22

2.1K 106 20
                                    

Keesokkan harinya, Ali membuka kelopak matanya perlahan-lahan sebelum mula menguap besar dan mengeliat sedikit.

"Ah! Aduh, aduh sakit! Haish ni kes semalamlah ni." Ali mula memarahi dirinya sendiri sebelum mula tersenyum malu. Ali terus berjalan menuju ke arah penyidai tuala sebelum masuk ke dalam bilik air.

Seusai mandi, Ali terus berjalan menuju ke arah katil Rudy untuk mengejutkannya.

"Rudy bangun."

Tiada sahutan.

"Rudy bangun!"

Tiada sahutan.

"Baby syayang, bangun."

Rudy terus terbangun sambil tersenyum-senyum."Baby syayang? Hm?" Rudy tersenyum sinis.

"Iye, baby dah pergi mandi."

"Dah nakal eh?" Rudy smirk.

"Tengoklah ikut siapa." Ali tersenyum sinissambil memandang ke arah Rudy. Rudy mula mendekatkan mukanya ke muka Ali.

Tiba-tiba.

BANG!!

"Opss, sorry terganggu moment korang. Sorry! Sorry! Aku balik bilik dulu." Ujar Khai dengan kelam kabutnya sebelum mula menutup pintu bilik RuLi yang hampir rabak perlahan-lahan.

"Opss, You're not invited."

"Biarkan jelah dia."

*****

Khai terus berlari tanpa memandang kd hadapan mukanya masih memerah dek kerana terlihat moment Rudy dan Ali yang sedikit sebanyak telah menbuatkan hidungnya berdarah.

Tiba-tiba, Khai terlanggar sesuatu yang tinggi dan lembut. Badan Khai tak seimbang dan terus terjatuh tetapi belum sempat badannya menyentuh permukaan tanah seseorang telah merangkul pinggangnya.

Khai membuka kelopak matanya perlahan-lahan sebelum matanya mula membulat besar."Z-Zass?" Terasa suasana kekok sebentar.

"Erm..T-terima kasih, Zass."

Zass tersenyum manis sebelum mengangguk. Khai dan Zass berpandangan sebelum Khai mula meminta diri untuk berlalu dari situ.

"P-pergi dulu." Khai menunduk sedikit sebekum mula berjalan melepasi Zass. Zass memegang pergelangan tangan Khai.

"Ye?"

"Nak tanya, k-kau..free tak petang ni?" Soal Zass perlahan sambil menunduk. Tidak berani untuk memandang ke anak mata Khai. Khai mengangguk.

"Kalau ada apa-apa masalah, aku ada dekat dalam bilik. Erm..aku pergi dulu." Khai terus berlalu menuju ke dormnya yang dikongsi bersama Bulat.

"Okay."

Fujoshi disebalik dinding."Eh, ada couple baru lah." Moon tersenyum nakal memandang ke arah dimana tempat Zass dan Khai bertembung.

"Zhai couple HAHAHA."

"Usha RuLi Jom!"

Senyuman nakal mula terukir

*****

"Rudy, jom buat apa-apa aktiviti nak? Aku bosanlah." Ali mengeluh bosan sambil memandang ke arah Rudy. Rudy menutup buku sejarahnya.

"Hm..boleh juga. Aku pun tengah bosan ni." Kata-kata Rudy disambut sengihan nakal milik Ali."Tapi, kita nak main apa? Kita ada dua orang je." Soal Ali sambil mencebik.

"Main Truth or Dare jelah."

"Bolehlah daripada takde."

"Okay, aku mula dulu."

"Ali, kau pilih Truth or Dare?"

"Dare."

"Kiss me!" Rudy mula menjuih-juihkan bibir kecilnya ke arah Ali untuk dicium. Ali membuat muka jijik sebelum mula memprotes.

"Perlu ke?"

"Kata berani.."

"Okay fine!" Ali terus mendekati Rudy perlahan-lahan sebelum mula mencium pipi Rudy. Rudy mencebikkan bibirnya. Ali ketawa puas.

"Kau pula, Truth or Dare?"

"Dare me if you can."

"Aku cabar kau pakai baju bikini pastu lari dekat satu dorm ni! Hahahah." Ali tergelak besar dihujung ayatnya. Rudy smirk.

"As you wish."

Rudy melangsaikan cabarannya dengan sekelip mata sahaja tanpa dia sedar yang Ali sedang merakam seluruh perbuatannya sambil menahan ketawa.

"Ok, now. Kau pilih truth or dare?" Soal Rudy setelah memakai bajunya semula dan duduk berhadapan dengan Ali.

"Dare dah, so aku pilih Truth."

"Do you love me?"

"Huh?"

"Answer me, you idiot."

Fujoshi yang berada diluar menunggu dengan sabar."Opss, aku hampir terlupa yang Bulat ada ajak aku pergi dorm dia erm..aku gerak dulu lah bye!" Ali terus berlari keluar dari dorm.

Para fujoshi terus menyorok dengan pelbagai cara. Setelah kelibat Ali hilang dari pandangan mereka terus menjenguk keadaan sekeliling.

"Ish Ish Ish."

Who's should I Choose?[Ali x Rudy]Where stories live. Discover now