12

2.6K 136 11
                                    

" Comot! Comot! Comot! Ooo Comot! " panggil Mereka semua. Kecuali Jet yang sedang terjerit-jerit bak gorilla mengamuk.

" Woi! Comot kau keluar sekarang. Sebelum aku sebat bontot kau!! " jerit Jet dengan kuatnya sebelum kepalanya diketuk dengan kuat oleh mereka semua.

" Kau nak cari dia ke nak bunuh dia?" marah Moon sambil memaparkan muka seposen. Jet hanya mampu tersengih sebelum mula berjalan menuju ke arena.

" Wei, Rudy! Dah merata tempat dah kita cari. Tapi dia masih tak jumpa. Dah lah aku nak berehat penat! " kata Roza sambil berbaring dilantai.

" Kita dah cari kat satu akademi kecuali..." mereka semua memandang ke arah Rudy dengan muka minta simpati. Rudy mengangkat keningnya.

" Apa? "

" Kita belum cari dekat bilik ketua teras dan memandangkan kau yang terbangang bangang arahkan kitorang cari comot so kau lah yang kena cari dia kat sana." Kata Alicia sambil tersenyum sinis. Rudy terkedu.

" A-aku? "

Mereka semua terus mengheret Rudy ke bilik ketua teras. Mereka semua mengepung dan mengroad block ke semua laluan untuk lari.

" Err.."

Eudy yang tadinya memaparkan muka cuak mula menukarkan riak wajah kepada riak cool dan tiada perasaan.

Rudy menolak daun pintu itu dengan perlahan-lahan apabila terdengar suara seorang lelaki sedang bergelak ketawa dengan sesuatu. Rudy terus sergah masuk secara perlahan.

Mulutnya ternganga.

" E-Ejen L-Leon? "

" Ah? Erm..ada apa? " soal Ejen Leon dengan suara yang mendatar. Muka Ejen Leon kelihatan memerah apabila melihat wajah Rudy seperti tidak tahu nak cakap apa.

" Err..s-saya n-nak ambil c-comot! " Rudy terus mengambil comot yang sedang bermain bersama Ejen Leon tadi. Ejen Leon menutup mukanya menggunakan fail setelah Rudy keluar dari bilik itu.

Setelah keluar dari bilik itu, Rudy tidak henti-henti menyebut perkataan." Aku tak nampak apa-apa." Mereka semua menghampiri Rudy.

" Kan betul sangkaan aku Comot ada dekat bilik ketua teras." Kata Moon dengan muka bangganya. Mereka semua memandangnya pelik.

" How do you know? "

" Sebab aku lah yang suruh Ejen Leon jaga Comot untuk beberapa hari ni sebab nak tengok berapa sweetnya Rudy kita ni." Kata-kata Moon tekah menimbulkan darah yang banyak pada pipi Rudy.

" Jangan mengarut! K chaw! "

" Woo..dia dah malu!! "

Middle fingger dikeluarkan.

Rudy membawa Comot ke biliknya dan terus berjalan ke arah katil Ali. Terlihat denagn jelas bahawa Ali sedang tidur dengan nyenyaknya.

" Kenapalah cerita ni banyak sangat scene tidur ni? " soal Rudy seorang diri. Dia terus melepaskan comot diatas katil Ali.

Comot menghampiri Ali dan terus menampar-nampar pipi Ali yang tembam itu. " Ish, Rudy! " Ali menggeleng tanda rimas.

Rudy mengeluh." Aku jugak " dia terus berjalan ke arah katilnya lalu berbaring disitu.

Comot masih lagi tidak mahu mengalah. Dia terus-terusan mengetuk kepala Ali untuk mengejutkan penjaganya itu bangun.

" Hish Rudy janganlah!! " Comot tercampak. Ali tersedar dari tidurnya lalu menoleh ke arah Rudy yang sedang memandang ke arah lantai. Melihat ke anak mata Rudy Ali terus menoleh ke lantai.

" Comot!! "

MEOW!!

Ali memeluk badan Comot dengan kuatnya sebelum mula memandang ke arah Rudy." Macam mana..."

" Itu kau tak perlu tahu "

Ali tersenyum manis ke arah Rudy dan terus menerus memeluk dan mencium bulu comot.

" Erm..jelesnya.."

" Alololo Meh! sini meh! " Rudy tersengih dan terus menghampiri Ali dan comot yang sedang berpelukan.

Who's should I Choose?[Ali x Rudy]Where stories live. Discover now