08

3.4K 163 22
                                    

Keesokkan harinya, Ali tersedar dari tidurnya dengan keadaan tidak berbaju. Dia memandang ke arah sebelahnya. Jet sudah jatuh katil.

"Teruknya dia tidur." Tanpa berlengah Ali terus meninggalkan bilik ChrisJet dan menuju ke biliknya untuk mandi.

Sesampainya Di bilik Ali membuka pintu dan masuk ke dalam bilik. Maka , terlihatlah keadaan bilik yang agak tidak teratur itu.

Barang-barang bersepah sana sini. Ali mula rasa bersalah kerana meninggalkan Rudy seorang diri. Ali tersenyum lembut lalu menghampiri Rudy yang sedang tidur dengan nyenyak.

"Rudy bangun!" Kejut Ali dengan lembut sambil menggoncang badan Rudy denagn perlahan. Tanpa kita semua tahu Rudy terus menarik tangan Ali kuat sehingga Ali terbaring diatas badan Rudy.

"R-Rudy kau..eh, Rudy d-dahi kau panas."Ali cuba bangun namun gagal kerana pegangan tangan Rudy dipinggangnya agak kuat.

"Rudy, pleaselah kau tengah demam ni." pujuk Ali dan Rudy akhirnya akur lalu melepaskan Ali. Bibirnya dimuncungkan dalam diam.

"Gilerr ah! Mata tertutup pon boleh capai tangan aku?! Gilerr cool Ejen inviso!!" Kata Ali dengan terujanya.

"Eh, kejap! Apa yang patut aku buat eh tadi?" Soal Ali sambil jarinya menyantuh dagu. Matanya dijulingkan ke atas.

"Ha! Rudy kau nak aku belikan apa-apa ke?" Soal Ali masih dengan nada teruja tadi. Rudy membuat isyarat tangan. Tetapi ali tidak memahami isyarat itu jadi Rudy terus membalas.

"Just buy whatever you want. I don't even fucking care." balas Rudy. Ali hanya mengangguk lalu mengeluarkan wang kertas bernilai RM100 dari dompetnya.

'Tapi aku tak sangka pulak ejen inviso ni boleh demam tapi disebabkan siapa? Khai ke?'fikir Ali sendiri.(ape kena mengena khai dekat sini-_-)

Sedang Ali berjalan sambil berfikir apa punca Rudy demam. Tiba-tiba seseorang menegur Ali dengan nada ceria.

"Ali! Termenung jauh nampak? Fikirkan siapa tu? Girlfriend eh? Ke boyfriend? Hahaha" tawa Moon sendiri.

"Oh, Hai Moon. Tak adalah aku cuma terfikir nak beli apa je dekat cafe."balas Ali sambil tersengih.

"Kau nak pergi cafe? Jom ah sekali dengan aku. Sebab aku pon nak beli makanan ringan hehehe." Moon tersengih kerang. Ali mengangguk sambil tersenyum.

"Eh?! Sekejap Ali!" Moin bergerak ke hadapan Ali lalu mendongakkan sedikit dagu Ali. Mata Moon terbeliak. Muka acah-terkejut terpaparkan.

"K-kau dah buat benda tu?!" Soal Moon dengan kuatnya. Dahi Aki berkerut. Tidak memahami apa yang baru disampaikan oleh Moon.

"What do you means? Buat apa?" Soal Ali sambil menggaru lehernya.

Moon mendekatkan bibirnya ke telinga Ali. Bagi menyenangkan proses pembisikkan. Ali menggaru kepalanya. Masih tidak memahami apa yang diperkatakan oleh Moon.

"Aduh, kau ni boleh tahan lembab jugak eh? Harap je Ejen Tekno." tanpa membuang masa Moon terus menarik tangan Ali dan terus menuju ke cafe.

*****

S

esampainya Di Cafe.


"Selamat pagi Ejen Geetha!" Sapa Moon dengan ramah sambil tersenyum manis ke arah Ejen Geetha. Ejen Geetha membalas senyuman itu.

"Ejen Geetha saya nak yang macam biasa ye?" Ejen Geetha menga gguk dan terus mencari makanan ringan yang diinginkan oleh Moon.

"Eh, Ali kau nak pesan ape?" soal Moon yang sedari tadi melihat Ali seperti tidak mahu berbicara. Ali tersedar dari lamunannya.

"Oh, aku nak bubur segera je." balas Ali sambil tersenyum janggal. Moon memaparkan reaksi pelik terhadap Ali.

"Kau nak buat apa dengan bubur? Kau demam ke? Nak aku panggilkan Nurse?" Soal Moon sambil meletakkan tangannya didahi Ali. Ali menggeleng.

"Mana ada lah R--- tak aku saja je nak rasa. Yelah kan ada bubur yang baru tu hehe." balas Ali sambil tersengih. Moon yang masih tidak berpuas hati dengan jawapan Ali hanya mengangguk.

"Ouh, okey terima kasih ejen geetha." ucap Moon apabila makanan yang dipesan sudah siap. Ejen Geetha mengangguk.

"Nah, Ali." Ejen Geetha menghulurkan semangkuk bubur yang masih panas ke arah Ali. Ali menyambutnya sambil tersenyum.

"Terima kasih Ejen Geetha" ucap Ali. Ejen Geetha hanya sekadar senyum dan menyambung kerjanya semula sebagi chef diakademi.

Ali pulang ke bilik dengan perlahan-lahan. Memang ah perlahan kalau laju kang tak pasal-pasal banjir satu akademi kena bubur panas Rudy tu.

Ali membuka pintu bilik dan menghampiri Rudy yang masih lagi tertidur dikatilnya. Ali berjalan perlahan ke arah Rudy.

"Rudy."

Tidak menyahut.

"Rudy, aku dah bawak bubur ni. Jomlah makan." Pujuk Ali dengan lembut. Rudy mengangguk lalu bangun dengan perlahan-lahan.

"Nah." Ali menghulurkan bubur itu kepada Rudy tetapi Rudy tidak menyambut malah hanya memandang ia dengan tatapan kosong.

"Tak payah cakap dah tahu dah apa yang hero sesuatu novel tu nak kalau demam." Kata-kata Ali sudah mula membuatkan Rudy tersenyum puas.

Ali terus menyuapkan bubur ke dalam mulut Rudy dengan perlahan-lahan. Rudy tersenyum.

Who's should I Choose?[Ali x Rudy]Where stories live. Discover now