11

2.6K 138 15
                                    

Rudy tersedar dari tidurnya lalu memandang ke arah sisinya. Kosong. Ali tiada disebelahnya. Pada mulanya Rudy ingin menjerit memannggil nama Ali tetapi niatnya terbatal apabila terdengar bunyi percikan air dari dalam bilik air.

Rudy mengambil tuala lalu disangkutkan ke bahunya dan menunggu Ali siap mandi dengan sabarnya. Setelah beberapa minit Ali keluar dari bilik air dengan..

Tidak memakai apa-apa.

" Hoi! Mana tuala kau?! " soal Rudy sambil menutup sebelah matanya. Ali mengelipkan matanya beberapa kali sebelum mula melihat ke arah badannya. Muka Ali memerah.

" Wah?! Mana tuala aku?! "

" Oit! Mana lah aku tahu?! "

" Oh, lupa pulak yang aku terlupa nak bawak masuk bilik air." Ali menepuk dahinya dengan kuat sebelum mula menutup bahagian privatenya.

" Asal kau tutup bahagian tu? "

" Malulah.."

" Nak buat apa malu? Aku pon ada benda tu tapi mungkin lagi besar.." Rudy mengangkat-angkat sebelah keningnya sambil memaparkan muka miangnya. Ali mengangguk.

" Dah, aku nak pergi mandi." Rudy menolak perlahan badan Ali yang sedang bercegat dihadapan pintu seperti model tandas.

Ali mendengus.

Setelah beberapa minit beradu didalam bilik air. Akhirnya, Rudy keluar dari bilik air sambil memakai tuala dari paras pusat hingga lutut.

Rudy memandang ke arah almari baju Ali dan terlihat Ali sedang memilih baju dengan keadaan sehelai sepinggang. Mata Rudy terbeliak.

" Hoi! Kau tak malu ke?! "

" Nak buat apa malu? Kau pon ada benda ni tapi lagi besar, kan? " soal Ali dengan muka innocentnya. Rudy yang terasa diperli segera berjalan ke arah almarinya dan memakai baju yang ada lalu keluar dari bilik.

" Hm..aku nak pakai baju apa, eh? "

Rudy berjalan ke arah dimana rakan seAkademinya melepak. Dan memang tepat sangkaannya, kesemua rakan seAkademinya sedang melepak disofa yang disediakan.

" Yow, Hai Rudy! " sapa Moon dengan ganasnya. Rudy hanya mengendahkan sapaan Moon dan terus menatap satu persatu rakan seAkademinya itu.

" Weh, korang! Aku arahkan korang tolong aku cari comot! " arah Rudy dengan nada tegasnya. Tangannya pula dilipat didada berpura-pura tegas.

" Nak buat apa? Malas lah! "

" Cepat!! "

Mereka semua mendengus malas sebelum mula berjalan dengan lemah longlai menuju ke seluruh akademi. Moon segera menghampiri Rudy.

" Kenapa kau nak kitorang cari comot? Kau dah berbaik dengan Ali ke? Asal beria-ia sangat? " soal Moon sambil mengecilkan matanya.

" Oh..erm..tak..oh..sebab semalam A-Ali meracau-racau panggil nama Comot. Stress tahu tak? Nak tidur pon susah." Rudy mereka cerita dengan muka menyampahnya.

" Ok, alasan boleh diterima."

Who's should I Choose?[Ali x Rudy]Where stories live. Discover now