20

2.2K 110 3
                                    

"Ali!! Weh, jom tengok ciptaan baru aku nak? Aku baru buat tadi!!" Ujar Khau dengan teruja. Belum sempat Ali ingin membalas. Khai sudah menarik tangannya untuk pergi ke tempat ciptaannya berada.

"Hoi! Nak pergi mana tu?" Soal Rudy sambil memeluk tubuh memandang ke arag pergelangan tangan Ali yang sedang dipegang oleh Khai.

"Jamban." Khai menjawap selamba sambil membuat muka menyampah. Ali sudah menggaru kepalanya yang tidak gatal. Aik? Taman?

"Tak boleh. Sebab Ali dah janji nak teman aku berak. Dah shuh! shuh!" Terbeliak kedua biji mata Ali apabila Rudy membuat cerita yang berunsurkan Auta dan bukan fakta!

"B--"

"O-ok erm..Ali."

Ali menoleh.

"Have fun." Khai mengenyitkan sebelah matanya sebelum berlari pantas meninggalkan tempat itu.

Ali memandang ke arah Rudy dengan mata yang tajam bak helang yang ingin menerkam mangsanya. Rudy membuat muka tidak bersalah.

"Apa?"

"Sukalah tu!!"

Ali terus berlalu dari situ sambil menghentak-hentak lantai. Rudy meraup mukanya kasar sebelum bertanya kepada dirinya sendiri.

"What's wrong with me?"

A

li menarik nafas panjang sebelum berjalan dengan betul dan menuju ke arah dewan utama akademi. Disitu terdapat Moon dan Bulat sahaja yang ada disana. Ali tersenyum lalu mendekati mereka secara senyap.

"Moon! Kau nak tengok tak ciptaan baru aku? Aku baru buat pagi tadi." Bulat tersenyum manis apabila Moon tersengih lalu mengangguk.

"Nak! Nak! Nak!"

Moon dan Bulat terperanjat apabila disergah oleh Ali dari belakang."Ya Allah. Ni kalau aku mati ni tak sempat aku nak tobat!" Bulat menepuk dahi.

"Hehehe, By the way. Bulat! Kau tunjukkanlah dekat aku juga ciptaan baru kau tu! Bolehlah bolehlah. Pleasee..." pujuk Ali sambil membuat muka comel.

"Hm..yelah. Jom!"

Tiba-tiba

Rudy berlari ke arah Ali, Moon dan Bulat dalam keadaan kelam kabut. Dia berhenti tepat-tepat dihadapan mereka bertiga.

"Weh, kau okay ke?"

"A-Ali! Cepat tolong aku!"

"Ha? Tolong apa?"

Tanpa banyak bunyi, Rudy terus menarik tangan Ali untuk mengikutnya. Moon yang berasa hairan segera berlari anak mengekori mereka berdua.

Manakala Bulat tergamam.

"Khai, jom tengok ciptaan baru aku." Ujar Bulat sambil membuat muka pokernya melihat kerenah kawan seakademinya itu. Khai yang blur hanya mengangguk.

Meanwhile

Rudy menarik Ali sehinggalah mereka tiba dikawasan belakang bangunan akademi. Ya, tempat itu agak tersorok jadi tiada siapalah yang akan mengetahui mereka ada disitu. Eh?

"Ali, pleaselah! Please..sekali je aku minta kau layanlah aku dengan baik! Aku merayu sangat-sangat. Aku bosan tahu tak? Aku hanya dapat layanan baik dari kau dekat bilik je.." luah Rudy.

"Layan? Kau nak aku tegur kau? Macam tu? Oh, kalau macam tu. Hai, Rudy! My name is Ali. Nice to know you!" Ali beriak biasa. Malas ingin melayan karenah Rudy yang semakin menjadi-jadi manjanya.

"Ali.."

"Ok fine!"

Ali mendekati Rudy lalu mencium Rudy sekilas. Rudy tergamam. Bukan itu yang dia inginkan tapi..alang-alang tu..Rudy membalas ciuman ringkas itu menjadi ciuman rakus.

"Awww..sweetnya.."

Who's should I Choose?[Ali x Rudy]Where stories live. Discover now