Bab 10

1.6K 78 9
                                    

  

   Sebuah kereta sports Lexus LFA berhenti betul - betul dihadapan sebuah mansion

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

   Sebuah kereta sports Lexus LFA berhenti betul - betul dihadapan sebuah mansion . Seorang lelaki melangkah turun dari keretanya lalu melangkah menghampiri pintu utama mansion itu .

 Seorang lelaki melangkah turun dari keretanya lalu melangkah menghampiri pintu utama mansion itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Lexus LFA

Dia berhenti dihadapan sebuah mesin menscan yang terdapat disebelah pintu utama itu . Kata laluan ditekannya sebelum ibu jarinya ditekapkan pada permukaan mesin menscan identiti itu .

"Welcome back ,

Raja

Aliff ."

Automatik pintu utama mansion itu terbuka dengan sendirinya . Raja Aliff melangkah masuk ke dalam mansion itu sambil kedua - dua belah tangannya dimasukkan ke dalam poket seluarnya .

Kakinya pantas melangkah kearah pintu berwarna merah serta tertulis 'No Entry' . Sebaik sahaja pintu itu dibuka , bunyi tembakan jelas kedengaran .

Terpancar satu dinding yang diperbuat dari seratus peratus kaca serta membolehkan seseorang melihat keadaan ruangan itu dari luar ataupun dalam . Kelihatan seorang gadis yang masih lengkap berpakaian sekolah sedang sibuk melepaskan beberapa tembakan kearah patung yang sedia ada di dalam bilik itu .

Raja Aliff melangkah menghampiri seorang lelaki yang sedang memeluk tubuh sambil memerhati setiap tingkah laku gadis itu . Pantas sahaja dia berdiri bersebelahan dengan lelaki itu .

"Apa yang berlaku sebenarnya ??"soal lelaki itu perlahan tanpa mengalihkan pandangannya .

"Aniesha ."sepatah sahaja perkataan yang keluar dari mulut Raja Aliff cukup membuatkan lelaki itu faham sedikit sebanyak apa yang berlaku .

"Seperti yang dijangkakan . Perempuan tu tak habis - habis menyusahkan orang . Kali ni apa pula masalah dia ??"perlahan - lahan tubuhnya dihadapkan di hadapan Raja Aliff .

"Aniesha berkawan dengan Darkrose hanyalah untuk menumpang kekayaan . Dia rancang nak hancurkan persahabatan antara Shasha , Hanna dan Izzara . Dan dia berjaya ."kata Raja Aliff panjang lebar .

Knightz Vs DarkroseWhere stories live. Discover now