32

1.5K 78 26
                                    

"Kau, memang tak kenal aku tapi aku kenal kau. Tersangat kenal." Kata lekaki comel itu sambil tersenyum.

"Tak tanya pun." Balas Jet sambil mengelap hingusnya. Dia mengelap jarinya yang dipenuhi dengan hingusnya dibaju Rudy.

"Eee, pengotorlah kau ni. Patutlah takde siapa nak dengan kau!" Marah Rudy lalu mengesat bajunya yang dipenuhi dengan hingus ke langsir.

"Ha, apa kau nak?" Soal Jet cool.

"Aku dengar dari budak-budak akademi yang kau nak..cari pasangan couple, didn't you?" Jet mengangkat sebelah alisnya lalu mengangguk.

"Dan, jangan salah sangka sebab aku sebenarnya..s-suka kau dan aku nak j-jadi boyfriend kau." Lelaki itu tersenyum manis tetapi malu.

"Psst, Rudy? Kau perasan tak yang lelaki ni sama macam Dr. Mer? Ke aku salah tengok?" Rudy memandang lelaki comel itu sekilas.

"Ha'ah, dari segi ketinggian." Balas Rudy selamba dan mula fokus pada buku novelnya yang tergendala tadi. Ali hanya memaparkan muka poker face sambil memandang ke arah lelaki comel itu.'Comel juga dia ni.'

"Okay, aku tak kenal kau dan asal usul kau pastu kau datang kat aku tiba-tiba nak minta couple? Weh, aku lebih rela couple dengan Moon tu tau?!"

Lelaki itu diam dan menundukkan kepalanya.'Alamak? Aku ada terkecilkan hati dia ke? Oh my god!'

"Erm..s-sorry. Okay kita couple. Tapi kau kena bagi aku masa untuk cintakan kau. Okay?" Jet membuat deal dengan cara baik.

Lelaki itu mengangguk tetapi dalam masa yang sama dia mengukir senyuman sinis sambil menunduk.

"Apa nama kau?" Soal nereka bertiga secara serentak. Lelaki itu mengankat muka lalu tersenyum manis ke arah mereka bertiga.

"Daniel."

"Daniel? Kenapa aku macam pernah dengar nama tu?" Soal Alicia seorang diri. Moon yang terlihat kelakuan Alicia segera menegur."kenapa, Al?"

"T-takde apa."

"Hm..by the way. Nama lelaki tu Daniel rupanya. Ujar Mika dengan nada suara yang kuat.

Jet menoleh.

"Huh? Siapa tu?" Soal Jet lalu berjalan perlahan menuju ke tempat persembunyian para Fujoshi. Mata mereka membutang.

"Bumbung!" Jerit Alicia.

Mereka semua terus berlari ke arah bumbung lalu memanjatnya dengan sepenuh tenaga. Jet hanya menggelengkan kepalanya sahaja.

Ali dan Daniel berpandangan. Daniel mengenyitkan sebelah matanya ke arah Ali. Ali terkaku. Setelah itu, Daniel membuat muka tidak bersalah seperti tiada apa berlaku.

"Ali? Kau okay tak?" Soal Rudy sambil memeluk leher Ali. Ali diam. Tidak lama selepas itu, Ali pengsan.

"Ali!!" Jerit Rudy dan Ali serentak.

Daniel tersenyum sinis."Yes, Ali akan jadi milik aku tidak lama lagi." Daniel mula berpura-pura innocent dengan membuat muka terkejutnya.

Who's should I Choose?[Ali x Rudy]Where stories live. Discover now