21

2.1K 115 7
                                    

"Weyh! Apa kata esok kita usya RuLi lagi nak?" Ajak Mika sambil tersengih-sengih. Mereka semuanya mengangguk sambil tersenyum sinis.

Manakala disebalik dinding.

"Hm..apa yang diorang rancangkan tu? Seram semacam je.." ujar Jet dengan nada perlahan. Mereka semua mengangkat bahu dengan muka pelik.

"Hm..better kita blah sekarang. Kang tak pasal-pasal kita kena tuduh intai diorang. Then, kena denda lari kat padang 10 pusingan fuh ponat!" Chris menggelengkan kepalanya beberapa kali.

Mereka semua mengangguk sebelum Bulat membuat bunyi yang kuat dan menyebabkan kesemua Ejen muda perempuan menoleh ke arah tempat persembunyian mereka. Glup.

"AAAHHHHH!!!"

"OYEMJIIIIIIII"

"EJEN GEETHA!!!!"

"PENGINTAI BERSIRI 10!!!"

"LARI!!!"

Ejen muda lelaki cepat-cepat melarikan diri dari tempat kejadian. Mereka semua berhenti secara serentak diTaman Akademi.

"Matilah Nak! Si mulut tempayan tu dah mula nak bukak mulut!" Chris mendengus geram. Mereka semua mengeluh sebelum terdengar pengunguman yang membuatkan muka mereka memucat.

JET, CHRIS, KHAI, BULAT DAN ZASS DATANG KE BILIK MENTOR SEKARANG!!

"Oh, No!!"

"Korang jangan risau! Aku tahu macam mana nak menjawap nanti." Khai memandang kesemua rakan seakademinya sambil tersenyum sinis.

"Macam mana?"

"Just wait, and see."

Para Ejen muda lelaki masuk ke dalam bilik para mentor sambil menahan diri mereka dari terus terkencing dalam seluar.

TOK TOK TOK

"Tok tok tok siapa diluar? Kami didalam.." ujar Chris sambil memerli. Ejen muda lelaki hanya mampu memandang ke arah Chris dengan muka tak semenggah.

"Masuk!"

Mereka berlima masuk ke dalam bilik mentor sambil membuat muka tidak bersalah. Walhal hati mereka mengatakan perasaan yang lain.

"Ya? Ada apa Ejen Leon panggil kami?" Khai membuat muka tidak bersalah sambil tersengih. Keempat Ejen yang berada dibelakangnya hanya membuat muka.

"Kamu semua ada intai..tandas perempuan ke lately ni?" Soal Ejen Leon sambil menatap satu persatu anak murid kesayangannya itu.

"Takde.."

"PENIPU!!"

Seseorang menjerit dari luar sambil menerjah masuk ke dalam bilik para mentor. Kesemua Ejen lelaki menggulingkan biji mata mereka menyampah.

"Ha'ah, diorang ni tipu Ejen Leon! Tadi diorang intai tandas perempuan. Dasar pervert!" Alicia membantah.

"Hish! Aku pecahkan rahsia korang baru tahu!" Muka Para Ejen muda perempuan berkerut. Rahsia?

"Rahsia?"

"Ejen Leon! Saya pun nak info kat Ejen Leon yang mereka semua ni...mengintai BILIK ASRAMA LELAKI dan mangsa mereka ialah..RUDY AND ALI" Khai tersenyum puas.

"Apa?!" Para Mentor pengsan.

"HAHAHAHA!" Para Ejen muda lelaki gelak terbahak-bahak lalu keluar dari bilik mentor dengan muka kemenangan. Ejen muda perempuan sudah mula ke'cuak'kan.

"Marahlah Ayah saya nanti.."

*RuLi Dorm*

"Rudy, jom keluar nak?"

"Tak nak." Rudy menjawap sepatah tanpa memandang ke arah Ali. Ali terdiam sebentar sebelum menyambung ayatnya.

"Kau..marah ke?" Soal Ali polos.

"Tak."

"Then? Kenapa tak pandang aku?"

"Malas."

Ali menggulingkan biji matanya dan terus bangun dari kedudukan."Fine! Aku nak dating dengan Khai lagi bagus!" Ali mula berjalan melepasi katil Rudy.

"Kau keluar, kau mati."

Ali tersenyum senget."Ada pun suara ingat dah bisu tadi." Ujar Ali selamba. Rudy hanya diam mendengar perlian Ali. Ali mengeluh.

"Fine! Kenapa kau marah?" Ali mula berjalan ke sisi katil Rudy. Rudy masih lagi diam. Ali mula mengambil tempat berhadapan Rudy.

Ali yang tadinya mempunyai kesabaran yang tinggi mula merendahkan kesabarannya. Ali mula menolak badan Rudy sehingga terbaring ke katil. Ali menindih Rudy.

"Apa yang kau---" kata-kata Rudy terpotong apabila Ali tiba-tiba mencium bibirnya dengan rakus. Rudy memnalas ciuman itu sambil memejamkan matanya.

Ali melepaskan ciuman.

"Forgive me?"

"Fine, aku maafkan kau!"

"Yeah!!"

Ali terus menarik selimut yang berada dibawah kaki mereka berdua lalu menutupi keseluruhan badan mereka berdua. Dan jangan tanya, apa diorang buat dekat dalam selimut tu.

Who's should I Choose?[Ali x Rudy]Where stories live. Discover now