36

5.8K 322 37
                                    

Langkah kaki laju menuju ke arah lelaki yang sedang duduk santai di dalam kelab malam. Kolar baju lelaki tersebut ditarik sehingga dia berdiri. Terus penumbuk dilayang ke arah rahang lelaki itu. Lelaki yang berkerut wajah tidak memahami keadaan itu, dia tidak hiraukan. Terus satu lagi penumbuk dihadiahkan di pipi lelaki itu pulak.

"Kau pehal?! Datang terus Tumbuk aku?!" Haiqal menengking Adrian yang tetiba datang menumbuk mukanya. Teringatkan Adrian. Hatinya sakit apabila lelaki itu akan berkahwin dengan Afryna tak lama lagi.

"Kau patut tanya diri kau sial!" Balas Adrian.

Haiqal tersenyum sinis. Mesti kerana gambar yang dihantar olehnya kepada lelaki itu.

"So what?" Soal Haiqal sinis.

"Dia aku punya la sial. Kau pehal nak peluk-peluk dia hah?!!" Suara Adrian sudah naik seoktaf. Sakit hatinya apabila teringatkan hal itu.

"Dia yang peluk aku dulu" Haiqal berkata sinis.

"Kau jangan nak tipu lah. Kenapa dia ada dengan kau?!" Tanya Adrian. Marahnya cuba dikawal. Tangan digenggam menahan diri untuk menumbuk lelaki dihadapannya.

"Sebab dia nak aku. Dia yang ajak aku jumpa. Kat kelab ni" kata Haiqal. Dia berbisik di telinga Adrian apabila perkataan kelab disebut. Sengaja ingin membangkitkan amarah Adrian.

"Kau memang sial" Adrian melepaskan menumbuknya ke muka Haiqal.

"Sakit la bodoh. Kau pehal?! Asal kau tak tanya perempuan kau. Dia yang ajak aku keluar" ujar Haiqal. Dia tersenyum sinis melihat wajah Adrian yang berubah.

"Cukup la bodoh! Aku kenal Afryna aku macam mana. Kau jangan nak buat tahik la sial. Kau fikir Afryna gila ke nak keluar dengan jantan yang cuba nak rogol dia?! Kau dah lupa ke apa yang kau cuba buat kat Afryna dulu hah?!!" Adrian menengking. Urat di dahinya timbul menunjukkan dirinya benar-benar marah.

"Why not kau lepaskan Afryna kau dan batalkan perkhawinan korang. Kau ada Marsya." Ujar Haiqal.  Senyuman sinis tidak lekang dari bibirnya. Adrian menahan diri daripada menumbuk lagi muka Haiqal.

"Lagipun aku tengok kau sesuai dengan Marsya tu. Kau tak sesuai dengan Afryna. Kau tu kaki perempuan. Selalu buat kecoh kat sekolah. Semua orang kenal perangai kau. Termasuk Afryna. Mesti dia terpaksa terima kau kan? Mana mungkin dia nak dekat kau. Afryna tu baik. Sesuai dengan aku je. Kau dengan marsya. Hmm aku tengok korang serasi. Dua-dua sundal" kata Haiqal sambil ketawa sinis.

"Kau memang sial!" Adrian menumbuk perut Haiqal.

"Auch. Tengok la. Kau tumbuk aku. Kau ingat Afryna akan suka dengan perangai kau? Baik kau lepaskan je Afryna tu.

"Aku takkan tumbuk kau kalau kau tak sentuh hak aku bodoh!" Adrian menolak kasar Haiqal sehingga terjatuh ke atas kerusi yang didudukinya tadi.

"Kau nak gaduh ke sial?!" Ujar Haiqal. Terus dia bangun dari duduk. Rahang Adrian menjadi sasaran penumbuknya. Adrian yang tidak dapat mengelak itu memejam mata. Terasa pedih.

Tanpa menunggu lama, terus muka Haiqal disentuh oleh penumbuknya bertubi-tubi.
Perut Haiqal juga ditendang kuat oleh Adrian. Sekali lagi penumbuk dilepaskan ke Rahang Haiqal.

"Aku dah warning kau awal-awal lagi. Jangan main-main dengan aku. Tapi kau buat tahi jugak." Sekali lagi penumbuk dilepaskan ke arah Haiqal yang sudah lemah. Di terduduk ke di atas kerusi.

"Sekali lagi kau ganggu Afryna, merana hidup kau!" Keras suara Adrian berkata.
Dia terus berlalu keluar dari situ. Panas hatinya melihat muka lelaki itu. Pintu kereta dihempas kasar.

"Arghhh" Adrian menjerit melepaskan tekanan. Streng kereta dihentam kuat olehnya. Kata-kata haiqal sedikit sebanyak telah menganggu fikirannya.

Mungkin betul dia tak layak untuk Afryna. Mungkin itu juga sebab Afryna menolak perkhawinan mereka pada mulanya.

Dan...

Mungkin dia patut batalkan perkhawinan ni?


*****

TBC.

Sorry dah lama tak update.

And sorry, pendek je bab ni huhuhu.

Badboy VS Nerd Jadian Where stories live. Discover now