu mengganggu masa berehat Ali. Ali terus berjalan menuju ke arah pintu dengan malas. Ali membuka pintu.l Maka, terpampanglah wajah Jet yang sedang tersengih memandang ke arah Ali.

"Eh? Jet? Kau buat apa dekat sini? Dah malam ni.."Jet masuk ke dalam bilik lalu berbaring dikatil Ali. Bantal Ali dihidu sekejap sebelum mula menjawap pertanyaan Ali.

"Aku tidur sinilah." Kata Jet sambil tersenyum-senyum. Ali tersenyum janggal ke arah Jet sebelum mula mendengar bunyi ketukan kuat dari arah pintu.

Ali membuka pintu dan perkara pertama yang menjamah mata Ali ialah muka Rudy yang sedang berpeluh-peluh sambil mengambil nafas.

"R-Rudy? Kau dari mana? Kau okey tak?" Soal Ali bertubu-tubi. Rudy ingin berbicara tetapi nafasnya tidak mengizinkan.

" Kau tak--" kata-kata Rudy mati apabila terlihat Jet sedang berbaring dengan lenanya diatas katil Ali. Rudy tersenyum manis ke arah Ali lalu menggosok kepalanya.

"Tak ada apalah." Rudy terus berjalan menuju ke katilnya. Wajah Jet dipandang penuh benci. Ali berjalan menuju ke bilik air untuk mandi.

"Wei, aku nak mandi sekejap. Jangan tutup lampu or tidur dulu sebab takut jatuh ke apa-apa ke--"kata-kata Ali dipotong oleh suara garau Rudy.

"Okey, sayang."

"Dasar kunyit!"

Ali terus masuk ke dalam bilik air dengan mukanya yang memerah. Jet memandang ke arah Rudy dengan pandangan penuh dengki.

"Weh, jom buat cabaran nak?"

"Cabaran apa pulak kau ni?" Soal Rudy dengan malas. Dia terus menghempaskan tubuhnya ke katil. Dengusan kecil agak kedengaran.

"Cabarannya ialah, siapa yang dapat tawan hati Ali..dia menang." Mata Rudy yag tadinya kuyu terus terbeliak besar. Badannya juga sedikit terangkat mendengar cabaran Jet.

"Ok, deal!"

Who's should I Choose?[Ali x Rudy]Where stories live. Discover now