14

2.6K 116 14
                                    

Keesokkan harinya..Ali bangun dari tidur sambil memegang kepalanya. Pening rasanya kepalanya pada seketika ini. Ali memandang sekeliling.

"Eh? M-mana baju aku?!" Soal Ali kuat sambil memandang sekeliling. Apabila dia memandang ke arah lantai, dia mendapati terdapat beberapa helai pakaian bertaburan diatas lantai jubin itu.

"Hoi! Kau ni dah kenapa? Memekak jelah! Aku nak tidur pon tak senang!" Tengking Rudy sambil memandang Ali dengan mata kecil tetapi tajamnya itu.

"R-Rudy! K-kenapa aku tak berbaju? A-apa yang jadi semalam?" Soal Ali dengan muka innocent. Rudy membuat muka biasanya lantas menjawap dengan selamba.

"Aku rogol kau?"

Mata Ali membutang. Tidak percaya dengan apa yang baru didengarinya tadi. Rudy yang melihat perubahan riak wajah Ali mula cuak.

"K-kau dah...?"

"Eh? Ali, S-sorry..aku tak--"

"Aku tahulah aku comel, kalau ye pon takyah lah nak rogol aku ish! Kaki nak kaki?!" Ujar Ali sambil memperlihatkan kakinya ke arah muka Rudy.

Anime fall.

'Ingat nak nangis macam buku cliche kat luar sana. Err..' Rudy hanya mampu membuat muka menyampah sahaja.

"Oklah, aku nak mandi." Ali menuruni katil dengan berhati-hati sebelum mula berjalan dengan lenggang lengguk. Rudy memandang ke arah belakang Ali.

"Hish, bontotnya tak reti nak cover!" Rudy terus menarik selimutnya sehingga ke paras muka. Penat~~

Seusai mandi, Ali terus berjalan keliar dari bilik untuk bersiar-siar. Rudy yang terdengar seperti seseorang sedang menutup pintu bilik segera tersedar dari tidurnya.

"Oh, no! Ali please don't!" Rudy segera turun dari katil dan mengambil tualanya yang tergantung cantik diampaian dan terus berlari ke bilik air.

Sementara itu, Ali sedang berjalan-jalan disekitar taman akademi. Apabila tekaknya terasa kering, dia terus berjalan menuju ke mesin air yang terletak dihujung taman akademi.

"Ali!!" Jerit Jet kuat.

Ali yang sedang leka membuka air tin minumannya agak terkejut melihat kehadiran Jet yang tiba-tiba dan itu mengakibatkan air yang dipegang Ali tertumpah dibaju Jet.

Jet terkedu.

"Oyemji! Sorry Jet aku tak sengaja!! Sorry sorry sorry!!"  Ali membuat muka kesian sambil menggenggam kedua belah tangannya.

"Nah, its okey!"

"Erm..ha, jom pergi tandas aku tolong bersihkan kau punya baju tu. Tapi serius aku kata. Sorry wei!" Ali masih lagi terus menerus meminta maaf.

"Like what I think!"

Tandas.

"Jet, aku minta maaf tau? Sebab aku, kau yang basah. Sebab aku, kau yang melekit dan sebab aku juga, kau yang terpaksa tukar baju." Ali membuat muka bersalahnya.

"Ali, aku tak akan marah kalau selagi orang yang buat tu kau.." Jet berkata dengan nada selamba. Pipi Ali tiba-tiba memanas. Ali menyorokkan mukanya dengan menunduk sambil tangannya berjalan mmebersihkan baju Jet. Jet tersenyum sinis.

"Erm..ha, okey sebagai tanda aku minta maaf, okey kau minta je apa yang kau nak nanti aku bagi.."

"Apa-apa je?"

"Yup, kau nak phone baru ke, Kereta ke or anything else..kau cakap je nanti aku bagi.." Ali tersenyum mesra.

Jet menggeleng.

"Aku tak nak semua tu.."

"Habistu? Kau nak apa?"

"Aku nak kau kiss aku dekat sini.." Jet mencucuk pipi tembannya sambil membuat muka miang. Ali mengangkat keningnya."Okay, kalau itu yang aku boleh buat untuk hilangkan rasa bersalah aku buat."

Ali mendekati pipi Jet dengan perlahan-lahan. Apabila sampainya dipipi Jet. Tiba-tiba Jet menolehkan mukanya. Maka, bibir mereka pon bersatu. Mata Ali membutang.

"Seronok Kiss?"

Who's should I Choose?[Ali x Rudy]Where stories live. Discover now