19

2.2K 113 8
                                    

Ali menghampiri Chris sambil tersengih-sengih."Weh, Chris!" Panggil Ali dengan kuat setibanya dia dihadapan Chris.

"Apa?"

"Alololo kenapa muka biru-biru ni?" Ali cuba untuk menyakat Chris yang sememangnya sudah tiada Mood. Chris menggulingkan biji matanya menyampah.

"Kau diamlah!"

"Hahaha ni mesti sebab Rudy, right?" Soalan Ali membuatkan muka Chris memerah kembali. Ali tergelak menyakat. Walaupon hatinya terasa sakit.

"M-macam mana ka--"

"Aku nampaklah adumak!"

"Hurm.." Chris buat muka.

"By the way, haah. Rudy tak guna tu yang buat muka aku jadi macam ni! Ergh! Geram aku dengan mamat ghei tu! Anyway, weh? Kau dah sihat ke?" Soal Chris sambil melihat ke arah kaki Ali yang sudah boleh berdiri.

"Alaa..aku ni kuatlah, bro!"

"Hahaha yelah tu,okaylah gerak lu babe. Ada apa-apa kau cari je aku. Aku dekat bilik." Ali mengangguk setelah itu Chris terus beredar.

"Hm.." Ali tersenyum sinis.

Rudy sedang termenung ditaman sambil ditemani pipinya yang sakit dek tamparan Chris yang begitu mengasyikkan Hahaha!

Tiba-tiba.

"RUDY GEMUK!! RUDY GEMUK!!"

Rudy yang tadinya termenung kini mula tercari-cari suara lantang itu daripada mana. Bulu roma Rudy kian menegak apabila tiada siapa berada disekitarnya.

"Ha? S-siapa tu? Woi! Siapa yang berani panggil aku gemuk ha?! Aku tak gemuk okay! Aku cuma--"

"RUDY GEMUK!! BONTOT BESAR!!"

Rudy mengcover bontotnya."Uish! Mana dia tahu bontot aku besar ni?! Hoi! Kalau kau berani keluarlah!!" Jerit Rudy sambil tangannya memegang bontotnya. Nak cover katanya.

"HAHAHAHAHAHA" Ali ketawa terbahak-bahak ditempat persembunyiannya. Rudy mula meremang tetapi tidak lama selepas itu dia mula mengamati suara itu.

"Wait! Itu bukan suara..?"

Rudy menghampiri ke suatu tempat yang dimana letaknya tong sampah yang sudah kosong berada. Rudy melihat ke dalam dan terlihat Ali sedang ketawa mengekek-ngekek mengenakannya.

"Woi! Kau rupanya!"

Rudy terus menarik Ali keluar dari tong sampah itu dan terus mendukung Ali secara bridal style.

"Woi, woi, woi! Lepaskan aku!"

Ali meronta-ronta ingin dilepaskan. Tetapi pegangan tangan Rudy ke atas lengannya menghentikan perbuatan Ali yang salah itu.

"No, kau perlu dihukum!"

"Huhuhu sakitlah bontot aku kalini." Ali hanya mampu berhuhu didalam dakapan Rudy. Ha, korang fikir apa?

*****

"Aduh, sakitnya bontot aku."

"Ha, padan muka. Kata lagi bontot aku besar. Kan bontot sendiri dan sakit. Hahahah." Rudy gelak kemenangan apabila melihat Ali mencebik dan terhenti ketawa apabila kainnya kian melondeh.

"Eleh, tapi memang betul pun bontot kau besar hm.." Ali mencebik tidak puas hati. Rudy menggulingkan biji matanya menyampah lalu membalas.

"Eleh, daripada kau? Bontot kecik macam semut!" Sindir Rudy dan tersenyum sinis apabila melihat muka Ali yang sudah memerah.

"Diamlah kau!"

Ali turun berlahan-lahan dari katil dan cuba untuk berdiri. Dia akhirnya jatuh tersungkur apabila merasakan bontotnya yang kian mengebas.

"Weh Rudy, sakitlah nak jalan!"

"Nak aku mandikan?"

"Boleh ke?"

"Boleh aje!" Rudy terus mendukung Ali secara bridal style dan memasukkan ke dalam bilik air bersamanya. Ali terjerit.

"Woi! Aku gurau jelah!"

Meanwhile

"OMG, diorang dah buat ke?" Soal Mika dengan muka tidak bersalahnya. Moon terangguk-angguk sambil menahan hidungnya dari terus berdarah.

"Aduh! Kaulah ni Moon kesian hidung aku ni.." marah Roza sambil mengusap-ngusap hidung mancungnya. Moon menggulingkan biji matanya.

"Ikut kenapa? Aku ajak je." Balas Moon dengan selambanya. Mereka semua cuba menahan hidung mereka dari terus berdarah.

"Aduh, Iman jom teman aku pergi tandas! Hidung aku dah berdarah teruk ni..aku rasa dan boleh masuk wad ICU!" Ujar Alicia sambil memicit hidungnya.

"Ha, Jom--"

"Tapi en..badan Ali tu hot siot! Walaupon dia tu pendek!!" Kata Moon sambil membuat muka teruja.

"Kan.."

Maka, hidung mereka pon berdarah.

Who's should I Choose?[Ali x Rudy]Where stories live. Discover now