16

2.5K 112 11
                                    

"Guys, jom blah.." ajak Rudy dan terus menarik pergelangan tangan Ali untuk mengikutinya ke tempat lain. Ejen muda lelaki mengangguk lantas mengikuti langkah Rudy dan meninggalkan kesemua gadis Fujoshi.

"Ahhhh!!" Mereka terjerit histeria begitu jugalah dengan Uno yang setia bersama dengan geng Fujoshi.

"Ok, now nak buat apa?" Soal Bulat.

"Ha, aku ada idea. Apa kata kita adakan perlawanan antara kumpulan. Alaa..untuk saja-saja je." Khai memberikan cadangan.

"Disebabkan aku bosan je aku join benda mengarut ni, Khai." Ujar Rudy penuh selamba. Ali menyiku perut Rudy membuatkan dia terjerit sedikit.

"Aduh! Sayang apa ni?"

"Sayang, abah kau!"

"Bayeklah jom pergi panggil geng hidung berdarah tu..aku rasa hidung diorang dah pulih. Aku rasa jelah.." Chris selaku ahli termatang berjalan perlahan ke arah geng fujoshi.

"Hoi! Dah, jom join kitorang."

"Ha? Join apa? Usya RuLi ke?!"

"Ru--Ru apa? Ru--RuLi? What the..?" Chris memandang ke arah mereka dengan pandangan susah nak ditafsirkan. Mereka semua hanya tersengih lantas berjalan ke arah dimana ejen muda lelaki berada.

Chris ditinggalkan.

"Korang naak buat apa ni?" Soal Moon apabila melihat kesemua ejen lelaki seperti sedang berbincang akan sesuatu. Ejen muda lelaki memandang ke arah Moon.

"Err..Chris mana? Bukan dia dah cakap ke dengan korang yang kita nak adakan satu perlawanan?" Mata Moon bersinar.

"Ha? Perlawanan? Nak nak nak!" Mereka semua mengangguk.

"Ok, Ali geng dengan aku!" Jerit Jet dengan girangnya sebelum mula berlari sambil melompat-lompat ke arah Rudy yang sedang memegang tangan Ali.

"No, he's mine!"

"Hm..inilah sebabnya aku malas nak main dengan diorang ni.." Bulat mengeluh bosan sambil memandang ke arah Jet dan Rudy yang mula ingin bertekak.

"Ish, korang berdua boleh satu team kan? Apa yang susah sangat korang ni nak satu team? Aku malaslah nak layan perangai korang ni!" Marah Alicia sambil menjeling ke arah RuJet.

"Fine! Kita team!"

Team
Ali-Rudy-Jet-Mika.
Bulat-Chris-Roza-Moon.
Khai-Zass-Iman-Alicia.

"Ready! Set! Go!"

"Ali gunakan iris untuk--"

Bang!

"Argh!!" Kata-kata Rudy tergendala apabila Ali ditembak pada bahagian kakinya serta dibahagian bahu. Mata Rudy terbutang. Dia terus berlari ke arah Ali dengan sepantas kilat begitu juga dengan yang lain.

"Ali!!"

"Ali? Kau..kau okay tak?" Soal Khai dengan riak wajah risaunya. Ali mengerang kesakitan sebelum pengsan. Pegangan erat tangan Ali kepada Rudy mula longgar.

"Kau ni Khai! Harap je ejen tekno tapi lembap. Dah, nampak dia sakitkan? Apa lagi jawapan yang kau nak?!" Marah Moon sambil menjeling Khai.

"Entah kau ni, buat malu Ejen tekno je!" Marah Bulat. Khai mencebik merajuk apabila diperli sebegitu rupa.

"Okay, now. Siapa nak angkat Ali?" Soalan Alicia dibalas dengan bunyi bingit yang semestinya datang dari arah Jet dan Rudy.

"Aku!"

"Aku!"

"Aku, Alicia"

"Jangan, Alicia!"

"Diam!! Dah biar Khai angkat. Woi Khai! Dah-dah lah drama indon sesat kau tu. Dah cepat angkat Ali ni!" Jerit Alicia dengan nada kuat.

Khai yang sedang melihat perjalanan air longkang sambil ditemani perasan diperlinya segera berlalu ke arah Alicia. Khai mendekati Ali dan mendukungnya secara piggy back.

"Kau ni lemahlah Khai. Kalau aku guna satu tangan je tau? Ha, korang hape tau?" Rudy tersenyum bangga.

Hidung Moon berdarah.

Pintu Gerbang Akademi

"Fuh! Dah sampai!" Khai orang pertama yang mengeluh penat apabila tibanya dipintu gerbang akademi.

"Eleh, baru angkat sikit dah penat." Sindir Jet sambil jalan melepasi mereka semua. Khai menggulingkan biji matanya menyampah.

"Khai, bagi Ali dekat aku. Biar aku je yang angkut dia masuk bilik." Ujar Rudy. Khai nengangguk. Dia segera memusingkan badannya untuk memudahkan kerja Rudy untuk mengambil Ali dari belakangnya.

Rudy mengambil Ali dari belakang Khai lalu mendukung Ali secara bridal style dan membawanya terus ke bilik mereka.

"Wuuu.."

"Korang ni dah kenapa?"

Sesampainya dibilik Rudy terus meletakkan Ali dikatilnya secara perlahan-lahan. Rudy mengeluh kecil apabila melihat bertapa tenangnya wajah Ali ketika tidak sedarkan diri.

"Kalau aku tahu siapa yang tembak kau. Aku sumpah yang aku tak akan maafkan orang tu sampai aku mati Ali!" Kata Rudy perlahan.

Rudy berjalan ke arah bilik air untuk mendapatkan kain serta air yang bersih untuk mencuci luka Ali atau lebih senang dikenali sebagai kesan tembakan.

Who's should I Choose?[Ali x Rudy]Where stories live. Discover now