31

1.6K 88 18
                                    

Ali memandang Jet dengan pandangan 'tidak dapat mentafsir data'."Alaa..kau ni TTM pun tak tahu." Jet membuat muka poker.

"Haih, kalau aku tak tahu tu maksudnya tak tahulah." Marah Ali sambil menggelengkan kepalanya. Jet hampir-hampir berdarah hidungnya mendengar Ali memarahinya.

"Okay, fine. TTM tu maksudnya kau teman aku tapi mesra macam boyfriend aku." Terang Jet sambil tersengih-sengih.

"Tak naklah lebih baik kita berkawan macam biasa je.." balasan daripada Ali membuatkan Jet mencebik lalu menghentak-hentakkan kakinya.

"Alaa..kau ni tak bestlah!"

"Woi! Woi! Woi! Gempa bumi! Lari!!" Jerit Rudy yang berada didalam jamban. Ali dan Jet tergelak besar.

"Ha, apa kata kau couple dengan Chris? Dia kan single.." cadang Ali sambil mengelap air matanya yang mangalir akibat tergelak tadi.

"Hm..Chris? Wait."

Jet segera berlari menuju ke arah biliknya dan Chris. Beberapa saat selepas itu."BLAH LAH KAU KUNYIT!! SYAITONN BETUL!!" Jerit Chris.

"Ali!! Gempa bumi lagi!!" Jerit Rudy sekali lagi bersertakan tangisan. Ali tidak tahu nak gelak atau kesian akan keadaan Rudy yang seperti itu.

Jet kembali ke bilik Ali dengan muka yang calar balar."Uish, teruknya." Ujar Ali sambil membelek-belek muka Jet yang kemerah-merahan.

"Hiks! Hiks! Dia taknak dengan aku." Jet mula ingin menangis. Dia terus memeluk Ali. Ali membalas sambil menahan ketawanya.

"Apa kata kau couple dengan Bulat?" Cadangan Ali membuatkan Jet menggeleng laju."Tak nak, dia tu tak habis-habis dengan dia punya cube tu. Kang nanti masa dating dia tak layan aku." Belum apa-apa Jet sudah membuat andaian.

"#SEMOGATABAH."sindir Rudy.

"Eiy! Kau diamlah!" Ujar Jet geram sambil cuba menendang pintu jamban hingga tercabut."Woi!!" Jerit Rudy sambil menutup private partnya.

"Kan dah kena sekali." Kata Ali sambil menahan ketawanya.

"Okay, senang. Kau jadi single sampai mati jelah, Jet." Ali memberikan cadangan yang hampir bernas. Jet menggeleng lalu berlalu pergi.

Jet berjalan menuju ke arena."Mika! Jom couple!" Ajak Jet tanpa segan silu. Mika menoleh lalu menggeleng.

"Sorry, aku fujoshi. So aku kena single." Balas Mika dan berlalu pergi tanpa mempedulikan Jet yang sedang jatuh terduduk.

Jet melihat ke kiri dan ke kanan dan mula berdiri apabila terlihat Roza berjalan masuk ke arena.

"ROZA SARANGHAE!" Jerit Jet.

BANG!

Jet menelan air liur kesat."Kau Jangan Nak Mengada-Ngada!" Tegas Roza dan terus berlalu pergi. Jet mencebik.

"Bulat~~" Jet terus memeluk Bulat dan mengusap-ngusap perut buncitnya."Eiy! Kau ni rimaslah!" Jerit terus menolak-nolak kepala Jet.

"Cis! Asal semua orang tak nak dengan aku ni? Aku hensem apa?" Soal Jet sambil memandang sekeliling. Terlihat Khai sedang berjalan sambil membaca novel.

"Khai tu baik sangat lah pulak."

Jet ternampak Alicia yang sedang berjalan segera menjerit."Alicia! Jom couple!!" Jerit Jet tanpa segan silu.

"Eiy!!"

PANG! PANG! PANG!

"Teruk aku kena belasah dengan kawan baik kau tu, Ali." Ujar Jet sambil menangis di bahu Ali. Ali berasa kasihan akan Jet tetapi bukan pada Rudy.

"HAHAHAHAHA aku rasa kau tak cukup hensem macam aku kut?! Sebab tulah takde siapa nak dengan kau!!" Rudy ketawa terbahak-bahak.

Makin kuat tangisan Jet dibuatnya. Dengan perasaan geram, Ali terus membaling selipar jamban ke arah Rudy dan tepat mengenai mulutnya.

"Hye.." sapa seseorang.

Jet melepaskan pelukan dan mula memandang ke arah lelaki comel dihadapannya itu. Lelaki yang bermuka putih, senyuman yang comel dan ada lesung pipit tetapi tidak jelas dan rambut yang disisihkan ke tepi.

Perfect!

"Who are you?"

Who's should I Choose?[Ali x Rudy]Where stories live. Discover now