Bab 16

1.5K 62 3
                                    

  

   Izzara hanya mengikuti langkah kaki Raziq yang begitu bersemangat untuk mencari pakaian untuk majlis nikah mereka

К сожалению, это изображение не соответствует нашим правилам. Чтобы продолжить публикацию, пожалуйста, удалите изображение или загрузите другое.

   Izzara hanya mengikuti langkah kaki Raziq yang begitu bersemangat untuk mencari pakaian untuk majlis nikah mereka . Sesekali Izzara mengeluh kepenatan .

Dia bukanlah tipikal perempuan yang suka membeli belah . Baginya semua itu hanya membuang duit , tenaga dan masa yang boleh diisi dengan sesuatu yang lebih berfaedah .

Matanya hanya memandang Raziq yang sibuk memilih pakaian untuk akad nikah nanti . Mata Izzara terhenti pada sehelai pakaian pengantin yang agak memenuhi citarasanya .

Perlahan dia bangun dari duduknya lalu melangkah kearah pakaian pengantin itu . Baju berwarna putih itu disentuhnya perlahan .

"Sayang nak baju ni ke ??"suara garau dari belakang menyentakkan Izzara .

" I think , I choose this . Baju ni tak terlalu sarat dengan manik dan simple ."kata Izzara sambil menunjukkan baju itu kepada Raziq .

"Saya nak yang ni ye ." kata Raziq kepada salah seorang pekerja yang berdiri dibelakangnya itu .

Pekerja itu menganggukkan kepalanya sebelum mencapai baju itu . Izzara hanya memandang tanpa kata .

"Cik nak try dulu tak baju ni ?? Kalau tak muat atau terlebih saiz , cik boleh tukar baju lain . Takut nanti jadi masalah pula masa hari akad nikah kalau tiba - tiba baju tak muat atau besar sangat ."cadang pekerja sambil mengukirkan senyuman manis .

"Saya fikir tak perlu kut . Saya dah tengok saiz dia , memang muat dengan tubuh saya ."bantah Izzara bersama senyuman kelat .

"Are you sure , miss ??"soal pekerja itu bersama wajah was - was .

"Very sure ."balas Izzara bersama wajah penuh yakin .

"Kalau cik cakap macam tu , baiklah . Saya akan balut pakaian ni dan encik boleh buat pembayaran dekat kaunter depan ye ."kata pekerja itu sebelum melangkah pergi meninggalkan Izzara dan Raziq .

"Are you sure baju tu muat ?? Tak nak cuba dulu ??"soal Raziq dengan penuh lembut .

"No need . Saya tahu tubuh saya macam mana . Saya bukannya gemuk sangat sampai baju macam tu pun boleh tak muat ." balas Izzara sambil matanya menjeling Raziq dengan tajam .

"No . I mean ..."

"Enough . Saya tak nak dengar apa - apa lagi ."potong Izzara tanpa memandang wajah Raziq .

"Wah tak sangka aku yang salah seorang dari ahli Darkrose dah nak kahwin . Tahniah . Kau tak nak jemput kami ke ??"teguran dari belakang menyebabkan Izzara tersentak .

Perlahan - lahan dia memusingkan tubuhnya menghadap pemilik suara garau itu . Tergaman Izzara saat matanya bertembung dengan mata milik Syed Areyz dan Tengku Hafiez .

Tengku Hafiez memeluk tubuhnya bersama senyuman sinis . Syed Areyz memandang Izzara bersama pandangan kosong .

"Siapa ni , sayang ??"soal Raziq bersama wajah berkerut .

Knightz Vs DarkroseМесто, где живут истории. Откройте их для себя