BAB 4

17K 569 6
                                    

"Memandangkan semua dah masuk kelas, apa kata kita mulakan sesi perkenalan diri dulu before we start our lesson. Kita mulakan dari sebelah kiri dulu, stand up boy !!" Kata Prof Affan.

Seorang lelaki berbadan tough  terus bangun dari tempat duduknya dan memperkenalkan dirinya.

"Saya James Dato Franz. Berasal dari Switzerland, menetap di Selangor since i am five years old."

Prof Affan mengangguk. "You may sit now James." Arah Prof Affan.

James mengangguk dan senyum. Kemudian lelaki di sebelah James pula bangun.

"Saya Affiq Ikhwan bin Dato Fairuz, just panggil saya Affiq. Saya stay kat Kl, berulang alik ke Universiti ini." Affiq menghadiahkan senyuman dan segera duduk.

Selepas semua pelajar telah memperkenalkan diri, kini tibalah masa untuk Aurine dan lelaki berambut perang kemerahan itu memperkenalkan diri.

Lelaki itu bangun dari duduknya dan mula memperkenalkan diri dengan penuh bergaya.

"Hai and assalamualaikum semua, saya Hanz Daniel bin Dato Rafiqi. Saya berasal dari Malaysia but menetap di Jerman since i am 14 years old. Baru je balik dari Jerman ni hehe. Selamat berkenalan ye anak-anak itik semua." Sempat lagi Daniel bergurau.

Kata-kata Daniel membuatkan Aurine tersentak.

'Ya Allah, kenapa aku rasa macam dia ini ialah lelaki mask hitam eahh ??
Tapi mamat ni macam tak kenal aku pun. Layan aku pun macam tak kenal je. Haishh, mungkin dia bukan lelaki mask hitam.

'Tapi apa yang lelaki mask hitam buat kat malaysia eah ??  Pelik !! Ahh, mungkin sebab dia ada urusan dekat universiti ni. Ehh, memang wajarlah lelaki mask hitam ada di Malaysia. Dia kan pandai cakap Malaysia, mestilah dia orang Malaysia.' gerutu hati Aurine.

Fikiran Aurine mula bercelaru. Ahhhh!! Stressnya !!

"Cik Aurine !" Panggilan dari Prof Affan mematikan lamunan Aurine.

"Ah, yes Prof ?" Soal Aurine terpinga-pinga.

"It's your turn to introduce yourself." Kata Prof Affan.

"Ouhh okay." Aurine segera bangun dari tempat duduknya.

"Aku Aurine Jasmine binti Tan sri Andry. Aku dilahirkan di Malaysia tapi since a baby, aku dibawa tinggal di Jerman. Aku pulang ke Malaysia because my dad tengah uruskan company baru di Malaysia. Oh before i forget, you can call me Aurine and i am so glad if you girls wanna be my friends."

"Girls je ke Aurine ?? Boys tak boleh jadi kawan ke ?? Ohh lupa pula, boys kena jadi kawan istimewa lah right ??!" usik Daniel dengan suara yang sengaja dikuatkan. Sengaja nak malukan Aurine !! Geng-geng Daniel pun terus ketawa.

'Mamat ni kan !! Kenapa dia suka cari pasal dengan aku hah ?? Sah, dia bukan lelaki mask hitam !! Lelaki mask hitam baik !! Bukan jahat macam tenuk ni !!' bentak hati Aurine.

Double check.

Dia Lelaki Mask Hitam ?? (𝕮𝖔𝖒𝖕𝖑𝖊𝖙𝖊) ✔✔Where stories live. Discover now