05

3.8K 182 28
                                    

Semasa menjalankan Misi, Ejen Karya menyuruh mereka untuk memilih ahli sendiri untuk menjalankan Misi hari ini. Mereka hanya mengangguk faham dan mula mencari ahli kumpulan mereka.

"Ali! Jom kumpulan dengan aku." Ajak Jet sambil memegang lengan Ali dengan kemas. Ali hanya tersemyum lalu mengangguk setuju. Rudy menggeleng.

"Ali, jom join team aku." Ajak Rudy ambil tersenyum manis ke arah Ali. Ali mula terdiam apabila dipelawa oleh dua ejen yang berlainan kumpulan.

"Ah? Oh.."

"Ali, kumpulan akulah!" Marah Jet sambil menatap Rudy dengan tajam. Rudy yang sememangnya tidak gentar hanya tersenyum sinis.

"Ah, takde. Dia team aku sebab aku ROOMMATE dia. Kau? Kau tak ada kena mengena dengan dia, kan? " kata Rudy dan dengan sengaja menekankan perkataan Roommate.

Jet tersenyum sinis."Bukan ke dulu kau bencikan dia?" Kata-kata Jet membuatkan Rudy terdiam tetapi itu bukan alasan untuk Rudy tetap tersenyum sinis.

"Kau tak perlu tahu tentang tu." Rudy terus merentap tangan Ali dengan kasar yang membuatkan Ali terjerit sedikit akibat sakit yang dirasainya.

"Hoi! Dah, tak payah nak gaduh. Biar Ali kumpulan dengan kitorang dah dua-dua tak dapat Ali, deal!" Alicia terus menarik pergelangan tangan Ali ke arah mereka.

"What the..?"

"Wow! Ali ramainya peminat HAHAHA!" Usik Moon sambil gelak terbahak-bahak.

*****

Semasa mereka sedang berehat, Ali mengambil peluang untuk pergi ke tandas untuk membuang hadas kecil. Dia meminta izin kepada mereka untuk ke tandas dan terus berlari ke arah tandas.

Jet yang terlihat Ali ke tandas segera mengikutnya dari belakang tanpa diketahui oleh Ali.

"Auch, No, you don't"

Setelah Ali selesai membuang apa yang patut dibuang. Dia terus keluar dari tandas dan membasuh kedua belah tangannya.

"Hai, Ali." Tegur Jet sambil membuat muka miangnya. Ali hanya diam tidak mengendahkan Jet yang sedang tersenyum sinis.

"Amboi, sombong nampak?"

"Kau ingat aku tak tahu ke yang kau nak ekori Ali?" Soal Ali sambil matanya masih setia memandang ke arah tangannya yang sedang dicuci.

"Huh? Eh? Kejap, kau..."

"Rudy." Ali menanggalkan hoodnya sambil memandang tepat ke anak mata Jet. Mata Jet terbutang dan tidak lama selepas itu dia akhirnya pengsan. Rudy tersenyum sinis.

"Eh? Rudy? Kau buat apa dekat sini?" Soal Ali sambil berjalan ke arah singki. Rudy meliarkan matanya ke pelusuk tandas.

"Memasak."

"Hm.." Ali menggulingkan biji matanya menyampah. Ali memandang ke arah lantai jubin. Maka, terpampanglah wajah Jet sedang ke'pengsan'an diatas lantai.

"Eh? Jet? Hoi Jet! woi! bangunlah lahanot! Yang kau tidur kat sini tu dah kenapa?! Woi!" Jerit Ali dengan kuatnya.

"Biarkan jelah." Rudy terus menarik tangan Ali supaya bangun. Ali menggeleng sambil cuba sedaya upaya untuk membangunkan Jet.

"Biarkan dia."

"T-tapi--"

Rudy terus menyambar bibir Ali.

"Dah, Jom."

Who's should I Choose?[Ali x Rudy]Where stories live. Discover now